Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Korán jsem nepomočil, ani nezapálil

Proč bych to, jářku, taky dělal, když močit se dá veřejně na všelicos a taky mnohem, troufám si říct, efektivněji a konec konců i mnohem efektněji?

            Navštívil jsem jakousi sešlost. Lidé, kteří zde byli, zdáli se být, na rozdíl ode mne, v aspoň něčem úspěšní. Po pravdě řečeno, připadal jsem si mezi nim jako parazit, usrkávaje skromně čaj.

            Ti lidé se bavili na úrovni, když v tom nějaký, vcelku solidně vyhlížející starší muž, vytáhl odněkud nějakou knihu a zdvihl ji nad hlavu.

            V tu chvíli všechno ztichlo.

„To je korán,vážení, svatá kniha! Už jste jej někdy pomočili na veřejnosti a pak spálili?“ zeptal se vyzývavým hlasem.

            „To se ví, a ne jednou!“ všichni mu na to souhlasně odpověděli.

            „Bylo to velmi vzrušující, je to přece svatá kniha! Napřed pomočit a pak zapálit!“ rozplývala se dokonce jedna tělnatá žena.

            Jen já jsem mlčel jako zařezaný.

            „Proč mlčíte?“ otázal se mě onen solidně vyhlížející muž.

            I ta žena na mne tázavě pohlédla: „Probůh, snad jste opravdu ještě nikdy..., bože, jak je to možné?“

            Vypadalo to, že žena omdlí, onen solidně vypadající muž ji pohotově podepřel, vyčítavě mi praviv: „Tak, co nám k tomu řeknete? Jak to, že jste nikdy veřejně nepomočil tuto svatou knihu?“

            Přepadly mne v tu chvíli strašlivé rozpaky, snad proto začal jsem mluvit ve verších: „Korán je svatá kniha?

Svatá jak piha, co třepe se na žerdi kříže, který nese si v hrsti jak vrabce každý z nás?

            Přiznám se bez mučení, bez řezání hlavy,

            že o tom neměl jsem dosud nejmenší potuchy!

A přitom i já, milí drazí, měl jsem jednou vidění.

Z nebe archanděl se snesl, roucho měl bělostné, v ruce kostrbaté planoucí meč.

Křídly svými mávaje jak drobný kolibřík na záletech hlasem ženským pravil mi:

,Když v domě máš hosta, modli se potichu, ať spánek jeho nerušíš,

vždyť zrovna jako tobě, může se mu právě archanděl zjevovat,

archanděl padlý v těžké době,

archanděl padlý obličejem k zemi,

archanděl padlý obojaký,

archanděl padlý k tvojí slávě!‘

To děl mi archanděl!

Jsem snad taky prorokem?

Jak nemohou být moje slova svatá, když byla mi vnuknuta archandělem?

Když máme doma hosta, máme se modlit tiše, v skrytu duše!

Nu ovšem, na knihu to není,

přesto však ptám se vás, drazí,

nebylo by lepší vychcat se rovnou na anděla,

 na jeho planoucí meč,

na jeho bělostná křídla?

Vychcat se ze všech sil,

protože mokrý papír,

jak známo, těžko hoří,

ale když vychčíte se na anděla,

to už je přece jiná liga,

vyšší level, jak se říká,

pak jste doma,

i doma prorokem!“

„Hrome, to mě ještě nikdy nenapadlo, vychcat se na archanděla!

Pravdu máte i v tom, že mokrý papír těžko hoří, bez benzínu sotva se obejdete.

Ale benzín, co když se ho omylem napijete?

I to už se při pálení koránu stalo!

Člověku jde při tom o život!“ zvolal solidně vypadající muž.

I ta tlustá žena ožila: „Vychcat se na archanděla!

Uhasit mu planoucí meč!

O bože, jak bych to chtěla zkusit ve svém životě!“

A vida, jako na zavolanou zjevil se archanděl s planoucí mečem.

„My o vlku a vlk mezi námi!“ zvolal solidně vyhlížející muž, a nic nečekaje, začal na anděla močit, a po něm i všichni ostatní.

„Smrt archandělům!“ volala kdoví proč ona tělnatá žena, zatímco proud její moči docela uhasil planoucí meč archandělův.

Já jsem ovšem nemočil.

Už delší čas totiž pozoruji u sebe příznaky duševní choroby.

Samotného mne zajímá, jak se to vyvine.

Zdá se ovšem, že jsem teď pod medikací, inu, to se přece dalo čekat!

 

 

Autor: Karel Trčálek | pondělí 20.2.2017 17:50 | karma článku: 14,40 | přečteno: 410x
  • Další články autora

Karel Trčálek

Mistr a Markétka

Budu si muset někdy tuto knihu opravdu přečíst, třeba bude skvělá. Zatím jsem ji jen spálil ve svém krbu...

25.4.2024 v 14:53 | Karma: 15,71 | Přečteno: 198x | Diskuse| Ostatní

Karel Trčálek

Minuty pro Hitlera z Institutu Václava Klause

Majitelé jediných pravd, např. ti z IVK, jsou-li přitlačeni ke zdi důkazy, že zadupávají svobodu slova, že destruují voltairovský princip a že umlčují a zastrašují své oponenty, vytáhnou obvykle svůj poslední zoufalý argument...

24.4.2024 v 15:09 | Karma: 21,63 | Přečteno: 437x | Diskuse| Ostatní

Karel Trčálek

Zrádce Beneš zachránil republiku, málo platné!

Západní spojenci měli naštěstí dost rozumu, na rozdíl od tehdejších našich domácích chciválků, aby zabránili v Mnichově masakru českého národa, takže Edvard Beneš mohl v klidu vyvěsit bílou fangli, abychom přežili

21.4.2024 v 16:51 | Karma: 22,06 | Přečteno: 650x | Diskuse| Společnost

Karel Trčálek

Cos to porobil, Pavelenko Pavle?

Tuto píseň si dost možná prozpěvovali někteří učitelé na Slovácku, když na obličeji pana prezidenta viděli malou, asi půlmetrovou řeznou ránu

21.4.2024 v 12:42 | Karma: 25,31 | Přečteno: 697x | Diskuse| Politika

Karel Trčálek

Íránské střely a Institut ajatolláha Václava Klause

Mudrlanti, kterým se dnes v médiích říká experti, vytrubovali do světa, jak prý Írán zpackal nejen svůj víkendový útok, ale jak nepovedené je prý i íránské pivo...

19.4.2024 v 14:06 | Karma: 24,22 | Přečteno: 679x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident má absolutní imunitu. Trump zaměstnal Nejvyšší soud, věří v průtahy

25. dubna 2024  19:09,  aktualizováno  19:40

Nejvyšší soud USA se poprvé zabývá otázkou, zda mají bývalí prezidenti absolutní imunitu vůči...

Trvalo to měsíc. Baltimore otevřel kanál pro lodě uvězněné po zřícení mostu

25. dubna 2024  19:34

Měsíc po zřícení přístavního mostu proplula nově otevřeným plavebním kanálem v Baltimoru první loď....

Chcete peníze? Máme otázky! Jourová jménem Bruselu griluje Ficovu vládu

25. dubna 2024  19:25

Nikdo si nepřeje, aby Slovensko přišlo o peníze z evropských fondů, řekla ve čtvrtek...

Ázerbájdžán v Karabachu zboural arménskou vesnici, na místě staví mešitu

25. dubna 2024  18:55

Ázerbájdžán v jedné ze znovuzískaných vesnic v Náhorním Karabachu zbořil 200 let starý arménský...

Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat
Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat

Téměř deset miliard korun – tolik jen za loňský rok poslaly pojišťovny lidem za úrazy, závažná onemocnění či úmrtí. Životní pojištění pomohlo za...

  • Počet článků 2949
  • Celková karma 25,21
  • Průměrná čtenost 866x
Náhodný host v tichých čajovnách. Zatímco čekám na čaj, lidé venku někam spěchají. Já ne, nemám kam a proč

Seznam rubrik