Proč nešel Karel Kryl po Listopadu do politiky? Protože si to Havel nepřál!

21. 08. 2018 18:37:50
Je to jedna z našich největších tragédií. Myslím to, že Kryl nešel po listopadu do politiky. Kde bychom teď mohli být!?

Písničky, respektive písně, neboť písničkou může být i kdejaká odrhovačka, Karla Kryla v podání Anety Langrové za doprovodu Petra Maláska a symfonického orchestru, to už je náběh na pěknou sračku, to vám povím rovnou.

Ale přesto mne na to na ten koncert neodolatelně táhlo, snad proto, že jsem doufal, že se budou provolávat protibabišovská a protizemanovská hesla a mne z toho bude naskakovat husí kůže a běhat příjemný mráz po zádech, protože v protestech proti řádně zvoleným politikům je vždy cosi magického a přitažlivého.

Poslušen toho vábení, vybral jsem na Václavák, bera to zkratkou přes Jižní město. Tam mezi dvěma domovními bloky, připojil se ke mně jakýsi člověk, jenž se mne bez okolků otázal: „Na Václavák?“

„Nu, ovšem,“ přikývl jsem a zeptal se, „jak jste to poznal?“

„To se pozná,“ řekl poněkud ten neurčitě člověk a pokračoval, „co se vám vybaví, když se řekne Kryl?

Nemyslím jako příslušník německé střední třídy, jejíž blahobyt jí dělníci, rolníci a pracující inteligence tak záviděli.

Myslím, co se vám vybaví, když se řekne Kryl v polistopadové politice.“

„Kryl v polistopadové politice?“ podivil jsem se nad bizarností té otázky, kroutě hlavou, „co se mi vybaví?

Prezident, předseda vlády, ministr, dejme tomu vnitra, poslanec, nebo aspoň politický náměstek ministra, když už nic jiného?

Ale do jaké strany by měl vstoupit?

Měl vstoupit do Klausovy ODS, aby měl konečně Klaus pořádný klacek na Havla, nebo měl vstoupit do Zemanovy ČSSD, ale co by potom dělal Zeman?

Mohl se ovšem, se svým smyslem pro pravdu, přidat ke Sládkovým republikánům.

Nebo si raději měl založit vlastní stranu a vyhrát s ní volby, což by nepochybně vyhrál?

Kdoví třeba by se u nás potom opravdu tak nekradlo, a morálka by ani trochu neupadla, ba naopak, věřím tomu, že náš národ by byl určitě aspoň z poloviny tak dobrý jako Kryl, vždyť snad není člověka, který by neznal jeho písně!

Když o tom tak přemýšlím, tak ani trochu nepochybuji o tom, že z polistopadových politiků byl by právě on nejpronikavějším talentem.“

„Hloupost!“ vykřikl však onen člověk tak, až jsem se lekl, „Kryl v politice by napáchal ještě víc škody než Havel, Zeman a Klaus dohromady!

Jestli můžeme být Havlovi za něco vděční, tak za to, že Kryl nikdy nestal předsedou vlády, nebo, nedej bože, prezidentem!“

To řka, zrychlil ten muž, že jsem mu vůbec nestačil. Jeho postava mizela v dáli, a já si až teď všiml, že má kalhoty tak nápadně krátké, že mu vůbec nezakrývají nejen ponožky, ale i kousek kůže nad nimi.

„Kde už jsem takové krátké kalhoty viděl?

Určitě jsem je už někde viděl!“ blesklo mi hlavou.

Rozběhl jsem se za tím člověkem, abych ho chytil za rameno, a zeptal se ho kdo ve skutečnosti je, ale už jsem tak nestihl učinit, neboť vešel do vestibulu stanice metra Háje.

Do ní jsem vběhl, celý udýchaný, právě ve chvíli, kdy se dveře soupravy metra mířící do centra, nenávratně zavřely a souprava se opět rozjela, kdežto já zůstal stát na nástupišti, vydán napospas revizorům, kteří mne neprodyšně obklíčili.

Autor: Karel Trčálek | úterý 21.8.2018 18:37 | karma článku: 22.27 | přečteno: 1643x

Další články blogera

Karel Trčálek

Jak se pracovníci ve školství pomstili uličnímu výboru iFčil oslavujícímu Karlův úspěch

No, mám-li být upřímný, pomsta to byla hodně sladká. Však se taky hned ze všech stran slétly vosy a začaly si dávat do trumpety tak, že se div v té slaďounké šťávičce neutopily....

27.3.2024 v 10:51 | Karma článku: 30.88 | Přečteno: 567 | Diskuse

Karel Trčálek

Není to velmi nefér vůči ostatním blogerům, že je můj článek pořád ještě na titulce blogu?

Ať se na mě nikdo nezlobí, ale přijde mi to silně nefér vůči panu Nožičkovi (a o jisté kolegyni blogerce ani nemluvě), že je můj článek pořád na titulce, zatímco článek pana Nožičky tam už dávno není....

26.3.2024 v 9:19 | Karma článku: 33.37 | Přečteno: 802 | Diskuse

Karel Trčálek

Kam se poděli Rajchlovi proruští dezoláti? Kdy podá vláda pětihnusu konečně demisi?

Nikdy bych nenazval včerejší účastníky statisícové protivládní a mírové demonstrace za proruské dezoláty, kdyby je tak neoznačil jeden z organizátorů této monstrózní akce, pan JUDr. Michal Hašek...

24.3.2024 v 17:28 | Karma článku: 32.18 | Přečteno: 765 | Diskuse

Karel Trčálek

Lidem, majícím radost z teroristického útoku v Krasnogorsku, opravdu rozumím

Pan Nožička Josef se přiznává, že lidem, majícím radost z teroristického útoku v Krasnogorsku, opravdu nerozumí. To já, nechci se chválit, jim rozumím naopak velmi dobře...

23.3.2024 v 18:01 | Karma článku: 42.94 | Přečteno: 9557 | Diskuse

Další články z rubriky Srpen 1968

Petr Říha

Sláva Ukrajině - aneb kdo řídil operaci „Dunaj“

Invaze vojsk jedné země do druhé je vždy pro obyvatele napadené země věc smutná a měla by být nepřijatelná. Díky hrátkám politiků zúčastněných států se běžný člověk dostává do problémů, hraničícími až se ztrátou života

12.8.2022 v 12:27 | Karma článku: 30.29 | Přečteno: 1556 | Diskuse

Tomáš Flaška

Když to zatím nejde na Ukrajinu, tak Rusko expanduje aspoň do Kazachstánu

Nechci hodnotit, co se v Kazachstánu děje. Jestli má pravdu státní moc, nebo lid. Určitě je špatné napadání a zabíjení policistů, stejně jako střílení policie do davu.

6.1.2022 v 16:28 | Karma článku: 24.47 | Přečteno: 667 | Diskuse

Tomáš Flaška

Rusko svou expanzi už ani zbytečně netají

Dlouhodobě má namířeno na Ukrajinu, deptá ji, poškozuje, posílá tam dovolenkáře, zbraně, munici a teď už i nepokrytě shromažďuje velkou armádu na jejích hranicích.

4.12.2021 v 8:42 | Karma článku: 31.41 | Přečteno: 864 | Diskuse
Počet článků 2931 Celková karma 24.69 Průměrná čtenost 868

Náhodný host v tichých čajovnách. Zatímco čekám na čaj, lidé venku někam spěchají. Já ne, nemám kam a proč

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...