Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Dospívám v muže. Konečně!

Tak už je to tady a není to tentokrát planý poplach. Vše, co se se mnou a ve mně nyní děje, nasvědčuje tomu, že konečně dospívám v muže!

            V několika posledních, řádově řekněme měsících, začal jsem na sobě, na svém těle, na svém myšlení a ovšemže i chování, pozorovat záhadné změny, které jsem si nedokázal nijak vysvětlit.

            Nejmarkantnější to bylo vždy, když jsem se navečer vracel z koncertů (říká se ovšem, že to ve skutečnosti nejsou koncerty, ale demonstrace), jež v našem, asi třítisícovém, městečku pořádají lidé, kteří vyskáčou ze dvou autobusů s pražskými poznávacími značkami. Pokaždé vytáhnou špičkovou aparaturu, obsadí náměstí (nejspíše na základě shromažďovacího práva, ale to se jen domnívám), další lidé z těch autobusů pak s černými brýlemi a vysílačkami v uších sledují dění a ještě jiní lidé, patřící rovněž k výpravě, tyto koncerty natáčejí a fotí, aby za třicet minut zase všechno sbalili a odjeli.

            Tyto změny, které se se mnou dály, mne samozřejmě znepokojovaly a samozřejmě nejen mne, všímali si jich i ostatní.

            A tak za mnou dnes došel domovní důvěrník.

            Vytáhl flašku rumu, lokl si a docela otevřeně řekl: „Něco se s tebou, děje chlapče. My všichni to na tobě pozorujeme už delší čas, hlavně když se vracíš z těch koncertů.

            To není jen tak, měl bys sis zajít za doktorkou Moudrou. Čím dřív, tím líp, dnes ordinuje bába, myslím, celý den.

            Eh, je to svinstvo, ten chlast, ale pít se musí, aby se člověk ze všeho nezbláznil,“ řekl mi domovní důvěrník a lokl si zase rumu.

            Pochopil jsem, že návštěvu paní doktorky Moudré, u níž dřív, nebo později skončí každý muž, nelze již déle odkládat.

            Hned co domovní důvěrník odešel, svátečně jsem se oblékl a vydal se za doktorkou Moudrou.

            Její ordinace nacházela se v domě, který stál docela bokem, šlo se k němu asi kilometr dlouhou alejí třešní, na nichž už se červenaly jejich chutné šťavnaté plody. Když jsem k domu přicházel, vyšel z něho člověk, oblečený svátečně stejně jako já, třímaje v ruce jakousi knihu.

            „Jdeš tam?“ zeptal se a ukázal na dům.

            „Ano, poslal mě sem domovní důvěrník,“ přikývl jsem.

            „Já už to mám za sebou. Hodně štěstí!“ popřál mi a vykročil, aby pokračoval ve své cestě.

            Jeho slova mě nepovzbudila, ba právě naopak, říkalo se o doktorce Moudré všelico.

            Ale co mi zbývalo, když už o tom všichni věděli, totiž o tom, že se mnou něco děje, než vkročit do toho domu, jehož vzduch byl nasycen kafrem, ačkoliv žádnou nádobku s kafrem jsem nikde nezahlédl?

            Ordinace doktorky Moudré připomínala obývací pokoj z osmdesátých let, snad jen televize v něm chyběla.

            „Posílá mě sem k vám domovní důvěrník,“ řekl jsem jí.

            Doktorka Moudrá se na mne pozorně zahleděla a pak se zeptala: „Už se holíš?“

            „Ano.

            Už asi dvakrát,“ polkl jsem, přiznávaje se k tomu, co jsem dosud nikomu neřekl.

            „A dál?“ zeptala se mne doktorka Moudrá.

            „Pozoruji na sobě změny. I moje okolí na mě pozoruje změny,“ řekl jsem.

            „Jaké změny?“ chtěla vědět doktorka Moudrá, povzbuzujíc mně, „no tak se neboj, mně se můžeš svěřit se vším.“

            Chvíli jsem překonával stud, ale pak jsem ze sebe začal soukat: „Jaké změny?

            Takové změny, které si nedovedu nijak vysvětlit, paní doktorko!

            Například teď bezhlavost svým okem klidně měřím, třebaže sám tupen, že nejsem bezhlavý.

            Nebo v sebe pevně věřím, a ač podezříván, neviním svých soků z bezpráví.

            Nebo třebaže jsem nenáviděn, sám zůstávám beze zloby a slova ctnosti nadarmo neberu.

            Ale to ještě není všechno, paní doktorko!“

            „Ne, a co tě ještě trápí?“ zeptala se paní doktorka.

            „Například mne ještě teď trápí, že najednou dokáží snít a přitom tomu snění nepodlehnout!

            Nebo hloubám, a přesto, že hloubám, dovedu i žít!

            A taky si nezoufám, když má pravdivá slova jsou lstí bídáků zašlapávána do bahna.

            A tak bych mohl pokračovat dál, paní doktorko!

            Snesu něhu, i přílišnou tvrdost.

            Vyjdu s každým a přitom jsem dál sám sebou!

            Jdu s králi po boku a přitom nezpychnu.

            A aby toho nebylo málo, ani zlí ani dobří mě zmást nedovedou!

            A hlavně mám pocit, že mi Zem patří se vším, co je na ní!

            Co je to se mnou, paní doktorko?“ zaúpěl jsem.

            „Co?“ usmála se doktorka Moudrá a pohladila mne po tváři, „je z tebe, chlapče, muž!“

            „Muž?“ vydechl jsem nevěřícně.

            „Ano, je z tebe muž, dospěl jsi v muže,“ přikývla doktorka Moudrá a podala mi knihu, „tady tu knihu si přečti po dekou. Objednám si tě na pozítří na sedm hodin večer. Přijdeš a řekneš mi, jak se ti ta kniha líbila.

            Vím, že se ti bude líbit. Všem mužům se líbí, a ty už jsi taky muž.“

            Jako omámený jsem vyšel z ordinace doktorky Moudré a vzpamatoval jsem se až doma.

            „Jsem muž!

            Muž!“ opakoval jsem pořád dokola, aniž bych plně chápal, co to všechno vlastně znamená.

            Až po hodné chvíli jsem si vzpomněl na knihu, kterou jsem pořád svíral v ruce.

            „Co mi to ta ženská dala?

            Jak může vědět, že mi to bude líbit?“ podíval jsem se na knihu a nahlas přečetl její název i jméno autora, „Volání divočiny, Jack London.“

Autor: Karel Trčálek | pátek 14.6.2019 8:37 | karma článku: 14,44 | přečteno: 445x
  • Další články autora

Karel Trčálek

Mistr a Markétka

Budu si muset někdy tuto knihu opravdu přečíst, třeba bude skvělá. Zatím jsem ji jen spálil ve svém krbu...

25.4.2024 v 14:53 | Karma: 0 | Přečteno: 18x | Diskuse| Ostatní

Karel Trčálek

Minuty pro Hitlera z Institutu Václava Klause

Majitelé jediných pravd, např. ti z IVK, jsou-li přitlačeni ke zdi důkazy, že zadupávají svobodu slova, že destruují voltairovský princip a že umlčují a zastrašují své oponenty, vytáhnou obvykle svůj poslední zoufalý argument...

24.4.2024 v 15:09 | Karma: 21,27 | Přečteno: 424x | Diskuse| Ostatní

Karel Trčálek

Zrádce Beneš zachránil republiku, málo platné!

Západní spojenci měli naštěstí dost rozumu, na rozdíl od tehdejších našich domácích chciválků, aby zabránili v Mnichově masakru českého národa, takže Edvard Beneš mohl v klidu vyvěsit bílou fangli, abychom přežili

21.4.2024 v 16:51 | Karma: 22,06 | Přečteno: 650x | Diskuse| Společnost

Karel Trčálek

Cos to porobil, Pavelenko Pavle?

Tuto píseň si dost možná prozpěvovali někteří učitelé na Slovácku, když na obličeji pana prezidenta viděli malou, asi půlmetrovou řeznou ránu

21.4.2024 v 12:42 | Karma: 25,31 | Přečteno: 696x | Diskuse| Politika

Karel Trčálek

Íránské střely a Institut ajatolláha Václava Klause

Mudrlanti, kterým se dnes v médiích říká experti, vytrubovali do světa, jak prý Írán zpackal nejen svůj víkendový útok, ale jak nepovedené je prý i íránské pivo...

19.4.2024 v 14:06 | Karma: 24,22 | Přečteno: 677x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Pořadatelka nahé párty dostala v Rusku pokutu, provinila se kritikou války

25. dubna 2024  15:14

Moskevský soud ve čtvrtek uložil pokutu 50 tisíc rublů (asi 12 750 korun) televizní moderátorce a...

S vládou nemá smysl pokračovat v jednáních, a to ani za účasti prezidenta, řeklo ANO

25. dubna 2024  10:15,  aktualizováno 

V atriu Poslanecké sněmovny proběhla tisková konference stínové vlády hnutí ANO. Poslanci mluvili...

POLITICKÝ DIÁŘ: Pověstná „střídačka“ ODS a Kupkův úspěch na kongresu

25. dubna 2024

Premium Byť se před čtrnácti dny na kongresu ODS v Ostravě téměř nic nestalo (natož aby šlo o něco...

Odvrátili jsme dronový útok na Minsk z území Litvy, tvrdí Bělorusko

25. dubna 2024  13:11,  aktualizováno  14:56

Šéf běloruské tajné služby (KGB) Ivan Tertel ve čtvrtek uvedl, že se podařilo zmařit dronový útok...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 2949
  • Celková karma 24,96
  • Průměrná čtenost 866x
Náhodný host v tichých čajovnách. Zatímco čekám na čaj, lidé venku někam spěchají. Já ne, nemám kam a proč

Seznam rubrik