Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Kdo kde má na Zemi žít? Poznámka ke článku pana Jakuba Moravčíka, českého vlastence

Kdo kde má na Zemi žít? Kdo v které zemi má hnít? Taky se těmito otázkami vcelku intenzivně zabývám a má to svůj velmi, aspoň pro mě, pádný důvod

            Když manželka není doma, připadám si jako Alexandr Makedonský, celý byt patří jen mně, mohu se v něm pohybovat, jak se mi zlíbí, i do ledničky vlezu, ničeho se nebojím.

            Ale když je manželka doma, připadám si jako Hitler na prahu května 1945.

            „Do ložnice mi nelez! Ustel si kuchyni pod kanapem!“ nařídí mi manželka a já se podrobím, protože z jedné strany na mě tlačí západní spojenci a z druhé strany Ukrajinci v čele s maršálem Žukovem, skutečným osvoboditelem Osvětimi.

            Můj odpor je chabý a spíše jen symbolický, vtělený do otázky: „A opravdu nemůžu spát v ložnici?“

            „Ne! Nechejte je u Dunkerque, nebo vám už nenaleju!“ odsekne manželka jako Stalin na Jaltské konferenci, když se ho přiopilý Churchill zeptal, jestli československá samostatná obrněná brigáda může osvobodit Prahu, zatímco Roosevelt se třásl zimou, protože byl zimomřivý a žádná deka mu nebyla dost teplá.

            Nemaje žádných spojenců, zalezu poslušně pod kanape. To se ví, není to příliš pohodlné, a tak místo spaní v noci přemýšlím. A přemýšlím samozřejmě o tom, kdo má kde na Zemi žít.

            „Jak to přijde, že já jsem pod kanapem a manželka se rozvaluje v ložnici na letišti? Kdo, nebo co určuje, kdo má kde na Zemi žít, Křováci na poušti Kalahari, Tataři v Rusku, manželka v ložnici a já pod kanapem? Pokud vím, v bibli o tom nic není, proč tomu potom tak je?“ dumám, ale ničeho se dobrat nemůžu, takže mi nezbývá, než se podrobit principům historických nároků, protože jsem pod kanapem spal už i o naší svatební noci, manželka mě tam prostě šoupla a já hlupák si to nechal líbit, protože jsem byl zamilovaný, myslel jsem si, že je to asi ta milostná předehra.

            „Haha, zamilovaný!“ musím se smát své hlouposti a smích mě přece jen nakonec uspí.

            Spím a sním o tom, že se objeví nějaký filosof, který najde uspokojivé řešení této mé situace, že zodpoví otázku, kdo kde má na Zemi žít a je mi úplně u prdele, jestli se tento filosof bude jmenovat Ježíš, Mohamed nebo Trčálek.  

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Karel Trčálek | úterý 27.4.2021 18:47 | karma článku: 15,74 | přečteno: 331x
  • Další články autora

Karel Trčálek

Okamžik pravdy pana Vlastimila Podrackého, spisovatele a publicisty v jednom

Na tento okamžik pravdy čekáme my. Potřebujeme pravdu od pana Podrackého, abychom věděli, jak to vlastně na Ukrajině je...

14.5.2024 v 14:45 | Karma: 22,72 | Přečteno: 293x | Diskuse| Politika

Karel Trčálek

Daň ze slazených nápojů? Další nesmysl od bruselských poskoků z fialové pětidemolice

Tak máme tady další bizarní návrh od naší slavné vlády, která chce tentokrát zdanit slazené nápoje, samozřejmě na příkaz Bruselu...

13.5.2024 v 15:17 | Karma: 17,79 | Přečteno: 422x | Diskuse| Politika

Karel Trčálek

Česká hřbitovní vláda překrucuje dějiny a dezinterpretuje výsledek 2. světové války

Hlas lidu, hlas Boží! Snad proto naše hřbitovní vláda hanobí hroby padlých rudoarmejců a ničí pomníky Rudé armády, naší slavné osvoboditelky...

9.5.2024 v 16:15 | Karma: 22,60 | Přečteno: 550x | Diskuse| Ostatní

Karel Trčálek

Hlavní vinu za rozpoutání války na Ukrajině nese prof. Václav Klaus

Smím mít vlastní názor? Nebo je každý, kdo ho má odlišný od vládní linie a jediné pravdy, ruský šváb a Putinův nohsled?

7.5.2024 v 17:42 | Karma: 21,67 | Přečteno: 461x | Diskuse| Společnost

Karel Trčálek

Neúčast českého zástupce na inauguraci V.V. Putina je mezinárodní ostuda

Stydím se za naši hanebnou vládu, která neumožnila ani J. Nohavicovi, ani Václavu Klausovi aby dnes reprezentovali Českou republiku v Kremlu

7.5.2024 v 15:49 | Karma: 21,67 | Přečteno: 374x | Diskuse| Politika
  • Nejčtenější

Pozdrav z lůžka. Expert Antoš posílá po srážce s autem palec nahoru

13. května 2024  18:48,  aktualizováno  14.5 22:25

Hokejový expert České televize Milan Antoš, kterého v neděli na cestě z O2 areny srazilo auto, se...

Novotný je na vyhazov z ODS. Výroky o Slováčkové překročil hranici, řekl Benda

12. května 2024  12:11

Starosta Řeporyjí Pavel Novotný překročil hranice, které by se překračovat neměly, kritizoval v...

Důchod daleko, ale práci nedostanou. Nezaměstnaných šedesátníků přibývá

11. května 2024

Premium Lidé kolem šedesátky při hledání zaměstnání narážejí na zeď. Zaměstnavatelé o ně nestojí, preferují...

Publikace Nerudové jsou ostuda. Zesměšňuje všechny vědce, míní europoslanec

9. května 2024  12:08

Ekonomka a kandidátka do Evropského parlamentu za hnutí STAN Danuše Nerudová publikováním do...

Letouny F-16 budeme považovat za nosiče jaderných zbraní, varovalo Rusko

7. května 2024  14:14

Rusko bude považovat stíhačky F-16 americké výroby za nosiče jaderných zbraní bez ohledu na jejich...

VIDEO: Ukrajina zničila naráz deset ruských strojů, zaplatila životy vojáků

15. května 2024  9:42

Ukrajinská armáda hlásí zničení pěti ruských armádních vozidel v rámci jedné operace, při které...

Blbá nálada je zpět, ukázal průzkum. Čechy trápí finance i nejistá budoucnost

15. května 2024  9:36

Premium Blbá nálada. Termín použitý Václavem Havlem, jímž popisoval pocity frustrace a zklamání, je zpět....

Zelenskyj zrušil cestu do ciziny, složitá situace na frontě mu neumožňuje odjet

15. května 2024  9:34

Prezident Volodymyr Zelenskyj kvůli složité situaci na Ukrajině zrušil cestu do Španělska a...

Žáci mají výsledky přijímaček na SŠ, přijato je 94 procent uchazečů

15. května 2024  7:16,  aktualizováno  9:29

V informačním systému DiPSy jsou k dispozici výsledky přijímacích zkoušek na střední školy. Ministr...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 2965
  • Celková karma 24,64
  • Průměrná čtenost 862x
Náhodný host v tichých čajovnách. Zatímco čekám na čaj, lidé venku někam spěchají. Já ne, nemám kam a proč

Seznam rubrik