Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Velký Bratr mi dýchá na krk

Do třetice všeho dobrého a Velký Bratr nemůže být v tomto ohledu žádnou výjimkou, protože co už je lepšího než Velký Bratr a třetí dnešní článek o něm na tomto slovutném blogu?

Dlouho předlouho jsem byl jedináček, víc jak dva tisíce let.

Ale pak si mne Otec vzal stranou a řekl mi: „Musím si s tebou promluvit, Synu. Jako chlap s chlapem, jako dospělý muž s dospělým mužem.“

„O čem si chceš se mnou promluvit?“ zeptal jsem se udiveně, protože se mnou dosud Otec o ničem nemluvil.

„Podívej, nebudu s tím dělat žádné okolky. Budeš mít Bratra,“ vypálil na mne Otec.

„Cože, já a Bratra?“ nechápal jsem, co mi tím chce Otec říct.

„Ano, ty a Bratra. Velkého Bratra,“ přikývnul Otec.

„Ale vždyť jsem jednorozený!“ připomenul jsem Otci ten fakt, že jsem jednorozený a tedy nemůžu mít dalšího bratra.

„Tak už nebudeš jednorozený, jsou i horší věci.

Každý organismus, a nejen organismus, ale i každá idea má přirozenou tendenci se množit.

Proč bych zrovna já měl být výjimkou?

Množím se, tedy jsem bůh!

Kdo to řekl, Trčálek?“ odbyl moji námitku Otec.

„Jo, Trčálek,“ přikývl jsem a dodal, „ale co máma?“

„Tak vidíš, že Trčálek. O svou matku se neboj. Už jsem s ní o tom mluvil. Nemá nic proti tomu, když jí budu nevěrný.

Ale jakápak nevěra?

Vždyť nejsme spolu ani řádně oddáni!

Važ si své matky, je to tolerantní žena, skutečná levicová liberálka, vůbec ji nevadí, že ta ženská, co jsem jí oplodnil, je androidka,“ uklidňoval mne Otec.

Ale zřejmě bez účinku, protože jsem řekl: „Ale já žádného Bratra nechci, nechci se s nikým dělit o svou oběť, o své utrpení!

Chci být věčně jednorozený!“

Ale Otec se jen usmál pod vousy: „Už je pozdě, Synu. Kdepak tvůj Táta je pořád ještě jura.“

„Nebudu ho mít rád, budu ho nenávidět!“ varoval jsem Otce.

„Houbelec! Budeš ho mít rád, protože ty nedokážeš nenávidět, v tom jsi celý po mně, budeš ho milovat ještě víc než sebe sama, kdepak jablko poznání nepadá daleko od stromu!

Budeš svého Bratra milovat, protože bude Velký, a protože ti bude dýchat na krk, tak je to Synku,“ ujistil mne Otec.

„Dýchat na krk?

Co je to ta nesmysl?

Proč by mi měl dýchat na krk?“ nechápal jsem.

„Protože bude dýchat na krk každému.

A když bude dýchat na krk každému, proč by neměl dýchat na krk i tobě, svému bratrovi, notabene, když bude Velký?

Něco tak velkého jsi ještě neviděl!

Ale dost řečí!

Co jsem ti chtěl říct, jsem ti řekl, teď už si zase musím sednout na nebeský trůn. Přemýšlej o tom, co jsem ti řekl, a nezlob se na starého tátu, že to v sobě neudržel, vždy je taky jen bůh,“ stihl mi říct Otec, než rychle odkvačil zpátky na nebeský trůn.

To, co mi řekl, vyvolalo ve mně zmatek a taky strach.

Nedokážu si představit, že bych nebyl jednorozený, a taky, že by mi někdo dýchal na krk, a taky, že by mohl někdo přijít ještě po mně a být větší než já, který mám v našem rodinném podniku na starosti kamerový systém, který vidí do každé duše, který v ní odhalí i to nejskrytější zlo, i ten sebemenší daňový podvod.

A teď mi bude dýchat na krk vlastní Velký Bratr, odhalí všechny moje hříchy, udá mě a oni po mně půjdou, půjdou a určitě mě dostanou, dostanou mě ještě dnes, dostanou a usvědčí, usvědčí a odsoudí, odsoudí k věčnému doživotí jako nějakého živnostníka, co švindluje s DPH!

Mám takový strach, že popadnu svoji trnovou korunu, to jediné, co mámvšechen svůj přiznaný majetek, dávám si ji na hlavu, chci utéct a zapomínám přitom, že odtud není kam utéct, nebo jen do pekla. Sundám si tedy zase svoji trnovou korunu, bezmocně ji žmoulám, zatímco Velký bratr už mi dýchá na krk.

Ale není to nakonec tak zlé, jak jsem si myslel, naopak, je to příjemné, velmi příjemné, když vám na krk dýchá Velký bratr, všechny moje obavy byly zbytečné, a stejně tak i chorobný a nezdravý strach, vždyť o nic nejde, všechno zde už přece, a ne jednou, bylo, i já, i Velký bratr, i to všechno ostatní.

Autor: Karel Trčálek | pátek 14.2.2020 18:50 | karma článku: 12,00 | přečteno: 254x
  • Další články autora

Karel Trčálek

Válka je zločin! Paradoxní pacifismus pana Hornera

Známý pacifista pan Horner ve svém nejnovějším počinu tradičně obviňuje Západ z toho, že nedodává na Ukrajinu dostatek zbraní, a zároveň na válce vydělává. Co ovšem na první pohled vypadá jako paradox, je u pana Hornera normál...

1.5.2024 v 15:48 | Karma: 19,31 | Přečteno: 241x | Diskuse| Společnost

Karel Trčálek

Do prvomájového průvodu jsem chodil dobrovolně manifestovat touhu po míru!

A nebyl jsem sám. Všichni, kdo toužili po míru, kráčeli v prvomájovém průvodu stejně jako, nijak to neskrývajíce pod zakaboněnou maskou...

1.5.2024 v 12:21 | Karma: 16,45 | Přečteno: 255x | Diskuse| Společnost

Karel Trčálek

Chcimír a chciválek. Malé zamyšlení s panem Flaškou...

Je to jednoduché. Chcimír touží po míru a bojuje proti válkám. Naopak chciválci se libují v prolévání krve a, stejně jako husité, touží jen po tom, aby lidé umírali ve válce a proto posílají zbraně na Ukrajinu...

30.4.2024 v 16:08 | Karma: 23,62 | Přečteno: 517x | Diskuse| Společnost

Karel Trčálek

Helena Langšádlová byla nejlepší ministryní Fialovy vlády, nechápu, proč končí!

Ač to zní poněkud paradoxně, v případě současné vlády jsou nejlepší ti její členové, kteří se řídí zásadou, kdo nic nedělá, ten nic nezničí, protože Fialova vláda už zničila skoro všechno...

28.4.2024 v 9:58 | Karma: 19,02 | Přečteno: 411x | Diskuse| Politika

Karel Trčálek

K té vší válečné vřavě! Je smutné, když lékař podporuje válku!

Vždy mne rozesmutní, když válku hájí nebo ospravedlňuje lékař. Lékař toho povolání (omlouvám se za tuto kostrbatou a nesmyslnou formulaci, ale jsem z toho opravdu moc a moc smutný) by si něco takového neměl vůbec dovolit!

27.4.2024 v 15:32 | Karma: 21,56 | Přečteno: 501x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Zemřel bývalý místopředseda ODS Miroslav Macek. Bylo mu 79 let

1. května 2024  12:58

Ve věku 79 let zemřel bývalý místopředseda ODS a federální vlády Miroslav Macek, bylo mu 79 let. O...

NATO by Rusy porazilo, Putin má jedinou naději, řekl polský ministr zahraničí

26. dubna 2024  12:04

Rusko by se mělo bát Severoatlantické aliance, protože ho v případě střetu s ní čeká „nevyhnutelná...

Zelenskyj odvolal šéfa kybernetické špionáže kvůli skandálu s bytem manželky

1. května 2024  22:26

Ukrajinský prezident Volodymyr Zelenskyj odvolal šéfa kybernetického oddělení tajné služby SBU...

V Břeclavi na chlapce spadla branka, na následky zranění zemřel

1. května 2024

V Břeclavi ve středu v podvečer po úrazu na hřišti zemřel dvanáctiletý chlapec. Policie okolnosti...

Řidič Porsche srazil ve Vysočanech ženu s kočárkem, ta utrpěla vážná zranění

1. května 2024  20:36

V pražských Vysočanech sjel řidič automobilu ze silnice a srazil ženu s kočárkem. Podle mluvčího...

Školák měl v osmi letech dvě mrtvice. Nemocných dětí od covidu přibývá

1. května 2024

Premium Netušili jsme, že mrtvici mohou dostat i děti, říkají rodiče těch, které to zažily. Některé dokonce...

Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit
Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit

Nespavost a problémy se spánkem se v různé míře objevují až u 30 % dětí. Mohou se projevovat častým buzením, problémy s usínáním, brzkým vstáváním...

  • Počet článků 2956
  • Celková karma 24,85
  • Průměrná čtenost 864x
Náhodný host v tichých čajovnách. Zatímco čekám na čaj, lidé venku někam spěchají. Já ne, nemám kam a proč

Seznam rubrik