Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Je to jasné, Slonkovou a Kubíka zaúkolovala Šojdrová. Chudáček zase a opět zneužitý Havel!

Člověk by málem řekl, taková novinářská konstrukce. Ale je to samozřejmě dobře načasované na 17. listopad. Chudák zase a opět zneužitý Havel!

Ač bylo krásně, na tuto roční dobu, přece již jen značně pokročilou, možná až příliš, seděl jsem v převozníkově loďce sám.

Nemohlo být proto divu, že se převozník, muž silně neurčitého věku, a ovšem také silných paží a nejspíše i celého trupu, dal do řeči právě se mnou.

„Babišem vyhození ,novináři´ Slonková s Kubíkem sehráli divadlo a to je celé. Navíc sehrané jako obvykle tak amatérsky, v tak obvyklém ,overkill´, že kdyby to nebylo tak nechutné, bylo by to k popukání.

Tito lidé, stejně jak jim podobní se nemohou změnit, a nevědí proč. Jen pomalu už zase začínají zoufale tušit, že celá zbabraná operace nemůže skončit jinak, než že Velkému Andrejovi opět přinesou ještě další zpevnění už tak vysokých volebních preferencí,“ pronesl převozník, když jsme byli deset metrů od břehu.

„Už se ví, kdo je řídil a řídí?“ zeptal jsem se, hledě na hladinu řeky zapomnění, která kamsi lhostejně tekla, snad do nějakého plavebního kanálu.

„Ano, už se to ví,“ přikývl převozník.

„A ví se už taky, proč to vlastně udělali.

Bylo to snad kvůli dostavbě Temelína?“ zeptal jsem dál neodtrhávaje zraky od vodní hladiny.

„Ne kvůli Temelínu to nebylo.

Zaúkolovala je europoslankyně Šojdrová.

Ona je, víte, původní profesí zahradní architektka a proto nechtěla, aby se vybudovala vesnička pro syrské sirotky. To už máte takové lidi, že i při humanitě myslí na svůj vlastní prospěch,“ řekl převozník a dodal, „vy jste byl někdy v řeckých uprchlických táborech?“

„Ne, nebyl.

Jen loni jsem byl, tuším, na Krymu,“ odpověděl jsem.

„Ve Feodosiji?“ zajímalo převozníka.

„Ne, ne, ve Feodosiji, tuším, ne.

Byl jsem, tuším, v Jevpatorii,“ vzpomněl jsem si.

„Já rovněž nebyl v řeckých uprchlických táborech.

Co bych tam taky dělal?

Snad tam jsou nějací sirotci.

Ale i kdyby byli, tátu, ani mámu už jim stejně nevrátíme, zůstanou sirotky až do své nejdelší smrti,“ filosofoval převozník.

„Ano, tátu a mámu už jim nevrátíme.

Někteří lidé sice tátu mají, ale jako by ho neměli,“ odtušil jsem.

„Myslíte třeba Johna Lennona?

Toho, co má na Kampě tu zeď, jak u ní teď ve dne v noci popravují?“ zeptal se převozník.

„Ano, asi myslím Johna Lennona,“ přikývl jsem, ale to už jsme přiráželi ke břehu.

„Tak jsme tady.

Dnes je to špaténka, všichni jsou na demonstracích, a zítra budou nejspíše tak.

Teď se nám, převozníkům, žije náramně těžko, co se jen furt demonstruje, co je to jeden nepovedený puč za druhým, lidem se vůbec nechce přes řeku zapomnění, jako by už zapomněli, že existujeme,“ stěžoval si převozník.

Podíval jsem na něj a řekl mu: „Máte pocit ohrožení?“

„Líp jste to formulovat nemohl,“ přikývl.

„Pomoct vám nepomůžu,“ pokrčil jsem rameny, ale pak mne, při pohledu do jeho očí, které jako by hleděly kamsi za mě, řekl, „nepůjčil byste mi svoji převoznickou loďku?

„Proč ne?

Když mi ji vrátíte.

Beru přece jen na ni dotace z EU, i když je EU pro Evropu největší zlo a jednou za dvanáct let nemusím celý rok nic dělat a stát mě přitom platí,“ souhlasil převozník.

„Vrátím vám ji, nemějte strach,“ ujistil jsem převozníka.

Převozník vyskočil na břeh, kdežto já se pořádně opřel do bidla a během chvilky se vzdálil od břehu.

„Už jste moc daleko!

Vraťte se!

Slyšíte?
 Vraťte se!“ křičel na mne převozník.

„Nevrátím se!

Nikdy!

Všichni si to zapamatujte!" křikl jsem radostně na něj,  věda, že už se nevrátím, jako by se už nikdy nevrátili syrští sirotci, navždy by nám zůstali na krku, táhli nás ke dnu, jako těžký kámen sebevrahy.

 

Autor: Karel Trčálek | pátek 16.11.2018 19:53 | karma článku: 18,57 | přečteno: 726x
  • Další články autora

Karel Trčálek

Nebezpečná hra s ohněm paní Kateřiny L.

Co myslíte, že je nebezpečnější? Kouřit na bedně s dynamitem, kontrolovat množství benzínu v nádrži s hořící sirkou v ruce, nebo se vojensky zapojit do války? Kdo tipoval poslední možnost, podle mne trefil

26.4.2024 v 15:32 | Karma: 16,95 | Přečteno: 216x | Diskuse| Společnost

Karel Trčálek

Mistr a Markétka

Budu si muset někdy tuto knihu opravdu přečíst, třeba bude skvělá. Zatím jsem ji jen spálil ve svém krbu...

25.4.2024 v 14:53 | Karma: 20,33 | Přečteno: 398x | Diskuse| Ostatní

Karel Trčálek

Minuty pro Hitlera z Institutu Václava Klause

Majitelé jediných pravd, např. ti z IVK, jsou-li přitlačeni ke zdi důkazy, že zadupávají svobodu slova, že destruují voltairovský princip a že umlčují a zastrašují své oponenty, vytáhnou obvykle svůj poslední zoufalý argument...

24.4.2024 v 15:09 | Karma: 22,32 | Přečteno: 462x | Diskuse| Ostatní

Karel Trčálek

Zrádce Beneš zachránil republiku, málo platné!

Západní spojenci měli naštěstí dost rozumu, na rozdíl od tehdejších našich domácích chciválků, aby zabránili v Mnichově masakru českého národa, takže Edvard Beneš mohl v klidu vyvěsit bílou fangli, abychom přežili

21.4.2024 v 16:51 | Karma: 22,06 | Přečteno: 654x | Diskuse| Společnost

Karel Trčálek

Cos to porobil, Pavelenko Pavle?

Tuto píseň si dost možná prozpěvovali někteří učitelé na Slovácku, když na obličeji pana prezidenta viděli malou, asi půlmetrovou řeznou ránu

21.4.2024 v 12:42 | Karma: 25,31 | Přečteno: 698x | Diskuse| Politika
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

VIDEO: Kdo nejlíp vříská? Soutěž v imitaci racků vyhrál malý chlapec

26. dubna 2024  20:36

Devítiletý Cooper Wallace z britského Chesterfieldu v neděli vyhrál čtvrté mistrovství Evropy v...

Ukrajinci se snaží před bojem utéct do Rumunska, v řece mnozí najdou smrt

26. dubna 2024  20:26

Tisíce Ukrajinců se od počátku ruské invaze pokusily překonat řeku Tisu na hranici s Rumunskem ve...

Mohly by hlídat tisíce dětí. Většině z dětských skupin ale stát nedá peníze

26. dubna 2024

Premium Míst pro děti ve školkách je zoufalý nedostatek. Státu se pro letošek přihlásilo 180 lidí z...

Izraelský ministr Ben Gvir měl nehodu, auto po nárazu skončilo na střeše

26. dubna 2024  19:04

Izraelský ministr národní bezpečnosti Itamar Ben Gvir měl autonehodu ve městě Ramla ve středu země....

  • Počet článků 2950
  • Celková karma 25,16
  • Průměrná čtenost 866x
Náhodný host v tichých čajovnách. Zatímco čekám na čaj, lidé venku někam spěchají. Já ne, nemám kam a proč

Seznam rubrik