Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Velmi překvapivý důsledek covidu, roste nerovnost ve společnosti!

Až se jednou budeme dívat v televizi zpět na koronový rok 2020, dojdeme k velmi překvapivým závěrům. Najednou zčistajasna uvidíme souvislosti, které teď, nazíráno z vnitra krabice od bot (tenisek), nejsou tak docela vidět

            Vůbec mě netěší, když musím na ulici potkávat žebráky.

Samozřejmě mě to netěší hlavně kvůli sobě, protože jak vám potkám takového nějakého žebráka, okamžitě mě chytne levicová nálada, totiž, abyste mi rozuměli, považuji to za svoji vinu, že tito lidé, kteří prosebně ke mně natahují ruce a prosí, jestli bych měl to srdce a dal jim milión na byt, nebo aspoň nějaký menší domek na okraji Prahy, jsou žebráky.

            Jsem totiž miliardář a jen v Praze vlastním několik desítek, ne-li stovek bytů, které jsou teď tak drahé, že pokud si je chce někdo normální koupit, musí chodit po ulici a žebrat, loudit na ulici, po lidech jako já, milióny, aby si mohl koupit byt, nebo domek, docela malý a obyčejný nízkoenergetický domek, někde na okraji Prahy.

            Vím, bylo řečeno: „Kdo má hodně, bude mít ještě víc, kdo má málo, bude mít ještě míň!“

            Samozřejmě, že ani nemůžu za to, že ceny bytů, které vlastním, rostou tak nějak samy od sebe, takže mám pořád víc a víc, kdežto ti, kteří mají málo, jsou žebráci.

            Vím to. Ale co je mi to platné, když mě stejně při setkání se žebrákem, který mne prosí o peníze na byt, maje roztrhané, ač značkové hadry a ojetinu z roku raz dva, chytne tahleta hnusná levicová nálada, která se tak podobá duševnímu covidu, jak já nazývám tzv. sociální cítění.

            A nejhorší je to teď na podzim, když se zkracuje den, padá ovoce a listí, blíží se výročí VŘSR.

            „Mea culpa! Mea culpa!“ buším se do hrudi pokaždé, když takovému žebrákovi dám, doslova vnutím (neboť mnoho žebráků má i vlastní hrdost a nikdy nejdou nad svoji skutečnou cenu), ne milión, ale dva milióny, aby si mohl z toho, co takto vyžebrá, jednou koupit byt.

            Ale moje vina to ve skutečnosti není!

            Ano, mám sice byty, ale přece je nemůžu prodat třeba za poloviční tržní cenu, protože to by odporovalo všem fyzikálním zákonům a já bych za jejich porušení navždy skončil v pekle v jednom kotli s Marxem a Leninem.

            Jenže těch žebráků je na ulici pořád víc a víc. Když jdu ven ze svého mercedesu, musím si teď už brát dvě velké nákupní tašky peněz, abych mohl dát všem žebrákům jejich pracně zaslouženou almužnu.

            Jak by se to na mně nemohlo nepodepsat!

            Tuhle jsem padl dokonce před jedním žebrákem na kolena a prosil ho vroucně, obdarovav jej předtím obligátními dvěma milióny, ke kterým jsem tentokrát přidal i jedenáct klavírů Petrof (ty může třeba prodat do Číny, a tak si trochu přilepšit), a prosil jej o odpuštění.

            A víte, co mi ten žebrák řekl?

            „Neklečte přede mnou jako nějaký žebrák, pane! Vy za to nemůžete, že máte ještě víc, a já ještě míň!“ křikl na mne rozhořčeně.

            „Nemůžu za to?“ zvolal jsem překvapeně a, postaviv se, se zeptal, „kdo za to tedy může?“

            „Za to může koronáč!“ odvětil opět rozhořčeně žebrák.

            „Koronáč za to může? Ne já?“ zvolal jsem ještě překvapeněji a dodal, „ale jak to?“

            „Jak to? To je přece jasné!“ vykřikl žebrák, ale pak se zeptal, „vy neznáte zákony Pikorův a Šichtařové?“

            „To jsou nějaké genetické zákony?“ zeptal jsem se, protože jsem o takových zákonech jaktěživo neslyšel.

            „Ne, to jsou zákony ekonomické,“ informoval mě žebrák.

            „Panebože, ekonomické!“ spráskl jsem překvapeně ruce.

            „Pikorův zákon říká, že čím víc peněz sypou vlády do ekonomiky, tím více se zdražují byty. Je vám doufám jasná souvislost s koronáčem,“ vysvětlil mi žebrák.

            „Naprosto!“ zvolal jsem ohromen tak jednoduchým, snad až banálním, a přitom geniálním zákonem, a zeptal, „a co říká zákon Šichtařové?“

            „Nu, chvilku vydržte, hned vám to vysvětlím,“ řekl žebrák a jen co do sebe obrátil plechovku nealkoholického radleru, pokračoval, „zákon Šichtařové říká, že všechny vlády a všechny centrální banky jsou totálně neschopné, leda by v nich seděla sama paní Šichtařová.“

            „To je opravdu velmi překvapivé!“ zvolal jsem, docela ohromen tím, co mi řekl žebrák.

            „Že,“ přitakal žebrák a položil mi ruku na rameno, „kdo by to byl řekl. Tak už si z toho nic nedělejte, že máte ještě víc a já ještě míň. Nemůžete za to ani vy, ani já. Můžou za to neschopné vlády a centrální banky, takže všechny ty levicové blbosti, jako třeba výčitky svědomí, nebo jiné pičoviny, pusťte laskavě z hlavy. Dal jste mi dva milióny a jedenáct klavírů Petrof. Víc pro mě opravdu už udělat nemůžete, leda snad to, že budete vydělávat ještě víc peněz, abyste mi měl z čeho dávat almužny, i když bylo řečeno: ,Nejsem tak chudý, abych mohl být i milosrdný!´“

            Žebrákova slova vlila do mého nitra tolik potřebný pokoj, vyplavila z mého mozku všechen levicový hnis, který jej hrozil proměnit v jeden velký hnisající revoluční vřed.

            Ale co kdybych neměl to štěstí a nepotkal ho?

            Anebo, co hůř, co kdybychom my všichni neměli to štěstí a neexistovaly by ani zákon Pikorův, ani zákon Šichtařové?

            Co bychom dělali pak?

            Nadobro se zbláznili!?

            Určitě zbláznili!

 

Autor: Karel Trčálek | pátek 18.9.2020 9:06 | karma článku: 21,60 | přečteno: 717x
  • Další články autora

Karel Trčálek

Mistr a Markétka

Budu si muset někdy tuto knihu opravdu přečíst, třeba bude skvělá. Zatím jsem ji jen spálil ve svém krbu...

25.4.2024 v 14:53 | Karma: 20,10 | Přečteno: 376x | Diskuse| Ostatní

Karel Trčálek

Minuty pro Hitlera z Institutu Václava Klause

Majitelé jediných pravd, např. ti z IVK, jsou-li přitlačeni ke zdi důkazy, že zadupávají svobodu slova, že destruují voltairovský princip a že umlčují a zastrašují své oponenty, vytáhnou obvykle svůj poslední zoufalý argument...

24.4.2024 v 15:09 | Karma: 22,32 | Přečteno: 456x | Diskuse| Ostatní

Karel Trčálek

Zrádce Beneš zachránil republiku, málo platné!

Západní spojenci měli naštěstí dost rozumu, na rozdíl od tehdejších našich domácích chciválků, aby zabránili v Mnichově masakru českého národa, takže Edvard Beneš mohl v klidu vyvěsit bílou fangli, abychom přežili

21.4.2024 v 16:51 | Karma: 22,06 | Přečteno: 653x | Diskuse| Společnost

Karel Trčálek

Cos to porobil, Pavelenko Pavle?

Tuto píseň si dost možná prozpěvovali někteří učitelé na Slovácku, když na obličeji pana prezidenta viděli malou, asi půlmetrovou řeznou ránu

21.4.2024 v 12:42 | Karma: 25,31 | Přečteno: 698x | Diskuse| Politika

Karel Trčálek

Íránské střely a Institut ajatolláha Václava Klause

Mudrlanti, kterým se dnes v médiích říká experti, vytrubovali do světa, jak prý Írán zpackal nejen svůj víkendový útok, ale jak nepovedené je prý i íránské pivo...

19.4.2024 v 14:06 | Karma: 24,22 | Přečteno: 679x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

USA a Čína musí být partnery, řekl Si. Blinken mu vyčetl podporu Ruska

26. dubna 2024  13:10,  aktualizováno  13:45

Ve vztazích mezi Čínou a Spojenými státy zůstává mnoho problémů. Musí ale být spíše partnery než...

KOMENTÁŘ: Byrokracie s vízy? Přitvrdíme. Jak Česko zařízlo studenty z ciziny

26. dubna 2024

Premium Nenápadná úřední klička zásadně zkomplikovala život zahraničních studentů v Česku. Stát ještě...

Podvodník prodával falešné vstupenky na koncerty i sport, naletělo mu 500 lidí

26. dubna 2024  12:50

Falešné vstupenky na kulturní a sportovní akce nabízel na internetu muž z Uherskohradišťska, který...

V kontejneru vzplála stará elektrobaterie, patrně kvůli technické závadě

26. dubna 2024  12:45

Zřejmě závada na staré elektrobaterii způsobila páteční požár kontejneru na skladování...

  • Počet článků 2949
  • Celková karma 25,28
  • Průměrná čtenost 866x
Náhodný host v tichých čajovnách. Zatímco čekám na čaj, lidé venku někam spěchají. Já ne, nemám kam a proč

Seznam rubrik