Češi jsou xenofobové a islamofobové

24. 04. 2018 18:12:45
To netvrdím já. To tvrdí někdo jiný. Říkám to jen proto, aby náhodou nedošlo k omylu. Ona taková nálepka je hůl o dvou koncích

Naposledy jsem viděl detektiva Štiku před několika dlouhými dny, když odhalil, že důchodová reforma je podvod.

„Žádná důchodová reforma ve skutečnosti neexistuje, každý si musí spořit sám. Kdo to nechápe, zapláče!“ řekl a podložil to tak pádnými důkazy, že mi z nich spadla čelist.

Od té doby jsem ho neviděl, až teď.

Probudím se, jdu do kuchyně a v kuchyni nesedí u své ranní kávy nikdo jiný než detektiv Štika.

„To jste vy, Štiko?

Dlouho jsme se neviděli, snad jste mezitím zas něco neodhalil, nebo dokonce neusvědčil někoho z nějaké ohavné lži,“ zahlaholím a dodám, „jako doma, jako doma, Štiko!

Klidně mluvte nahlas, všichni sice ještě spí, ale mají spánek jako z křemene, tvrdý a nepoddajný, zrovna takový jako je i váš logický úsudek.

Cukr jste našel?

A smetanu?“

„Našel,“ odpověděl detektiv Štika a ukázal na štos papírů před sebou, „tady to je.“

„Co to je? Další váš případ?“ otázal jsem se zájmem.

„Mediální analýza,“ odpověděl detektiv Štika.

„Dokázal jste, že je Česká televize neobjektivní, že manipuluje, že preferuje jednu politickou stranu?“ zeptal jsem se s neskrývanou radostí.

„Dokázal jsem něco mnohem zajímavějšího,“ odpověděl mi detektiv Štika.

„Zajímavějšího? Co může být zajímavějšího než důkazy, že Česká televize manipuluje proti národu?“ nechápal jsem.

„Uvidíte sám,“ postrčil ke mně detektiv Štika štos papírů.

Vzal jsem je a pustil se do jejich studia, zatímco detektiv Štika si dělal další kávu. Ale abych pravdu řekl, tentokrát jsem příliš nepochopil, co chce vlastně odhalit a dokázat. Nešlo totiž o nic jiného než o mediální analýzu používání ikonických a kultovních nálepek xenofob a islamofob.

Detektiv Štika, jak se zdálo, chtěl na to jít od lesa. Vzal si na paškál dvě zdánlivé protichůdné osoby, prof. Halíka a blogera Martina K.

Na jakémsi grafu pak dokazoval, že zatímco prof. Halík nepoužil nálepku xenofob či islamofob za poslední dva roky ani jednou, bloger Martin K. ji jen v tomto roce ve svých článcích použil asi třicetkrát.

Po pravdě řečeno, celé to na mě působilo nanejvýš zmateným dojmem, proto jsem brzy Štikovu mediální analýzu odložil a řekl jen: „Hm.“

Detektiv Štika si to však nejspíše špatně vysvětlil, protože nadšeně řekl: „Není to zajímavé?“

„Co?“ řekl jsem odtažitě.

„Tento paradox,“ nadšením div nepraskl.

„Jaký paradox?“ zeptal jsem se.

„Že o xenofobech a islamofobech nejvíce nemluví ti, od kterých bychom to plným právem čekali, totiž dobroserové či mainstreamová média, ale naopak ti, od kterých bychom plným právem očekávali, že tuto nálepku vůbec nebudou používat, totiž tzv. odpůrci imigrace.

Moje mediální analýza jasně dokazuje, že frekvence těchto nálepek je mnohem vyšší právě u nich než u prvně jmenovaných.“

„Hm,“ řekl jsem zas a bez zájmu dodal, „chcete tím říct, že jde ze stran těch ne prvně jmenovaných o jistý druh manipulace, totiž že jim toto sebenálepkování umožňuje permanentně obviňovat první jmenované z nálepkování, ačkoliv ti dost možná ani neexistují, nebo jde jen o naprosto marginální osoby, avšak právě toto sebenálepkování pomáhá ne prvně jmenovaným účinně vytvářet dojem a zdání, že jde o všemocnou a všudypřítomnou skupinu multikulturních agentů a neomarxististů financovaných Sorosem, kteří ovládají všechna média, a kteří chtějí zotročit národ, nebo jej rovnou zlikvidovat?“

„O co jiného by mělo jít? Nejde o nic jiného. Tato manipulativní metoda je jednoduchá a účinná, stará jako propaganda sama.

Kdy vy sám jste naposled slyšel mluvit o xenofobech a islamofobech někoho jiného než právě tzv. odpůrce imigrace, nebo alternativní média?“ řekl detektiv Štika.

Přiznám se, že tak trapně, jako v tu chvíli, mi ještě v životě nebylo. Znal jsem detektiva Štiku jako člověka, který svým selským rozumem dokázal odhalit řadu nepravostí, včetně podvodné důchodové reformy.

Ale to, co mi teď vykládal, co mi chtěl svoji údajnou mediální analýzou dokázat, to byl zjevný úpadek veškerých jeho rozumových schopností. Od člověka tak bystrého bych něco tak naivního opravdu nečekal.

Pohlédl jsem na něj a zjistil až teď, že za ty dny, co jsem jej neviděl, strašlivě zchátral. V ústech mu chybělo dobře pět zubů, buřinku měl pomačkanou, ruce se mu třásly, pohled za skly jeho brýlí byl nepřítomný, zbytky vlasů na hlavě připomínaly ptačí hnízdo po americkém humanitárním bombardování, po vždy pečlivě udržované přehazovačce ani památky.

Stal se z něho zrádce, bruselský poskok?

Zaprodal svoji vlast, svůj národ za mísu kokainu?

Proč mi tady vykládá takové lži, proč chce, aby naši zemi zaplavily milióny imigrantů, proč slouží Bruselu?

Trapnost toho byla již nesnesitelná, proto jsem přisunul k detektivovi Štikovi jeho „mediální studii“: „Tu máte. Je to opravdu zajímavé. Ale bohužel nemám teď kdy, se o tom s vámi bavit. Jak sám vidíte, všichni ještě spí a já se taky ještě potřebuji nutně dospat.

Těšilo mne a určitě to ještě někdy, až se vyspím, spolu probereme.

Nashledanou“

A nečekaje na odpověď, šel jsem si zase lehnout.

„Nebožák! To mu určitě Bakalova Česká televize vymyla docela mozek, vtloukla do hlavy, že je Rusko nepřítel. Jinak si to nedovedu vysvětlit. Vždyť takový to byl vždy rozumný člověk, a teď tohle!“ kroutili nad proměnou detektiva Štiky všichni nevěřícně hlavou, když jsem je o tom po procitnutí neprodleně informoval.

„Buď, jak buď, hned teď raději vyměním zámek. Ten člověk k nám už do baráku nesmí, když se tak pěkně duhově vybarvil,“ rozhodl jsem a šel okamžitě vyměnit zámek ve dveřích, aby se detektiv, teď ale nade všechnu pochybnost multikulturní agent, Štika u nás už nikdy neukázal.

Autor: Karel Trčálek | úterý 24.4.2018 18:12 | karma článku: 12.55 | přečteno: 803x

Další články blogera

Karel Trčálek

Fialova vláda by měla zvážit nařízení, kterým bude stanoveno, že se v Česku už žije líp!

ANO, bude líp! Pan premiér se opakovaně vyjádřil, že díky vládě se občanům žije už jen lépe a že téměř vše bylo vyřešeno. Tuto skutečnost je však nutné vtělit do vládního nařízení, neboť je smutné, že ne všichni občané to chápou

29.3.2024 v 8:16 | Karma článku: 9.91 | Přečteno: 93 | Diskuse

Karel Trčálek

Jak se pracovníci ve školství pomstili uličnímu výboru iFčil oslavujícímu Karlův úspěch

No, mám-li být upřímný, pomsta to byla hodně sladká. Však se taky hned ze všech stran slétly vosy a začaly si dávat do trumpety tak, že se div v té slaďounké šťávičce neutopily....

27.3.2024 v 10:51 | Karma článku: 31.65 | Přečteno: 616 | Diskuse

Karel Trčálek

Není to velmi nefér vůči ostatním blogerům, že je můj článek pořád ještě na titulce blogu?

Ať se na mě nikdo nezlobí, ale přijde mi to silně nefér vůči panu Nožičkovi (a o jisté kolegyni blogerce ani nemluvě), že je můj článek pořád na titulce, zatímco článek pana Nožičky tam už dávno není....

26.3.2024 v 9:19 | Karma článku: 33.38 | Přečteno: 814 | Diskuse

Karel Trčálek

Kam se poděli Rajchlovi proruští dezoláti? Kdy podá vláda pětihnusu konečně demisi?

Nikdy bych nenazval včerejší účastníky statisícové protivládní a mírové demonstrace za proruské dezoláty, kdyby je tak neoznačil jeden z organizátorů této monstrózní akce, pan JUDr. Michal Hašek...

24.3.2024 v 17:28 | Karma článku: 32.18 | Přečteno: 766 | Diskuse

Další články z rubriky Občanské aktivity

Zdenek Horner

Kam až bude smět zajít žertování na letošního Apríla?

Ochránci pravých názorů a hodnot rozpoutali ve společnosti nejistotu. Neustálé zastrašování zaručeně neorganizovaných amatérských aktivistů, kteří reagují na 99 procent jakékoli argumentace tak, že jde o proruskou činnost ...

28.3.2024 v 20:26 | Karma článku: 15.66 | Přečteno: 299 | Diskuse

Zdenek Horner

Chybí mi rozhodný postoj české vlády a místních bezvýhradných izraelofilů

Nyní má česká vláda jedinečnou příležitost před celým světem dokázat, že bývalý satelit Sovětského Svazu není nyní satelitem USA. Měla by odsoudit nestabilní postoj vůči Izraeli, ale i vůči Ukrajině a posoudit zdali USA nejsou ...

27.3.2024 v 12:44 | Karma článku: 21.98 | Přečteno: 568 | Diskuse

Veronika Valíková Šubová

Naše stařečky dnes okradl zloděj vydávající se za pracovníka charity

Našim stařečkům je přes osmdesát let. Muž s přízvukem, kolem šedesáti let, mluvící slušnou češtinou, vydávající se za pracovníka charity, přijel v červeném hyundai pro knihy a ukradl Kapitánovým rodičům snubní prstýnky a šperky.

21.3.2024 v 18:43 | Karma článku: 27.78 | Přečteno: 929 |

Zdenek Horner

Milujeme NATO a proto Ukrajina zvítězí

Poté, co víme, že jsou na Ukrajině vojáci NATO, jsem již úplně klidný. Vítězství je v kapse. A kam se NATO vypraví příště? Bude to Bělorusko nebo Kazachstán? Gruzie? Ta už je rozpracovaná. Arménie by zatím byl těžký oříšek.

12.3.2024 v 12:54 | Karma článku: 33.68 | Přečteno: 941 | Diskuse

Zdenek Horner

Odpověď tazateli k uličnímu a kádrovému výboru

Tazatel se rozhořčuje, že se někdo ve zdejších diskusích cítí být pod knutou postupů někdejších uličních výborů. Vcelku pěkně vystihuje, jak se chovali a jakými pravomocemi byly tyto výbory za komunismus obdařeny, ale ...

10.3.2024 v 13:28 | Karma článku: 32.11 | Přečteno: 765 | Diskuse
Počet článků 2932 Celková karma 24.72 Průměrná čtenost 868

Náhodný host v tichých čajovnách. Zatímco čekám na čaj, lidé venku někam spěchají. Já ne, nemám kam a proč

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou

Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200 čtverečních metrů musí mít...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...