Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Bůh je mrtvý! A my taky!

Zase nicotná erekce!  Zase dvě A4 trapností! Tady už jsou jen dvě řešení. Buďto zvýšení medikace na maximální možnou míru, nebo konec světa! Další z cyklu „náboženských“ článků. Poslužte si!

            Kam se v létě podíváte, tam se vždy nejen někdo přes den koupe v burkinách, ale tam se také vždy navečer poctivě a upřímně griluje.

            A kde se griluje, tam se také filosofuje.

            Pravda, mnohdy naivně a směšně diletantsky, ale přesto filosofuje.

            Určitě jste si toho všimli, neříkejte, že ne!“

            Jako by vůně, jež stoupá z kusů byvší živé tkáně, které se škvíří v na grilovacím roštu v „ohni pekelném“, dráždila nosní sliznice natolik, že mozek, jenž se v mnohém ohledu podobá oněm tepelně zpracovávaným kusům masa ( ty by jinak, hnijíce, ovšem vydávaly nesnesitelný puch jako všechny zdechliny, včetně těch lidských, které jsou „božím obrazem“), nemůže než filosofovat.

            Účastnil jsem se mnoha takových grilování, vím, o čem mluvím.

            Ovšem účastnil jsem se jich jaksi neoficiálně, neboť jsem dokonalý příživník a parazit. Čekám schován někde poblíž, tu v hustém křoví, tu v koruně rozložitého stromu či jiném příležitostném úkrytu, na zbytky z těchto opulentních hostin, abych se i já jimi mohl naprat k prasknutí, byť jsou to jen zbytky.

            Avšak čistému vše čisté!

            Páni, co já už takto vyslechl všelijakých filosofických keců!

            Kdybych je bral všechny vážně, tak už jsem dávno v blázinci.

            Naštěstí mě ale hlavně zajímají ty zbytky. Na nějakou filosofii, respektive filosofování už dávno zvysoka prdím.

            A tak tomu  je, nebo by aspoň mělo být, i teď.

            Ležím pevně přitisknut k zemi, a doufám, že ti, co jen pár metrů ode mě grilují, nesežerou všechno do posledního drobku a do poslední bílkoviny.

            To je v tuto chvíli jediná moje naděje. Jinou naději, např. život v život věčný, v tento okamžik nepěstuji.

            „Až to přijde, tak to přijde!“ to je moje filosofie.

            Tamti, ti grilující se totiž právě o tom baví.

            Grilují kus masa, kterým se pak naperou a řeší u toho „základní“ existenční, respektive existenciální otázky.

            Z toho by se jeden posral, vážně!

            „Hlavně, aby všechno nesežrali!“ nemyslím na nic jiného, zatímco ke mně doléhají jejich kultivované hlasy.

            Musím být přitisknut k zemi, abych nebyl zpozorován a zahnán zprvu snad jen výstražnou střelbou do vzduchu. Nevím, tedy komu konkrétně patří jednotlivé hlasy, a po pravdě řečeno, nezajímá mě to ani trochu. Vůně půdy, onoho nenasytného hrobu, jenž se jednou otevře a vyplivne ze sebe všechny mrtvé, se půvabně mísí s vůní grilovaného masa.

            Slintám jak blázen, marná sláva, zatímco tamti u grilu žvaní a žvaní.

            „Dobytku smíchu netřeba, protože nemá duši. A nemá-li duši, a vlastně všechno živé nemá duši, vyjma člověka, obrazu božího, tak i to, co právě grilujeme je docela bezcenný kus masa.

            Něco jiného by ovšem bylo, kdybychom grilovali maso lidské.

            Na první pohled by to snad bylo maso, jako každé jiné, a přece čímsi se líšící, neboť ono je onou porézní hmotou, něčím na způsob houby, jež do sebe, byť jen na krátkou dobu, vsákne lidskou duši,“ slyším, jak kdosi vykládá.

            „Co tím chcete říct, profesore?“ slyším, jak se ptá nějaký ženský hlas.

            „Chci říct, že z hlediska teologického není maso, jako maso,“ slyším ten mužský hlas.

            „Mohl byste, prosím, tu myšlenku trochu více rozvést, profesore?“ slyším tentokrát jiný ženský hlas.

            „Ale, ano, ovšem!

            Velmi rád!

Kdybychom konzumovali lidské maso, nikoliv maso zvířecí, dotkli bychom se svým trávícím ústrojím bezprostředně a doslova těch nejzákladnějších metafyzických otázek, jež nás trápí ve dne v noci, jež nám v noci nedávají spát a ve dne nás odvádějí od práce, nejsme-li tedy ovšem duchovní osoby, či rovnou teologové, hehe!“ slyším jak se mužský hlas zasměje a pak pokračuje, „například je zde problém, zda by člověk, jehož maso bychom zkonzumovali, vstal z mrtvých, neboť jeho tělo bychom takto proměnili ve výkaly, nebo-li, dámy, prominou, v hovna.

            Z hlediska čistě fyzického není samozřejmě rozdíl mezi tím, zda se tělo rozloží v zemi, promění v popel, či stane se z něj hovno.

            Ale z hlediska metafyzického, či, chcete-li teologického, to už tak jednoznačné není.

            Ostatně někdy si říkám, zda svaté příjímání není hříchem, proměňujeme-li takto Tělo Páně, v, dámy prominou, hovno!“

            „Ježíš si ale výslovně přál, abychom jej takto proměňovali, promiňte, profesore, v hovno,“ slyším, ženský hlas.

            „Ano, přál si to. A nám, chceme-li žít věčně, nezbývá, než Jeho tělo skutečně v hovno proměňovat,“ slyším mužský hlas, který si škytne, aby však nepřestal mluvit, „ostatně, budeme-li k sobě upřímní, pak nemůžeme nevidět, že veškerá naše naděje, všechno to, co nazýváme duchovními záležitostmi, se vlastně smrskává na otázku, toho, co bude po naší smrti, to jest po našem fyzickém konci.

            Není to paradoxní, jestliže víme, že duše je nesmrtelná, respektive jsme o tom přesvědčeni, a přitom se všechno točí kolem smrti těla, které není než jen kusem masa?

            Hnacím motorem naší víry je strach.

            Ale čeho se bojíme?

            Je-li duše nesmrtelná, pak se není čeho bát.

            A neexistuje-li duše, jsme-li jen krátkým záchvěvem, čehosi, co se nám zdá býti inteligentním životem, je to taky jedno.

            A přece se toho strachu nedokážeme zbavit, proto věříme v boha, který nás má zachránit, udržet při životě věčném, kterého máme a musíme, jak jsme přesvědčeni, zcela jistě spatřit po své smrti!“ slyším onen mužský hlas a v tu chvíli mě něco, docela proti mé vůli přinutí vyskočit z mého dokonalého úkrytu.

            Vyskočím a vykřiknu: „To je blbost! Kravina! Pičovina!“

            „Pičovina?“ zeptá se mě jedna z žen, které obklopují jakéhosi vousatého chlápka, nejspíše onoho profesora.

            „Ano, pičovina!“ přikývnu, sám na sebe nasraný, že jsem se prozradil kvůli takové blbosti, ale cosi mě nutí, abych se přel, „říkám, že je to pičovina!

            Proč bychom se právě po smrti měli střetnout s bohem?

             Vždyť je v tom rozpor, tak typický pro monoteistická náboženství a nejvíce snad především pro křesťanství!

            Byl to přece bůh, který člověku vdechl život, dle nauky víry, tak proč bychom se měli osobně střetnout s bohem až po smrti, pochází-li náš život právě od něho?

            Stvořil nás bůh jen proto, abychom následně zemřeli, a teprve pak se s ním setkali, je-li právě tento náš život atributem, dá se říct, apriorním, boží existence?

            Kde je v tom nějaká boží logika?

            Kdyby tomu bylo tak, proč by nám bůh tento život vdechoval, proč nás rovnou nevsadil do božího království, které samozřejmě nelze ztotožňovat s pozemskou rajskou zahradou, z níž byli vyhnáni první lidé?

            Proč mezi sebe, Boha všemohoucího, a nás vložil izolační vrstvu v podobě našeho života, který my sami považujeme za tu nejvyšší hodnotu, ačkoliv nás odděluje od boha?

            Měli-li bychom se po smrti, to jest, právě a výlučně po smrti, setkat s osobně s bohem, pak by náš život neměl žádný smysl, protože, je-li smyslem existence setkání s bohem, je-li nejvyšší blažeností hledět bohu do tváře, pak by tento život vezdejší musel být něčím, čeho bychom se my sami museli nadšeně zbavovat jen proto, abychom už byli s bohem!

            A jaký smysl by pak mělo zmrtvýchvstání, v které urputně věří křesťané, je-li, za a) duše tak jako tak nesmrtelná, a za b) máme-li se tedy po své smrti nevyhnutelně setkat s bohem, pak už musí být jakékoliv další zmrtvýchvstání zcela zbytečné!

            Ale proč bychom se vlastně měli setkávat s nějakým bohem?

            Ne, po své smrti nesetkáme s žádným bohem, leda bychom tímto bohem byli my sami.

            Jenže bůh je mrtvý, mrtví jsme i my!“

            Po tomto mém výkřiku zrudne profesor jako krocan.

            „Pane, tady je soukromé grilování!

            Okamžitě se vzdalte do bezpečné vzdálenosti, nebo zavolám zmrtvýchvstalou inkvizici!“ vyzve mne.

            „Inkvizici?“ podivím se.

            „Ano, zmrtvýchvstalou inkvizici! Jsou věci, o kterých se nežertuje,“ přikývne profesor a dodá, „nikdo není na vaše pranice s bohem zvědavý. Máte-li potřebu se s bohem prát, čiňte tak, prosím, v soukromí, nikoliv na akademické půdě, jinak vás nechám spráskat jako prašivého psa!“

            „Je to blázen!“ pomyslím si, ale to už po mě ženy začnou házet kameny.

            „Táhněte, dobytku jeden!“ křičí na mě.

            „Trochu příliš povyku kvůli jedinému bohu!“ křiknu na ně ještě při ústupu.

            Ale co je mi to platné, když jsem se takto hloupě prozradil a připravil se o kus žvance, kterým jsem chtěl udržet své směšné tělo při umělém životě!

            Vzdaluji se od těch lidí a  proklínám sám sebe, posílám se do horoucích pekel, zdá se, že dnes večer budu po hodně dlouhé době nestydatě hladovět!    

             

Autor: Karel Trčálek | úterý 18.7.2017 16:37 | karma článku: 12,85 | přečteno: 484x
  • Další články autora

Karel Trčálek

Íránské střely a Institut ajatolláha Václava Klause

Mudrlanti, kterým se dnes v médiích říká experti, vytrubovali do světa, jak prý Írán zpackal nejen svůj víkendový útok, ale jak nepovedené je prý i íránské pivo...

19.4.2024 v 14:06 | Karma: 20,09 | Přečteno: 472x | Diskuse| Společnost

Karel Trčálek

Integrace imigrantů v německých školách nefunguje, ale nesmí se o tom mluvit nahlas

Ještě nedávno se za podobné názory dával ban. Jo, když jsme to před 5 lety my xenofobové říkali, tak nás různí lepšolidi, sluníčkáři a vítači přesvědčovali, jak ta multikultůra krásně prosperuje

17.4.2024 v 14:54 | Karma: 20,98 | Přečteno: 598x | Diskuse| Společnost

Karel Trčálek

Je odpor k elektromobilitě skutečně projevem neofobie, nebo naopak zdravého rozumu?

Já osobně jako IT specialista neofobií netrpím, naopak musím držet krok s novinkami ve svém oboru. I přesto si myslím, že současná podoba baterkových hraček je slepou uličkou

15.4.2024 v 16:00 | Karma: 17,31 | Přečteno: 544x | Diskuse| Společnost

Karel Trčálek

Moje vzpomínka na ten den, kdy Gagarin letěl do kosmu

Vzpomínám si na ten den dobře. Hodně lidí nevěřícně hledělo na nebe a pořád dokola opakovalo: „Gaga! Gagaga!“

13.4.2024 v 16:40 | Karma: 23,17 | Přečteno: 870x | Diskuse| Společnost

Karel Trčálek

Má ho Varel Chrčálek taky malého?

Jsou témata, kterým se chtě nechtě, nemůžeme vyhnout. Proto by chtěl tímto článkem rozvířit diskuzi, ze které by vykrystalizovala odpověď na výše položenou otázku...

9.4.2024 v 15:56 | Karma: 27,33 | Přečteno: 890x | Ostatní

Karel Trčálek

Soumrak éry válečných štváčů Jirky Paroubka...

Slovenská a česká pravice vkládaly velkou naději ve vítězství válečného štváče ve II. kole prezidentské volby na Slovensku. Exponenti slovenské, ani české pravice teď nedokážou zakrýt zklamání, které v nich vzbudily výsledky voleb

8.4.2024 v 16:41 | Karma: 28,97 | Přečteno: 773x | Diskuse| Politika

Karel Trčálek

Volební vlak vypravený z České republiky vítězství Korčokovi evidentně nepřivezl

Pokud chce někdo vypravovat ze Slovenska vypravovat vlaky na Ukrajinu plné vojáků, aby měla ruská děla co žrát, nemůže se divit, že není slovenským prezidentem...

7.4.2024 v 9:35 | Karma: 32,56 | Přečteno: 1174x | Diskuse| Společnost

Karel Trčálek

Jak se papež František I. stal z Antikrista oslavovaným chcimírem

Není to tak dávno, co naší jedině praví katolíci typu Petra Hájka či Michala Semína označovali Františka I. za Antikrista a naši vlastenci jej bičovali pro jeho velebení migrantů...

6.4.2024 v 20:31 | Karma: 28,55 | Přečteno: 674x | Diskuse| Společnost

Karel Trčálek

Markétka letí do Senátu

A snad tam i doletí, protože je to naše jediná naděje, abychom byli zase svobodní. Bože, lidi, já už úplně zapomněl, jaké je to být svobodný! Svobodný!

6.4.2024 v 11:29 | Karma: 25,60 | Přečteno: 595x | Diskuse| Ostatní

Karel Trčálek

Cože? Jaký „zimní čas“? Polemika s váženým panem Ladislavem Jaklem

Tak se nám od víkendu zase krásně prodloužily večery a pan Jakl musí chodit z práce ještě za světla. A přitom to bylo tak jednoduché. Stačilo jedno administrativní nařízení. Ale proč zůstat v půli cesty? Je třeba jít dál...

3.4.2024 v 14:20 | Karma: 24,36 | Přečteno: 542x | Diskuse| Společnost

Karel Trčálek

Putin složil zbraně, morální převaha českých chciválků potvrzena!!! Ať žije mír!

Jsem rád, že vám tuto radostnou zvěst mohu v aprílovém čase předložit jako první. Přestože diktátor Putler měl na bojišti převahu, rozhodl se kapitulovat, protože špatný mír je i pro něj pořád lepší, než když umírají lidé....

1.4.2024 v 17:09 | Karma: 26,44 | Přečteno: 601x | Diskuse| Společnost

Karel Trčálek

Opravdu Češi tak moc milují Rusko a staré časy?

Opravdu neznám nikoho ve své okolí, kdo by moc dobře nevěděl, že ukrajinští nacisté a banderovci útočí na Rusko, které nám jediné může vrátit svobodu a demokracii, o kterou nás připravili havlisti, liberálové a Západ...

31.3.2024 v 8:36 | Karma: 30,89 | Přečteno: 742x | Diskuse| Společnost

Karel Trčálek

Takže Velký pátek našeho největšího básníka...

Ti, co nečinně přihlížejí ukřižování Spasitele jsou ti špatní. Avšak ti, co jsou vyhazováni z práce, vláčeni blátem, jsou ti dobří, jsou těmi, pro které se Spasitel obětoval....

29.3.2024 v 17:08 | Karma: 32,44 | Přečteno: 875x | Diskuse| Společnost

Karel Trčálek

Fialova vláda by měla zvážit nařízení, kterým bude stanoveno, že se v Česku už žije líp!

ANO, bude líp! Pan premiér se opakovaně vyjádřil, že díky vládě se občanům žije už jen lépe a že téměř vše bylo vyřešeno. Tuto skutečnost je však nutné vtělit do vládního nařízení, neboť je smutné, že ne všichni občané to chápou

29.3.2024 v 8:16 | Karma: 26,23 | Přečteno: 515x | Diskuse| Společnost

Karel Trčálek

Jak se pracovníci ve školství pomstili uličnímu výboru iFčil oslavujícímu Karlův úspěch

No, mám-li být upřímný, pomsta to byla hodně sladká. Však se taky hned ze všech stran slétly vosy a začaly si dávat do trumpety tak, že se div v té slaďounké šťávičce neutopily....

27.3.2024 v 10:51 | Karma: 32,08 | Přečteno: 712x | Diskuse| Ostatní

Karel Trčálek

Není to velmi nefér vůči ostatním blogerům, že je můj článek pořád ještě na titulce blogu?

Ať se na mě nikdo nezlobí, ale přijde mi to silně nefér vůči panu Nožičkovi (a o jisté kolegyni blogerce ani nemluvě), že je můj článek pořád na titulce, zatímco článek pana Nožičky tam už dávno není....

26.3.2024 v 9:19 | Karma: 33,68 | Přečteno: 955x | Diskuse| Ostatní

Karel Trčálek

Kam se poděli Rajchlovi proruští dezoláti? Kdy podá vláda pětihnusu konečně demisi?

Nikdy bych nenazval včerejší účastníky statisícové protivládní a mírové demonstrace za proruské dezoláty, kdyby je tak neoznačil jeden z organizátorů této monstrózní akce, pan JUDr. Michal Hašek...

24.3.2024 v 17:28 | Karma: 32,32 | Přečteno: 892x | Diskuse| Společnost

Karel Trčálek

Lidem, majícím radost z teroristického útoku v Krasnogorsku, opravdu rozumím

Pan Nožička Josef se přiznává, že lidem, majícím radost z teroristického útoku v Krasnogorsku, opravdu nerozumí. To já, nechci se chválit, jim rozumím naopak velmi dobře...

23.3.2024 v 18:01 | Karma: 43,11 | Přečteno: 9920x | Diskuse| Společnost

Karel Trčálek

Všichni mluví o válce! Jen Jaromír Nohavica, náš největší básník, mluví o míru!

No, tak dobře, abych nepřeháněl, o míru mluví ještě pan Horner a pár učitelek češtiny. Ale jinak všichni mluví už jen o válce!!!

22.3.2024 v 14:16 | Karma: 24,32 | Přečteno: 817x | Diskuse| Společnost

Karel Trčálek

Proč všichni mluví jen o válce? Plzeňský koncert Jaromíra Nohavici

Proč všichni mluví o válce? Proč nikdo nemluví o míru jako náš největší Básník, který už zase píše psaní pánům nahoře, maje při tom na své hrudi blyštivou Puškinovu cenu...

21.3.2024 v 7:52 | Karma: 33,84 | Přečteno: 1240x | Diskuse| Společnost
  • Počet článků 2945
  • Celková karma 25,16
  • Průměrná čtenost 868x
Náhodný host v tichých čajovnách. Zatímco čekám na čaj, lidé venku někam spěchají. Já ne, nemám kam a proč

Seznam rubrik