Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Čeští voliči jako obětní beránci demokracie

Po pravdě řečeno, čím více se blíží parlamentní volby, tím menší je moje naděje, že to dobře dopadne, a tím větší je můj strach, že z nás budou obětní beránci

            Většinou jsem se s panem Milým jen míjel takřka beze slova.

            Pozdravili jsme se jako sousedé, jejichž rodiny mají v komunitní zahradě své záhonky příliš daleko od sebe na to, aby se poznali trochu důvěrněji, natož aby se společně navštěvovali, či sdíleli společně auto či nebo domácí nářadí.

            Ale tentokrát, když jsem vcházel do dvora, kde máme svůj záhonek, na kterém pěstujeme vše možné, mne pan Milý zastavil, chtěje mi už na první pohled říct něco důležitého.

„Letošní volby jsou osudové, ony rozhodnou o naší budoucnosti,“ řekl mi pan Milý a jeho tvář byla víc než zachmuřená.

            „Každé volby přece rozhodují o naší budoucnosti,“ namítl jsem a pokračoval, „kdybychom v těch posledních volili jinak, byla by přece jiná i naše přítomnost.

Kdybychom volili někoho schopnějšího, měli bychom se lépe, kdyby někoho neschopnějšího, je-li to ovšem možné, měli bychom se mnohem hůře.  Především by pak rostl státní dluh, který by museli splácet, skřípějíce u toho zuby, ti, co přijdou po nás, zatímco my už budeme dávno mrtví.“

„Letošní volby rozhodnou o naší budoucnosti zásadním způsobem,“ trval na svém pan Milý a jeho tvář už nemohla být snad více zachmuřená, „stojíme totiž už zase na křižovatce dějin.

V letošních volbách se rozhoduje o našem bytí či nebytí.

Součet hlasů, jež budou vhozeny do volebních uren, vyřkne nad námi definitivní ortel.

Nedáme-li své hlasy těm nejstatečnějším a nejudatnějším z nás, je po nás veta.“

„Nejstatečnějším a nejudatnějším z nás?“ řekl jsem udiveně a dodal, „já, abych, se přiznal, dosud váhám mezi Rozumnými, Svobodnými a Realisty, jejich programy mne velmi oslovují, třebaže každý trochu jinak.

Ale když jsem je četl, příjemně mrazilo v zádech. Představa, že by mne tak příjemně mrazilo v zádech po celé čtyři roky, mi není vůbec proti srsti.

Nadto jejich lídři ve mne vzbuzují naprostou důvěru.

Kdyby u mne zazvonili o půlnoci a chtěli, abych jim půjčil svoji Berettu 93R a tři zásobníky ostrých nábojů k tomu,  že mi ji ráno v pořádku vrátí, neváhal bych ani chvíli a klidně jim tu pistolku svěřil

Kdybych mohl, kdyby to jen trochu, šlo, dal bych svůj hlas i Rozumným, i Svobodným, i Realistům. Ostatně nechápu, proč se nespojili, mohli by se klidně jmenovat Rozumní a svobodní realisté, a v tu chvíli bych neváhal ani v tom nejmenším.“

Ale pan Milý, jako by ne zcela rozuměl tomu, co mu chci říct.

„Musíme volit ty nejstatečnější a nejudatnější z nás,“ zopakoval svoji tezi a hlasem nápadně vzrušeným pokračoval, „nebo nás podřežou jako obětní beránky!“

„Podřežou jako obětní beránky? Kdo nás podřeže jako obětní beránky? Imigranti? Eurofašisté? Eurokomunisté? Lidl?“ podíval jsem se tázavě na pana Milého.

Ale ten jako by už byl úplně mimo sebe, třásl se po celém těle a přitom deklamoval: „Podřežou nás na tom obětním místě, na němž se poráží i dobytče pro zápalnou oběť. Naší krví pokropí oltář dokola. Pak přinesou všechen tuk z nás a tuk pokrývající naše vnitřnosti, dále obě ledviny s tukem, který je na nich i na slabinách, a jaterní lalok, odejmutý nad ledvinami.

To všechno obrátí v obětní dým jako ohnivou oběť za svoji vinu.

Ale co my s tím máme společného?

Musíme proto tomu ve volbách zabránit, aby se z nás stali obětní beránci. Musíme volit i srdcem i rozumem, nesmíme se stát obětními beránky, musíme volit...“

Pan Milý se zalkl, neschopen slova, jakoby jej kdosi, nějaký démon schválně umlčel.

Bože, proč to nestačil doříct!?

Chytil jsem pana Milého a začal jím třást, doufaje, že se vzpamatuje.

„Koho mám volit? Koho, abychom nebyli obětním beránkem za cizí vinu?“ křičel jsem na celou komunitní zahradu.

Ale pan Milý již mlčel, a nejen to, zdálo se mi, že nadobro zešílel, protože začal ukazovat na něco za mými zády.

Bleskurychle jsem vytáhl Berettu a otočil se, ale nikdo za mnou nestál.

Pustil jsem pana Milého a běžel domů, abych si znovu podrobně přečetl všechny volební programy.

Někde v nich se přece musí skrývat odpověď na zásadní otázku, před kterou nás nyní postavily dějiny, a kterou musíme správně zodpovědět, abychom se po volbách nestali obětními beránky. A mezi těmi, kteří kandidují do sněmovny, musejí být ti, kteří nás zachrání svou statečností a udatností.

Ale kdo to je?

Jsou mezi Rozumnými?

Jsou mezi Svobodnými?

Jsou mezi Realisty?

Nebo je to sám Franta Čech?

„Kdo!? Řekněte mi, kdo?! Kdo jsou ti nejodvážnější a nejudatnější, ať jim můžu dát svůj hlas!?“ slyším sám sebe, jak zoufale křičím na celé kolo, nejspíše snad již také zešílevší z tíhy své odpovědnosti za naší budoucnost.

„Ještě chvilku tak budu hulákat a jistě mě nejbližší Uber odveze do blázince a tam mne odzbrojí, zavinou do prostěradla, zbaví volebního práva a nakonec podřežou jako obětního beránka!“ vím moc dobře, ale nemůžu s tím nic dělat, můžu jen někomu dát svůj hlas, ale komu, to kdybych věděl, moc rád věděl!

Autor: Karel Trčálek | pondělí 18.9.2017 17:15 | karma článku: 16,27 | přečteno: 1152x
  • Další články autora

Karel Trčálek

Mistr a Markétka

Budu si muset někdy tuto knihu opravdu přečíst, třeba bude skvělá. Zatím jsem ji jen spálil ve svém krbu...

25.4.2024 v 14:53 | Karma: 20,11 | Přečteno: 378x | Diskuse| Ostatní

Karel Trčálek

Minuty pro Hitlera z Institutu Václava Klause

Majitelé jediných pravd, např. ti z IVK, jsou-li přitlačeni ke zdi důkazy, že zadupávají svobodu slova, že destruují voltairovský princip a že umlčují a zastrašují své oponenty, vytáhnou obvykle svůj poslední zoufalý argument...

24.4.2024 v 15:09 | Karma: 22,32 | Přečteno: 456x | Diskuse| Ostatní

Karel Trčálek

Zrádce Beneš zachránil republiku, málo platné!

Západní spojenci měli naštěstí dost rozumu, na rozdíl od tehdejších našich domácích chciválků, aby zabránili v Mnichově masakru českého národa, takže Edvard Beneš mohl v klidu vyvěsit bílou fangli, abychom přežili

21.4.2024 v 16:51 | Karma: 22,06 | Přečteno: 653x | Diskuse| Společnost

Karel Trčálek

Cos to porobil, Pavelenko Pavle?

Tuto píseň si dost možná prozpěvovali někteří učitelé na Slovácku, když na obličeji pana prezidenta viděli malou, asi půlmetrovou řeznou ránu

21.4.2024 v 12:42 | Karma: 25,31 | Přečteno: 698x | Diskuse| Politika

Karel Trčálek

Íránské střely a Institut ajatolláha Václava Klause

Mudrlanti, kterým se dnes v médiích říká experti, vytrubovali do světa, jak prý Írán zpackal nejen svůj víkendový útok, ale jak nepovedené je prý i íránské pivo...

19.4.2024 v 14:06 | Karma: 24,22 | Přečteno: 679x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Nejdřív spor o Green Deal. Sliby politiků pak převrátila umělá inteligence

26. dubna 2024  5:42,  aktualizováno 

Tématu Green Dealu a jeho možné revize se věnovali kandidáti pro volby do Evropského parlamentu v...

Velitelé jsou svině, moji rotu zničili. Ukrajinci hasí průlom v Donbasu

26. dubna 2024  14:54

Premium Zatímco Rusové rozšiřují průnik kolem strategicky položeného městečka Očeretyne, Ukrajinci řeší,...

USA a Čína musí být partnery, řekl Si. Blinken mu vyčetl podporu Ruska

26. dubna 2024  13:10,  aktualizováno  13:45

Ve vztazích mezi Čínou a Spojenými státy zůstává mnoho problémů. Musí ale být spíše partnery než...

KOMENTÁŘ: Byrokracie s vízy? Přitvrdíme. Jak Česko zařízlo studenty z ciziny

26. dubna 2024

Premium Nenápadná úřední klička zásadně zkomplikovala život zahraničních studentů v Česku. Stát ještě...

  • Počet článků 2949
  • Celková karma 25,28
  • Průměrná čtenost 866x
Náhodný host v tichých čajovnách. Zatímco čekám na čaj, lidé venku někam spěchají. Já ne, nemám kam a proč

Seznam rubrik