Média přitápějí pod pekelným kotlem paniky

27. 11. 2020 18:16:35
Velmi smutnou roli ve společenském nepochopení současného světa hrají média. Takové jedno médium vám napáchá někdy víc škody než sto novinářů

Každý druhý týden koná se v Institutu Václava Klause spiritistická seance pro širokou veřejnost, médiem není nikdo jiný, než Václav Klaus. Té dnešní jsem se účastnil i já. Seděl jsem spolu s ostatními u kulatého stolu a dotýkal se vedle mne sedících účastníků roztaženými prsty, tvoře s nimi řetěz a vzrušením skoro ani nedýchal.

Normálně se tady vyvolává duch Václava Havla, ale tentokrát Jakl iniciativně navrhl: „Vyvolejme někoho, kdo umřel s Covidem, aby nám potvrdil, že neumřel na Covid!“

„Ano, ano!“ souhlasili všichni, kromě mne, já chtěl přece jen toho Havla, ale byl jsem v menšině a na menšiny se v IVK nehraje.

Jakl se tedy pustil do vyvolávání ducha někoho s Covidem: „Duchu, někoho, kdo zemřel s Covidem, jsi-li mezi námi, dej nám nějaké stanovisko k dnešnímu dni!“

Sotva Jakl domluvil, médium, tedy Václav Klaus říhl tak hlasitě, že jsem div neohluchl.

„Je tady!“ zašeptal nadšeně Jakl a horečnatě se ducha se zeptal, „potvrď nám, že jsi zemřel s Covidem, ne na Covid!“

Všichni jsme upřeli zraky na Václava Klause, jehož tvář teď vypadala zcela jako nehybná, z lidských výkalů uhnětená maškarní maska.

Uběhla minuta, po ní další, a ještě jedna, když v tom médium zvolala: „Většího blba než ty jsem ještě neviděl, a to jsou tady na onom světě pořádní blbové!“

Po těch slovech tvář média opět znehybněla.

Bylo mi samozřejmě Jakla líto, vždyť toho tolik udělal pro naši svobodu, a tak jsem chytl médium pod krkem a vmetl mu do té jeho nehybné tváře: „Co šíříš paniku, že Jakl je blb?! Víš ty vůbec, jak vypadá blb? Podívej se na sebe a pak mluv!

V daleko méně závažnějších oborech by takový terminologický diletantismus trpěn nebyl, nebude trpěn ani zde, v Institutu Václava Klause!“.

Ve svém spravedlivém hněvu jsem ale zapomněl, že Klaus je jen médiem a jediným smyslem existence médií je šířit paniku. Třásl jsem jím, jako by to byla jeho vlastní slova, jeho vlastní bytostné přesvědčení. Ale byla to úplně zbytečná námaha, nic jsem tím nedokázal, vůbec nic, duch, který ve skutečnosti tato slova pronesl, se neviděn vznášel mezi námi, ale jak chcete třást duchem, jak mu chcete dát políček?

Jediná možnost, jak se proti tomu bránit, proti této svévoli duchů, je zapálit onen svět.

Vzpomínáte, jak hořela Notre Dame?

Prostě zrovna tak zapálit onen svět, aby nikdy už žádný médium neprohlásilo, že Jakl je blb a tím nešířilo paniku, protože je-li Jakl, nejlepší z nás, blb, co musíme potom být my ostatní, ne tak dobří?

Když se Klaus probral, samozřejmě o ničem nevěděl. Dokonce i tu roušku měl jenom na nose, jeho ústa byla odkrytá jako ústa bezprizorného umrlce a to mu není ještě ani osmdesát, šel z toho trochu strach, nebudu lhát, že ne...

Autor: Karel Trčálek | pátek 27.11.2020 18:16 | karma článku: 17.96 | přečteno: 774x

Další články blogera

Karel Trčálek

Fialova vláda by měla zvážit nařízení, kterým bude stanoveno, že se v Česku už žije líp!

ANO, bude líp! Pan premiér se opakovaně vyjádřil, že díky vládě se občanům žije už jen lépe a že téměř vše bylo vyřešeno. Tuto skutečnost je však nutné vtělit do vládního nařízení, neboť je smutné, že ne všichni občané to chápou

29.3.2024 v 8:16 | Karma článku: 18.86 | Přečteno: 232 | Diskuse

Karel Trčálek

Jak se pracovníci ve školství pomstili uličnímu výboru iFčil oslavujícímu Karlův úspěch

No, mám-li být upřímný, pomsta to byla hodně sladká. Však se taky hned ze všech stran slétly vosy a začaly si dávat do trumpety tak, že se div v té slaďounké šťávičce neutopily....

27.3.2024 v 10:51 | Karma článku: 31.66 | Přečteno: 619 | Diskuse

Karel Trčálek

Není to velmi nefér vůči ostatním blogerům, že je můj článek pořád ještě na titulce blogu?

Ať se na mě nikdo nezlobí, ale přijde mi to silně nefér vůči panu Nožičkovi (a o jisté kolegyni blogerce ani nemluvě), že je můj článek pořád na titulce, zatímco článek pana Nožičky tam už dávno není....

26.3.2024 v 9:19 | Karma článku: 33.38 | Přečteno: 815 | Diskuse

Karel Trčálek

Kam se poděli Rajchlovi proruští dezoláti? Kdy podá vláda pětihnusu konečně demisi?

Nikdy bych nenazval včerejší účastníky statisícové protivládní a mírové demonstrace za proruské dezoláty, kdyby je tak neoznačil jeden z organizátorů této monstrózní akce, pan JUDr. Michal Hašek...

24.3.2024 v 17:28 | Karma článku: 32.18 | Přečteno: 766 | Diskuse

Další články z rubriky Ostatní

Ladislav Jakl

Dělají z nás ženy! Nebo jen hlupáky?

Jsme všichni obětmi tajemného spikleneckého experimentu, kdy pomocí přísad do potravin globální vládci nadělají z chlapů zženštilé hermafrodity, neschopné plodit děti?

28.3.2024 v 18:55 | Karma článku: 29.69 | Přečteno: 582 | Diskuse

Milan Šupa

Čerpejme sílu ke vzestupu z prožití reality Ducha

Myslím, tedy jsem! Tato slova jsou lež! Jsou omylem! Kdo je akceptuje, sází na falešnou kartu a promrhává svůj život. Ztotožňování vlastní jsoucnosti s rozumem a myslí je tou největší tragédií, která nás může postihnout.

28.3.2024 v 16:13 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 52 | Diskuse

Jiří Herblich

Slovo, které radí člověku je Božské tím, že chápe princip Božství

Kdo najde slovo své jako Božské tím, že uvěří. Ten najde slovo společné jako svoje a bude to slovo Boha v člověku.

28.3.2024 v 6:28 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 25 | Diskuse

Yngvar Brenna

Jakou chcete budovat společnost aneb pryč s Velikonocemi

Skutečně je to něco, za co máte utrácet peníze i čas a úsilí, abyste ty dopady potírali, či alespoň pokoušeli, byť zcela marně, zmírnit? Přece jde o to, jakou chcete budovat společnost.

28.3.2024 v 1:56 | Karma článku: 15.66 | Přečteno: 302 |

Jan Andrle

Nový oblek

Jak slíbil, tak udělal. Sliby se mají plnit, že. A já to stihnu nejen do vánoc, ale dokonce do velikonoc. Tady to je, přátelé blogeřníci.

27.3.2024 v 22:17 | Karma článku: 19.79 | Přečteno: 527 | Diskuse
Počet článků 2932 Celková karma 24.63 Průměrná čtenost 868

Náhodný host v tichých čajovnách. Zatímco čekám na čaj, lidé venku někam spěchají. Já ne, nemám kam a proč

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou

Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200 čtverečních metrů musí mít...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...