Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Proč se přihlásím k evropské národnosti!

Ono mi ostatně ani nic jiného nezbývá. Evropan jsem a Evropan budu, evropský šat nosit budu, a bruselské bůžky budu uctívat beze studu!

            Stáli jsme s Mohamedem a jeho velbloudem na vrcholu hory Říp a obhlíželi vůkolní krajinu. Pohled to byl nádherný, ani z himálajských vršků nespatříte něco tak fantastického. Ale Mohamed byl zasmušilý.

            „Podívej, to je Roudnice! Nad Labem!“ ukázal jsem na Roudnici pod námi, abych ho rozveselil, ale ani Roudnice nezabrala.

            Důvod Mohemedovi zasmušilosti však brzy vyšel najevo.

„Nezbývá mi, než se přihlásit k evropské národnosti, žádného jiného východiska nemám,“ řekl Mohamed zdrceně a smutně se usmál.

            Bylo mi ho líto a tak jsem řekl: „Nu, snad nebude tak zle. Ostatně dost možná, že ani žádná taková národnost neexistuje. Po pravdě řečeno, nikdy jsem neslyšel, že by o sobě třeba takový Srb, nebo Bělorus, nebo dokonce Albánec, tvrdil, že by byl Evropan.“

            Ale moje slova Mohameda neutěšila.

            „Když stál tady na Řípu praotec Čech, mnoho lidí netušilo, že jsou české národnosti a přece Češi byli, protože Říp, to je česká hora Sinaj.

            A jako kdysi přišel praotec Čech to těchto končin, vystoupiv na tuto horu, přišel jsem nyní i já do Evropy, do samotného jejího srdce a spatřivší zemi oplývající mlékem a strdím, stal jsem se praotcem Evropanem a tak se všichni, kdož přišli se mnou, ze všech těch nesmírných dálav, stanou se Evropany, budou mít evropskou národnost. Tak je to vždy, když osidluješ nová území a splyneš s jeho obyvatelstvem.

Nebo myslíš, že tak tomu není?“ povzdechl si Mohamed.

„Když to tak říkáš, máš asi pravdu. Jsi, Muhamede, asi opravdu praotec Evropan, a jsi-li praotec Evropan, pak musíš mít i evropskou národnost!

A evropskou národnost mají všichni, kdož žijí v Evropě, do které jsi přišel, jako byli kdysi všichni obyvatelé této země Čechy, protože do ní přišel praotec Čech. A proto mám i já evropskou národnost, a proto ji uvedu při sčítání lidu,“ musel jsem dát Muhamedovi za pravdu.

„Moc se omlouvám, že to tak dopadlo. Vy Češi, jste byli přece vždy tak dobří lidé, skvělí bojovníci, výteční lučištníci, lstiví zvědové, spravedliví soudci a vůbec nejlepší veslaři na galérách, co jsem kdy zažil. A teď jsou z vás kvůli mně Evropané. Fakt mě to mrzí,“ omlouval si mi Mohamed za mé evropanství.

„To neřeš! Jednou k tomu přece muselo, podle Sibily, dojít, ta přece taky mluví ve svých proroctvích o Evropanech. Jde z toho pořádný strach, ale je v tom i jakási, třebaže zatím nejasná naděje“ mávl jsem rukou a ukázal na velblouda, „raději mi, řekni, kolik toho takový velbloud sežere za den?

Víc než ovce?“

„Ani mi nemluv, to zvíře mne jednou přivede do blázince!“ zazoufal si Mohamed.

A zvíře, jako by mu rozumělo, vesele se zazubilo a posměšně zahýbalo svými hrby, něco takového jsem viděl poprvé v životě.

 

           

Autor: Karel Trčálek | neděle 28.3.2021 11:16 | karma článku: 19,82 | přečteno: 563x
  • Další články autora

Karel Trčálek

Do prvomájového průvodu jsem chodil dobrovolně manifestovat touhu po míru!

A nebyl jsem sám. Všichni, kdo toužili po míru, kráčeli v prvomájovém průvodu stejně jako, nijak to neskrývajíce pod zakaboněnou maskou...

1.5.2024 v 12:21 | Karma: 0 | Přečteno: 39x | Diskuse| Společnost

Karel Trčálek

Chcimír a chciválek. Malé zamyšlení s panem Flaškou...

Je to jednoduché. Chcimír touží po míru a bojuje proti válkám. Naopak chciválci se libují v prolévání krve a, stejně jako husité, touží jen po tom, aby lidé umírali ve válce a proto posílají zbraně na Ukrajinu...

30.4.2024 v 16:08 | Karma: 23,11 | Přečteno: 469x | Diskuse| Společnost

Karel Trčálek

Helena Langšádlová byla nejlepší ministryní Fialovy vlády, nechápu, proč končí!

Ač to zní poněkud paradoxně, v případě současné vlády jsou nejlepší ti její členové, kteří se řídí zásadou, kdo nic nedělá, ten nic nezničí, protože Fialova vláda už zničila skoro všechno...

28.4.2024 v 9:58 | Karma: 19,01 | Přečteno: 407x | Diskuse| Politika

Karel Trčálek

K té vší válečné vřavě! Je smutné, když lékař podporuje válku!

Vždy mne rozesmutní, když válku hájí nebo ospravedlňuje lékař. Lékař toho povolání (omlouvám se za tuto kostrbatou a nesmyslnou formulaci, ale jsem z toho opravdu moc a moc smutný) by si něco takového neměl vůbec dovolit!

27.4.2024 v 15:32 | Karma: 21,56 | Přečteno: 498x | Diskuse| Společnost

Karel Trčálek

Malá poznámka k malé ukázce z nového románu zdejší spisovatelky

Byli jsme nedávno poctěni názornou ukázkou z připravovaného románu spisovatelky, která zde rovněž publikuje. Kolem této ukázky se rozhořel určitý spor, který si ovšem netroufám nijak rozhodnout, jelikož k tomu nejsem kompetentní

27.4.2024 v 11:02 | Karma: 22,50 | Přečteno: 604x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

NATO by Rusy porazilo, Putin má jedinou naději, řekl polský ministr zahraničí

26. dubna 2024  12:04

Rusko by se mělo bát Severoatlantické aliance, protože ho v případě střetu s ní čeká „nevyhnutelná...

Pokleknete a budete prosit. Generál slíbil zničit NATO do roku 2030

24. dubna 2024  21:21

Velitel čečenských sil bojujících na Ukrajině a věrný obdivovatel ruského prezidenta Vladimira...

KOMENTÁŘ: Padne-li Ukrajina, migrační pakt uprchlíky nezastaví

1. května 2024

Premium Hlavním předvolebním tématem před evropskými volbami do europarlamentu je migrační pakt, migrační...

Zemřel bývalý místopředseda ODS Miroslav Macek. Bylo mu 79 let

1. května 2024  12:58

Zemřel bývalý místopředseda ODS a federální vlády Miroslav Macek, bylo mu 79 let. ČTK to sdělila...

VIDEO: V jižní Číně se propadla dálnice, o život přišlo nejméně 24 lidí

1. května 2024  9:09,  aktualizováno  12:45

Nejméně 24 lidí zahynulo při propadu části dálnice na jihu Číny. Informovala o tom dnes agentura AP...

Jak jsou na tom Češi s cizími jazyky. Angličtina stále víc válcuje němčinu

1. května 2024  12:40

Je to tak trochu tradiční předvolební evergreen. Před každými volbami, a především těmi evropskými,...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 2955
  • Celková karma 24,70
  • Průměrná čtenost 865x
Náhodný host v tichých čajovnách. Zatímco čekám na čaj, lidé venku někam spěchají. Já ne, nemám kam a proč

Seznam rubrik