Strčte si svou toleranci k bližnímu někam, když nejste schopni lásky k cizincům

25. 07. 2017 16:10:35
Odmítám jakékoliv omezování nelíbívých projevů. Každý čtenář má právo tento článek nečíst, oponovat mu v diskuzi, komentovat ho. Nebo i zesměšnit, kdybych se ovšem nezesměšnil už sám. A máme tady další test tolerance

Byl jednou jeden svět.

Jeho obyvatelé, lidé, mu, kdoví proč, říkali pozemský.

Jak už to bývá, obyvatelé tohoto světa se dělili na dvě kategorie.

Jedna ta kategorie, to byli dobří lidé.

Tito dobří lidé konali zásadně jen pravé dobro.

„Objektem pravé lásky je primárně člověk,“ říkali tito dobří lidé a dodávali, „ale pravé lásky je omezené množství. Nemůžeme jí zahrnout všechny (to může jen bůh, respektive Ježíš Kristus), proto si musíme vybírat, koho svou láskou zahrneme. Pro nositele lží a bludů máme toleranci. Neříkáme jim, například, aby si strčili svou lásku k cizincům (které nemůžeme, chtě nechtě, milovat z výše uvedeného důvodu) někam. Máme jen proti nim argumenty, abychom jim ukázali cestu.“

Druhou kategorii byli naopak lidé zlí, milující cizince.

Tito zlí lidé vydávali svoji ideologii a víru za lásku. Za tímto účelem zakládali neziskovky. Skutečnou lásku však necítili, a ani pro svoji špatnost cítit nemohli. Stačilo jim jen to, co vydávali lásku, zformulovat do hezkých vět.

„Lidé jsou si rovni a všem se musí pomáhat!“ říkali tito lidé.

Ani jedno, ani druhé ovšem nebyla a ani není pravda!

Zlým lidem to ovšem bylo jedno.

Na nic se neohlížejíce, nastolili na tomto světě, o němž je řeč, vládu Zla, jejímž vykonavatelem byly neziskovky, miliardy neziskovek, dovážející miliardy cizinců...

...

Dnes ráno jsem navštívil paní X.

Nesl jsem jí košík hub, má je ráda, zbožňuje je, nejvíce pak masáky.

„Připomínají mi pečená holoubata,“ říká vždy, když ji přinesu masáky.

„Připomínají mi pečená holoubata,“ řekla i nyní, dodávajíc, „děkuji, jste hodný a dobrý člověk. Dnes je všude tolik zla! Kam se člověk podívá, tam nějaká neziskovka hlásá svou zrůdnou ideologii lásky k cizincům.

Je těch neziskovek tolik, že ani nevím, jak se všechny jmenují.

Dobrý člověk, aby se bál pomalu jít na houby a přinést si domu plný košík masáků.

Neziskovky by mu je nejraději sebraly a rozdaly je cizincům.

Řekněte, kde se v těch lidech bere tolik zla?

Proč musíme my, dobří lidé, konat pravé Dobro tajně a nejlépe beze svědků, aby se nám Zlo krutě nepomstilo za to, že jsme něco obětovali z našich vlastních statků?!

Ach, jak málo už je nás, dobrých lidí!“

Paní X. mě objala, jako by u mne hledala ochranu před zlem.

Já ji však celkem hrubě odstrčil, i když byla dobře o patnáct kilogramů těžší než já.

„Co to děláte?“ vykřikla paní X.

„Dělám to, co by na mém místě udělal, každý zlý člověk,“ řekl jsem.

„Zlý člověk?“ nechápala paní X.

„Ano, zlý. Jsem totiž ve skutečnosti zlý člověk,“ odvětil jsem stroze.

„Vy? Zlý člověk? Vždyť mi nosíte masáky!“ zvolala paní X.

„Snad si o mně nemyslíte, že jsem dobrý člověk jen proto, že vám nosím masáky?“ ušklíbl jsem a pokračoval, „ano, nosím vám masáky, ale moje skutečná tvář je úplně jiná.

Ptáte se jaká?

Tak poslouchejte!

Mám především pocit, že jsem morálně lepší než dobří lidé. a tedy i vy. A tento pocit mám jen proto, že moje pojetí dobra zahrnuje všechny lidi a vůbec nekladu omezení na zdroje.

Nejsem však ochoten obětovat nic na pomoc druhým ze svých vlastních statků, rozumíte?

Vůbec nic!

Ty masáky jsem vám přece nedal se svého, ale sebral v lese, který patří všem!

A ta je to u mě se vším!

Vítanou kořistí jsou pro mne zdroje státního rozpočtu.

Kdybyste viděla, s jakou chutí a zápalem je drancuji, když na ně někde natrefím.

A pak nikdy, jsem nic nerozdal, jediné co dělám, že pořád něco vyžaduji.

Ale to není ještě všechno, nemyslete si. To nejšpatnější ve mně teprve přijde!

Nepřítelem pro mne totiž není jen protichůdný názor, ale jeho nositel, kterého se snažím zastrašit a zničit.

Podívejte, i teď mám u sebe seznam nepřátel.

Jen si poslechněte jejich jména:

,Adam Malý.

Eva Pravdová

Miroslav Vernar

Jirka Brunner

František Řehůřek ́

Ptáte se, co ti mi dobří lidé udělali, že je tak nenávidím?!

Neudělali mi nic jiného než jen to, že si dovolili mínusovat můj článek (a tedy nesouhlasit s mým názorem!), v němž tvrdím, že v blízkovýchodním konfliktu mezi Státem Izrael a Palestinci není žádných spravedlivých, že ten konflikt je jen pokračováním starozákonních masakrů, že mne mínusovali mne za to, že jsem v něm citoval Izaiáše.

Pan Řehůřek byl dokonce tak hodný, že mi popřál, abych se utopil, a já ho za to přesto nenávidím!

Ano, pro toleranci člověka u mě není místo. Já nebojuji, na rozdíl od oněch dobrých lidí na mém seznamu, proti názoru, ale proti člověku!

Tak co, chcete ještě pořád říct, že nejsem zlý člověk!“

Během mého samolibého projevu se paní X. samozřejmě rozplakala.

„Falešní dobráci jsou k neutahání. Nemají nikdy dost, které by rádi nevynaložili z cizích kapes,“ zaštkala srdceryvně.

„Dejte to sem! Já vám ještě ukážu, že jsem k neutahání!“ vysypal jsem masáky z košíku a okamžitě běžel do lesa pro další masáky abych jimi (jako kdysi Ježíš zástupy a Babiš voliče koblihami) nasytil každého, z cizího přece krev neteče!

Ať se jich všichni nažerou, ať mi všichni kvůli nim utrhnou ruce, až je budu zadarmo rozdávat, jsem přece dobroser!

...

Napsal jsem tento článek, protože jsem potrefený.

Potrefený vykonavatel falešného dobra, který se ozval a sám sebe takto odhalil.

Zkrátka a dobře, zlý a nenávistný člověk.

A co vy?

Jste taky zlí a nenávistní lidé?

Vykonavatelé falešného dobra?

Úplně stejní jako já?

Nebo jste ti druzí, ti dobří, fujtabl?!

Autor: Karel Trčálek | úterý 25.7.2017 16:10 | karma článku: 24.00 | přečteno: 3491x

Další články blogera

Karel Trčálek

Jak se pracovníci ve školství pomstili uličnímu výboru iFčil oslavujícímu Karlův úspěch

No, mám-li být upřímný, pomsta to byla hodně sladká. Však se taky hned ze všech stran slétly vosy a začaly si dávat do trumpety tak, že se div v té slaďounké šťávičce neutopily....

27.3.2024 v 10:51 | Karma článku: 31.43 | Přečteno: 604 | Diskuse

Karel Trčálek

Není to velmi nefér vůči ostatním blogerům, že je můj článek pořád ještě na titulce blogu?

Ať se na mě nikdo nezlobí, ale přijde mi to silně nefér vůči panu Nožičkovi (a o jisté kolegyni blogerce ani nemluvě), že je můj článek pořád na titulce, zatímco článek pana Nožičky tam už dávno není....

26.3.2024 v 9:19 | Karma článku: 33.38 | Přečteno: 809 | Diskuse

Karel Trčálek

Kam se poděli Rajchlovi proruští dezoláti? Kdy podá vláda pětihnusu konečně demisi?

Nikdy bych nenazval včerejší účastníky statisícové protivládní a mírové demonstrace za proruské dezoláty, kdyby je tak neoznačil jeden z organizátorů této monstrózní akce, pan JUDr. Michal Hašek...

24.3.2024 v 17:28 | Karma článku: 32.18 | Přečteno: 765 | Diskuse

Karel Trčálek

Lidem, majícím radost z teroristického útoku v Krasnogorsku, opravdu rozumím

Pan Nožička Josef se přiznává, že lidem, majícím radost z teroristického útoku v Krasnogorsku, opravdu nerozumí. To já, nechci se chválit, jim rozumím naopak velmi dobře...

23.3.2024 v 18:01 | Karma článku: 42.98 | Přečteno: 9609 | Diskuse

Další články z rubriky Politika

Jiří Žamboch

Putinovo dnešní vojenské srovnání NATO a Ruska záměrně kulhá.Situace Ruska je o dost lepší

Dnešní srovnání NATO Putinem dalším chytrým Putinovým tahem.Prohlášení "Rusko vydává desetkrát méně na obranu než Spojené státy, tak je ruský útok na NATO nesmyslný." má ukolébat veřejnost evropských členů NATO.Je to však jinak.

28.3.2024 v 20:10 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 18 | Diskuse

Jan Pavelec

ČR má se svým upoceným pojetím liberalismu 200 let zpoždění.

Podle Listiny základních práv a svobod se Česká republika nesmí vázat na jakoukoliv výlučnou ideologii či náboženské vyznání, a podle Ústavy má být státem sociálním, nikoliv (neo)liberálním.

28.3.2024 v 15:50 | Karma článku: 12.34 | Přečteno: 160 | Diskuse

Jan Bartoň

Přichází nový věk – volíme mezi tragédií a realismem

Pan Václav Vlk starší uveřejnil skvělý komentář k současné mezinárodní situaci pod titulkem Přichází nový věk tragédie. Abychom předešli tragédii, musíme zvolit realismus.

28.3.2024 v 10:00 | Karma článku: 28.13 | Přečteno: 569 | Diskuse

Petr Duchoslav

Ruský břeh Roberta Fica

Jsem proslovenský, dělám vlasteneckou a suverénní politiku, vše jen pro národ. Tak by se stručně dala charakterizovat politika staronového premiéra Roberta Fica. Zní to sice líbivě, ale realita je bohužel jiná.

27.3.2024 v 9:24 | Karma článku: 25.26 | Přečteno: 524 | Diskuse

Petr Štrompf

Utažený kremelský šroub. Stržený závit pak způsobí pohromu

Islamisté vraždící v Moskvě. Mrtví na obou stranách ukrajinské fronty. Represe režimu, žijícího ve strachu o sebe samého. Šrouby stále utahuje a bude je utahovat ještě víc.

26.3.2024 v 17:34 | Karma článku: 18.92 | Přečteno: 471 | Diskuse
Počet článků 2931 Celková karma 24.72 Průměrná čtenost 868

Náhodný host v tichých čajovnách. Zatímco čekám na čaj, lidé venku někam spěchají. Já ne, nemám kam a proč

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...