Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Neměli bychom postavit pomník raději příslušníkům SMERŠe, a ne Vlasovcům?

Byli to hrdinní příslušníci SMERŠe, kteří vyčistili naši osvobozenou vlast od špionů, banderovců a jiných nekalých živlů. Jak to, že nemají v Praze dodnes svůj pomník?

            Moskva se nořila do tmy, odněkud ozývalo se kvílení muezzina, který svolával k modlitbě své zakavkazské souvěrce, teplota vzduchu pohybovala se dva nebo tři stupně Celsia nad nulou.

            „Za Uralem už mrzne, teploty tam v noci klesají až na mínus deset,“ hlásil mi odpoledne hotelový lokaj, když mi přinesl čaj.

            „Jak to víš?“

            Jsi odtamtud?“ zeptal jsem se jej.

            „Já jsem, prosím, pěkně, z Vorkuty, ale každý Rus ví, že za Uralem už mrzne,“ odvětil lokaj.

            „Z Vorkuty?“ řekl jsem zamyšleně, a dodal, „je vás tady v Moskvě hodně z Vorkuty?“

            „Já sám vím dobře o deseti lidech, co jsou z Vorkuty jako já a jsou teď v Moskvě,“ řekl hotelový lokaj.

            „To je vskutku zajímavé,“ přikývl jsem a poslal jej pryč.

            Zatímco jsem na to vzpomínal, venku se už docela setmělo a já si přitáhl šňůru svého hedvábného županu. Ale nebyl jsem nervózní ani trochu. Věděl jsem, že musí přijít, jakmile se setmí, takové hrdé ženy, jako je Marja Vladimirovna, jen čekají na to, až se setmí, aby mohly přijít, za světla by, pro svou hrdost, nepřišly ani za nic, ale sotva se setmí, jsou ochotné k jakékoliv oběti.

            A opravdu, sotva jsem si šňůru svého županu utáhl, stála Marja Vladimirovna přede mnou.

            Poklonila se hluboce k zemi, tak hluboce, jak to dovedou na celém světě jen ruské ženy a spustila: „Sergej Viktorovič, můj nadřízený, minisrt zahraničí, jak dobře víte, mi řekl, že postavíte v Praze, na Hradčanském náměstí, památník příslušníkům SMERŠe, kteří osvobozovali vaši vlast od zrádců a špionů, když k vám kvůli tomu přijdu sama.

            Přišla jsem...

            Postavte pomník příslušníkům SMERŠe!“

            První slova vyřkla rozhodně, takřka panovačně, tak panovačně, jak to dokážou jen ruské ženy, ale teď už nemohla dál, hlas jí selhal. Dostala strach, koutky úst se jí roztřásly.

            Podíval jsem se na ni.

            Marja Vladimirovna byla vždy krasavice, k tomu ještě skvělá tanečnice.

            A teď, teď byla krásnější ještě víc než kdy jindy.

            Byla krásnější, protože měla strach, ale ne z toho, že její prosbě vyhovím a vezmu si za to ji, hrdou ženu, která se mi takto sama nabídla, ale že její prosbě nevyhovím. Ano, byl to ten nejpříšernější strach, že její krása, a zároveň ta nejnebezpečnější zbraň, se kterou na celém světě, ba ani muslimky ne, nedokáže nikdo mistrněji zacházet než ruské ženy, není dost nesmírná, aby mne dokázala přemoci.

            Ten strach mne dojal tak, že jsem celý zjihl.

            „Posaďte se, přece, Marjo Vladimirovno, ukázal jsem na křeslo v dostatečné vzdálenosti ode mne.

            Marja Vladimirovna se posadila na křeslo, přehodila nohu přes nohu tak, jak to umějí jen ruské ženy, vystavujíc na odiv své vysoké podpatky a já řekl: „Tak vy chcete, aby na Hradčanském náměstí stál pomník příslušníkům SMERŠe?“

            „Ano, prosím,“ přikývla Marja Vladimirovna a přehodila opět nohu přes nohu, „vím, že je to vaši moci, Sergej Viktorovič, můj šéf, mi to řekl.

            Oni byli skuteční hrdinové, oni čistili moji i vaši vlast od fašistické svoloče.

            Dějiny nesmí být přepisovány!

            Prosím, postavte v Praze na Hradčanském náměstí pomník příslušníkům SMERŠe!

            Upevníte tak přátelství mezi našimi národy, slibuji vám, že vás Puškinova cena nemine!“

            Hruď Marji Vladimirovna se prudce zdvíhala, zdálo se teď, že kostýmek, který má na sobě, je dobře o tři čísla menší a musí každou chvíli prasknout ve svých švech.

            Byl jsem tím vším nesmírně dojat.

            Která jiná žena než ruská, by se takto dokázala obětovat, která jiná žena než ruská by dokázala takto upřímně mluvit?

            „Je-li to tak, jak to říkáte, zařídím, aby na Hradčanském náměstí stál pomník příslušníkům SMERŠe, protože je to v mé moci. Slibuji vám, že to bude nádherný pomník. Každý příslušník SMERŠe bude mít v jedné ruce pistoli a v druhé šeřík, jejich tváře budou nelítostné. Každý špion a každý fašista, který se na ten pomník podívá, dostane takový strach, že se sám půjde na Hrad udat, nemějte strach!“

            Po mých slovech Marja Vladimirovna vyskočila z křesla a vrhla se mi, tak, jak dokážou jen ruské ženy, k nohám a začala mi je od samé vděčnosti líbat.

            To se ví, že mi to dělalo dobře, nechat si líbat nohy od takové ženy jako je Marja Vladimirovna.

            Přesto jsem ji však po pěti minutách sám zvedl ze země.

            „No, tak, Marjo Vladimirovno, co to děláte?

            Vždyť je to přece pro mne naprostá maličkost,“ domluvil jsem jí otcovsky, a abych převedl náš hovor na jiné téma, řekl jsem, „raději mi řekněte, proč vám říkají nejen Marja, ale i Vladimirovna.“

            „Vladimirovna mi říkají po otci, byl panský kočí,“ řekla nikoliv bez hrdosti Marja Vladimirovna.

            „Panský kočí?

            Ale to je skvělé!“ blahopřál jsem Marje Zacharovně k jejímu skvělému původu.

            „A jeden můj předek z matčiny strany byl lokajem u kníže Trubeckého,“ pochválila se ještě Marja Vladimirovna.

            „Váš předek byl děkabrista!?

            Vy jste, Marjo Vladimirovno, ta nejvzácnější žena nejen na celém světě, ale i v celém Rusku!“ vykřikl jsem nadšeně a políbil Marju Vladimirovnu na její rudé rty, pohladil ji po tváři a řekl, „běžte za Sergejem Viktorovičem, a řekněte mu, že pomník příslušníkům SMERŠe na hradčanském náměstí bude, ať nemá strach, že přátelství mezi našimi národy poleví.

            A jako naše národy, zůstaneme i my, Marjo Vladimirovno, těmi nejlepšími přáteli.

            Jste přece šťastné vdaná?“

            „Ano, jsem vdaná.

Děkuji vám,“ odpověděla Marja Vladimirovna, opět se mi uklonila a pak utíkala za Sergejem Viktorovičem, svým nadřízeným, sdělit mu, že v Praze bude pomník příslušníkům SMERŠe.

A já?

Já šel na druhý den do chrámu Krista Spasitele a zapálil tam svíčku, abych bohu poděkoval, že mne toho večera uchránil před strašlivým hříchem, neboť co jiného než hřích by to bylo, kdybych si vzal, co mi Marja Vladimirovna sama nabízela? 

  

Autor: Karel Trčálek | pátek 29.11.2019 17:24 | karma článku: 17,14 | přečteno: 429x
  • Další články autora

Karel Trčálek

Mistr a Markétka

Budu si muset někdy tuto knihu opravdu přečíst, třeba bude skvělá. Zatím jsem ji jen spálil ve svém krbu...

25.4.2024 v 14:53 | Karma: 0 | Přečteno: 23x | Diskuse| Ostatní

Karel Trčálek

Minuty pro Hitlera z Institutu Václava Klause

Majitelé jediných pravd, např. ti z IVK, jsou-li přitlačeni ke zdi důkazy, že zadupávají svobodu slova, že destruují voltairovský princip a že umlčují a zastrašují své oponenty, vytáhnou obvykle svůj poslední zoufalý argument...

24.4.2024 v 15:09 | Karma: 21,27 | Přečteno: 424x | Diskuse| Ostatní

Karel Trčálek

Zrádce Beneš zachránil republiku, málo platné!

Západní spojenci měli naštěstí dost rozumu, na rozdíl od tehdejších našich domácích chciválků, aby zabránili v Mnichově masakru českého národa, takže Edvard Beneš mohl v klidu vyvěsit bílou fangli, abychom přežili

21.4.2024 v 16:51 | Karma: 22,06 | Přečteno: 650x | Diskuse| Společnost

Karel Trčálek

Cos to porobil, Pavelenko Pavle?

Tuto píseň si dost možná prozpěvovali někteří učitelé na Slovácku, když na obličeji pana prezidenta viděli malou, asi půlmetrovou řeznou ránu

21.4.2024 v 12:42 | Karma: 25,31 | Přečteno: 696x | Diskuse| Politika

Karel Trčálek

Íránské střely a Institut ajatolláha Václava Klause

Mudrlanti, kterým se dnes v médiích říká experti, vytrubovali do světa, jak prý Írán zpackal nejen svůj víkendový útok, ale jak nepovedené je prý i íránské pivo...

19.4.2024 v 14:06 | Karma: 24,22 | Přečteno: 677x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Pořadatelka nahé párty dostala v Rusku pokutu, provinila se kritikou války

25. dubna 2024  15:14

Moskevský soud ve čtvrtek uložil pokutu 50 tisíc rublů (asi 12 750 korun) televizní moderátorce a...

S vládou nemá smysl pokračovat v jednáních, a to ani za účasti prezidenta, řeklo ANO

25. dubna 2024  10:15,  aktualizováno 

V atriu Poslanecké sněmovny proběhla tisková konference stínové vlády hnutí ANO. Poslanci mluvili...

POLITICKÝ DIÁŘ: Pověstná „střídačka“ ODS a Kupkův úspěch na kongresu

25. dubna 2024

Premium Byť se před čtrnácti dny na kongresu ODS v Ostravě téměř nic nestalo (natož aby šlo o něco...

Odvrátili jsme dronový útok na Minsk z území Litvy, tvrdí Bělorusko

25. dubna 2024  13:11,  aktualizováno  14:56

Šéf běloruské tajné služby (KGB) Ivan Tertel ve čtvrtek uvedl, že se podařilo zmařit dronový útok...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 2949
  • Celková karma 24,96
  • Průměrná čtenost 866x
Náhodný host v tichých čajovnách. Zatímco čekám na čaj, lidé venku někam spěchají. Já ne, nemám kam a proč

Seznam rubrik