Když je prezident a hlava státu totální smrt

16. 10. 2018 18:26:22
Vypadá to, že brzy budeme mít nového prezidenta, protože ten nynější se nám již docela rozpadne, ale ještě předtím bude všem pro smích jako ten paralytický oficír z Petrolejových lamp

Není divu, že si Brigitte Acronová a Ivana Jemanová hned, i přes jistý věkový rozdíl, padly do oka.

Dvě ženy, které dobře vědí jak nelehký a někdy i krutě nemilosrdný (viz Livia Klausová) je úděl prvních dam, manželek velkých, ne-li největších státníků, si jistě mají o čem dlouhé hodiny a hodiny povídat u kávy, zatímco jejich muži vrší na sebe jeden státnický čin za druhým.

Ivana Jemanová tak často navštěvovala Brigittu v Elysejském paláci, protože jako absolventka humanitního oboru romanistiky Paříž i Francii prostě zbožňovala.

A nejinak tomu bylo nyní.

„Ivano, mon cher!

To jsem ráda, že tě vidím!“ přivítala nadšeně Brigitte Ivanu a hned ji posadila do elegantního křesílka, „pošlu pro kávu! Stačí, když třikrát zazvoním a káva bude do tří minut tady!“

Brigitte třikrát zazvonila a opravdu za tři minuty už úslužný číšník servíroval prvním dámám kávu.

„Hm, to v Lánech nemáme,“ povzdechla si Ivana a smutně dodala, „já musím Včáčka aspoň třikrát přetáhnout bičem, než mi ten ičus donese kávu, ale to ti je taková brynda, že by to nepila ani ta největší žumpa v pražské kavárně.“

„Obsluha je tady skvělá, to je fakt,“ souhlasile Brigitte, ale vzápětí namítla, „ale jinak to taky není kdoví co.

Ten můj Eman smolí pořád nějaké státotvorné projevy, mě už to fakt nebaví.

Tak si představ, mon cher, že zrovna včera měl projev na Sorbonně před diplomaty a všelijakými experty.

Ale to není všechno!

Představ si, že ten můj crétin nejenže u toho neseděl, a nedržel mikrofon v ruce, on ti to ještě navíc četl z papíru, místo aby to říkal hezky z patra!

A kdybys slyšela, co ten můj blb říkal!

To ti byla úplná zahraničně politická doktrína!

Já mu řekla, když to psal: ,Už zase onanuješ na lavičce v parku?

Myslíš, že to bude něco zásadního?

Podívej se na Miloše!

Ten má, mon dieu, projevy, ten v nich nastiňuje budoucnost, vytyčuje cíle, definuje české národní zájmy a formuluje otázku malého národa v dnešním globálním světě!

Ty meleš jen nesmysly, ubožáku!’

To jsem mu řekla a on mi nebyl ani schopen říct, že jsem unda.

Místo toho mne políbil, a řekl, abych se nebála, že Francie bude zase velká a s ní i Evropa.

Nejraději bych mu nafackovala, jako tenkrát v lyceu, když mi namazal židličku štěpařským voskem.

Mám já to tady ale trápení!“

Brigitte neměla div slzy na krajíčku.

Ale Ivana svou nejlepší kamarádku chlácholila, jak nejlépe uměla.

„Trochu Emanovi křivdíš, je to hodný a něžný chlapec,“ řekla konejšivě a dodala, „víš, ten můj, vlastně ani žadnou zahraniční politiku nemá, stejně jako nemá žádné cíle, natož aby definoval národní zájmy a formuloval otázku malého národa v dnešním globalizovaném světě.

On vždycky čeká, co až Nejedlý a Putin, a podle toho se zařídí.

Kdepak Miloš a nějaký zásadní projev, nějaké formulace smyslu existence českého národa, na to ho opravdu neužije.“

„Ale aspoň mluví z patra a pronáší bonmoty,“ oponovala Brigitte.

„Hm, to je fakt,“ musela přiznat Ivana, i kdyby nechtěla, „teď byl v rádiu, a zase tam všem vynadal do blbečků a ekonomických zmrdů!“

„Blbečků a zmrdů?

Voilà magnifique!

To by ten můj poseroutka nikdy nedokázal, vynadat Le Peňové do urev!“ zvolala Brigitte a pak se zeptala, „a těmi zmrdy myslel koho?“

„Ale, Koženého a tak,“ mávla rukou Ivana.

„Koženého?“ podivila se Brigitte a pokračovala, „nechtěl ho Miloš dostat za mříže v rámci akce Čisté ruce, kterou vedl Jaroslav Bašta?

Ta akce byla ale, pokud si vzpomínám, nakonec velmi neúspěšná. Žádný ekonomický zmrd nešel sedět, tím spíše Kožený, jen Bašta šel dělat velvyslance do Moskvy a teď píše články v Parlamentních listech o tom, že NATO chystá válku s Ruskem.

Nebo si to s něčím pletu?“

„Nepleteš.

Žádný ekonomický zmrd tehdy nešel do kriminálu a Bašta šel skutečně do Ruska,“ odpověděla Ivana.

„Hm, to se může stát,“ řekla a pak najednou vypískla nadšením, „víš ty ale co?!

Vyměňme si ty naše chlapy!

Já si vezmu Miloše sem, a ty si vezmeš Emana do Lán!

Vždyť ještě nejsi tak stará, abys už nikdy nepoznala lásku!

Už se těším, jak to Miloš natře té uundě Le Peňové, co se tahá s Putinem jak ta nějvětší děvka!

A ty zase uvěříš, že láska ještě existuje.

Eman je něžný, ale mě už se ta něha přejídá, já potřebuju kus chlapa, který v demokratické diskuzi přetáhne oponenta holí a je vymalováno!

Platí?

Platí!

Vyměníme si manžele!“

Brigitte tak dlouho žadonila a přemlouvala Ivanu, až se Ivana přece jen podvolila přání kamarádky.

Tak se Miloš Zeman objevil v Elysejském paláci a Emanuel Macron na Hradčanech.

„To je prezident, za kterého bych se snad ani nemusel stydět,“ pomyslel jsem si, když se Macron energicky pustil na Hradčanech do prezidentského díla, ano, pomyslel jsem si to, mrdaje úplně na to, jak mě za tuto myšlenku onálepkuje rudohnědá sebranka ve Valentových Parlamentních listech.

Autor: Karel Trčálek | úterý 16.10.2018 18:26 | karma článku: 24.27 | přečteno: 1012x

Další články blogera

Karel Trčálek

Jak se pracovníci ve školství pomstili uličnímu výboru iFčil oslavujícímu Karlův úspěch

No, mám-li být upřímný, pomsta to byla hodně sladká. Však se taky hned ze všech stran slétly vosy a začaly si dávat do trumpety tak, že se div v té slaďounké šťávičce neutopily....

27.3.2024 v 10:51 | Karma článku: 31.58 | Přečteno: 612 | Diskuse

Karel Trčálek

Není to velmi nefér vůči ostatním blogerům, že je můj článek pořád ještě na titulce blogu?

Ať se na mě nikdo nezlobí, ale přijde mi to silně nefér vůči panu Nožičkovi (a o jisté kolegyni blogerce ani nemluvě), že je můj článek pořád na titulce, zatímco článek pana Nožičky tam už dávno není....

26.3.2024 v 9:19 | Karma článku: 33.38 | Přečteno: 812 | Diskuse

Karel Trčálek

Kam se poděli Rajchlovi proruští dezoláti? Kdy podá vláda pětihnusu konečně demisi?

Nikdy bych nenazval včerejší účastníky statisícové protivládní a mírové demonstrace za proruské dezoláty, kdyby je tak neoznačil jeden z organizátorů této monstrózní akce, pan JUDr. Michal Hašek...

24.3.2024 v 17:28 | Karma článku: 32.18 | Přečteno: 766 | Diskuse

Karel Trčálek

Lidem, majícím radost z teroristického útoku v Krasnogorsku, opravdu rozumím

Pan Nožička Josef se přiznává, že lidem, majícím radost z teroristického útoku v Krasnogorsku, opravdu nerozumí. To já, nechci se chválit, jim rozumím naopak velmi dobře...

23.3.2024 v 18:01 | Karma článku: 43.02 | Přečteno: 9623 | Diskuse

Další články z rubriky Politika

Jiří Žamboch

Putinovo dnešní vojenské srovnání NATO a Ruska záměrně kulhá.Situace Ruska je o dost lepší

Dnešní srovnání NATO Putinem dalším chytrým Putinovým tahem.Prohlášení "Rusko vydává desetkrát méně na obranu než Spojené státy, tak je ruský útok na NATO nesmyslný." má ukolébat veřejnost evropských členů NATO.Je to však jinak.

28.3.2024 v 20:10 | Karma článku: 7.77 | Přečteno: 171 | Diskuse

Jan Pavelec

ČR má se svým upoceným pojetím liberalismu 200 let zpoždění.

Podle Listiny základních práv a svobod se Česká republika nesmí vázat na jakoukoliv výlučnou ideologii či náboženské vyznání, a podle Ústavy má být státem sociálním, nikoliv (neo)liberálním.

28.3.2024 v 15:50 | Karma článku: 13.72 | Přečteno: 202 | Diskuse

Jan Bartoň

Přichází nový věk – volíme mezi tragédií a realismem

Pan Václav Vlk starší uveřejnil skvělý komentář k současné mezinárodní situaci pod titulkem Přichází nový věk tragédie. Abychom předešli tragédii, musíme zvolit realismus.

28.3.2024 v 10:00 | Karma článku: 28.65 | Přečteno: 607 | Diskuse

Petr Duchoslav

Ruský břeh Roberta Fica

Jsem proslovenský, dělám vlasteneckou a suverénní politiku, vše jen pro národ. Tak by se stručně dala charakterizovat politika staronového premiéra Roberta Fica. Zní to sice líbivě, ale realita je bohužel jiná.

27.3.2024 v 9:24 | Karma článku: 25.27 | Přečteno: 528 | Diskuse

Petr Štrompf

Utažený kremelský šroub. Stržený závit pak způsobí pohromu

Islamisté vraždící v Moskvě. Mrtví na obou stranách ukrajinské fronty. Represe režimu, žijícího ve strachu o sebe samého. Šrouby stále utahuje a bude je utahovat ještě víc.

26.3.2024 v 17:34 | Karma článku: 18.92 | Přečteno: 471 | Diskuse
Počet článků 2931 Celková karma 24.72 Průměrná čtenost 868

Náhodný host v tichých čajovnách. Zatímco čekám na čaj, lidé venku někam spěchají. Já ne, nemám kam a proč

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...

Stále víc hráčů dobrovolně opouští Survivor. Je znamením doby zhýčkanost?

Letošní ročník reality show Survivor je zatím nejkritizovanějším v celé historii soutěže. Může za to fakt, že už...