Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Navštívil jsem šikmý kostel a chystám se i do Bílé vody

ŠIkmý kostel, který strmě a varovně ční do přelidněné krajiny. A brzy se vypravím i do Bílé vody, ať poznám světa kus

Zamiloval jsem se. Do čisté panny. Potkával jsem ji na hřbitově, kde si na lavičce u urnového háje vyčesávala ze svého pubického ochlupení pyl, který byl všude, kdežto já jsem tam jen tloukl špačky. 

Jednoho dne jsem se osmělil a oslovil ji hlasem svého praděda, který byl u partyzánů. 

“Brzy se rozední. Pojďme se projít k řece. Je už téměř vyschlá. Vypadá jako smrt. Poslední ryby, které v ní ještě žijí, nemají už žádnou naději. To může být zajímavé,” navrhl jsem ji. 

“Určitě je to zajímavé. Ale řeka nevyschne ani dnes, ani zítra. Pojďme ke mně domů. Můj příbytek má jedinou místnost. Nedávno jsem se tam přistěhovala z márnice. Už tam bylo příliš hlučno, jako v hospodách před covidem a před inflací. Víte přece, kde bydlím,” řekla. 

“Ano vím. Bydlíte v sakristii zdejšího kostela. Máte ráda ticho?” zeptal jsem se. 

“Ano, mám ráda ticho. A vy?” zeptal se zase ona. 

“Ano, taky mám rád ticho,” přiznal jsem se a dodal, “dobře, jdeme k vám.” 

Kráčeli jsme ke kostelu, kde moje milá bydlela a zdravili přitom, lidi, které jsme potkávali. Někteří nás poznávali, někteří ne. Ti, kteří nás měli za přízraky, nám na naše pozdravy neodpovídali, jen více sevřeli své promodralé rty. 

“Tak jsme tady,” řekl jsem, když před námi ze země vyrostl kostel, a dodal, “není šikmý?” 

“Je šikmý, ale jen trochu. Popravdě řečeno, je šikmý jen tak málo, že jediný, kdo o něm může plným právem prohlásit, že je šikmý, jsou andělé,” odpověděla mi čistá panna a dodala, “pojďme. Tady jsme všem ptákům, a taky Duchům svatým na očích. A já ještě nikoho nemilovala.” 

“Pojďme. Co je duchům Svatým do toho?” souhlasil jsem.  

Vešli jsme spolu do kostela, do jeho bezedné temnoty, která nás v mžiku pohltila. 

“To, co teď vidíš je skutečný svět,” řekla a zatahala mne za vousy. 

“Skutečný svět před svým stvořením?” zeptal jsem se. 

“Skutečné je jen to, co není stvořeno,” odpověděla mi a zase mne zatahala za vousy. 

“Takže svět se v okamžiku svého stvoření stane je pouhou iluzí. Chceme-li vidět skutečný svět, musíme z něho odstranit všechno, co bylo stvořeno. Takže nakonec nám zůstane jen temnota,” pochopil jsem, jak se věci mají. 

“Přesně tak,” řekla moje milá a zatahala mne za vousy. 

“To už je potřetí,” řekl jsem a na oplátku nahmatal její panenskou blánu, pružnou a mazlivou.  

A to byl počátek naší skutečné lásky. 

 

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Karel Trčálek | pátek 20.5.2022 16:51 | karma článku: 13,06 | přečteno: 430x
  • Další články autora

Karel Trčálek

Daň ze sladkých nápojů? Další nesmysl bruselských poskoků z fialové pětidemolice

Tak máme tady další bizarní návrh od naší slavné vlády, která chce tentokrát zdanit sladké nápoje, samozřejmě na příkaz Bruselu...

13.5.2024 v 15:17 | Karma: 0 | Přečteno: 0x | Diskuse| Politika

Karel Trčálek

Česká hřbitovní vláda překrucuje dějiny a dezinterpretuje výsledek 2. světové války

Hlas lidu, hlas Boží! Snad proto naše hřbitovní vláda hanobí hroby padlých rudoarmejců a ničí pomníky Rudé armády, naší slavné osvoboditelky...

9.5.2024 v 16:15 | Karma: 22,42 | Přečteno: 526x | Diskuse| Ostatní

Karel Trčálek

Hlavní vinu za rozpoutání války na Ukrajině nese prof. Václav Klaus

Smím mít vlastní názor? Nebo je každý, kdo ho má odlišný od vládní linie a jediné pravdy, ruský šváb a Putinův nohsled?

7.5.2024 v 17:42 | Karma: 21,66 | Přečteno: 453x | Diskuse| Společnost

Karel Trčálek

Neúčast českého zástupce na inauguraci V.V. Putina je mezinárodní ostuda

Stydím se za naši hanebnou vládu, která neumožnila ani J. Nohavicovi, ani Václavu Klausovi aby dnes reprezentovali Českou republiku v Kremlu

7.5.2024 v 15:49 | Karma: 21,67 | Přečteno: 372x | Diskuse| Politika

Karel Trčálek

Kdo seje len, nesklízí bouři!!!

Už jste zkoušeli, i když jste třeba konzervativní katolíci, odříkávat místo Otčenáše či Zdrávas tibetskou mantru? Jestli ještě ne, tak to ani nezkoušejte, bylo by to ve vašem případě zcela zbytečné...

4.5.2024 v 15:33 | Karma: 18,78 | Přečteno: 516x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Přes Česko přešly bouřky s krupobitím. Dálnici D1 pokrylo bahno a větve

6. května 2024  15:47,  aktualizováno  7.5

Do Česka přišly přívalové deště, na některých místech padaly i kroupy. Hasiči hlásili desítky...

NATO určilo červené linie. Má dva scénáře zásahu proti Rusku, píší média

6. května 2024  12:35

Premium Severoatlantická aliance připravila krizové scénáře „červených linií“, při jejichž překročení...

S babičkou nepřežila nehodu ani vnučka. Její orgány zachránily tři jiné děti

6. května 2024  12:02,  aktualizováno  13:46

Nehoda z Čáslavic na Třebíčsku si vyžádala druhou oběť. Auto tam minulý čtvrtek zatím z...

Novotný je na vyhazov z ODS. Výroky o Slováčkové překročil hranici, řekl Benda

12. května 2024  12:11

Starosta Řeporyjí Pavel Novotný překročil hranice, které by se překračovat neměly, kritizoval v...

Aktivisté žádají konec pedagožky Univerzity Karlovy a přednášky o „genocidě v Gaze“

6. května 2024  12:46,  aktualizováno  7.5 9:13

Karlova univerzita by měla přehodnotit zaměstnávání osob jako je doktorka Irena Kalhousová, uvádí...

Hrůzný nález v Paříži. V hořícím kufru bylo rozčtvrcené tělo kvadruplegika

13. května 2024

V pařížském dvanáctém obvodu vyšetřují brutální vraždu handicapovaného muže. Jeho rozčtvrcené tělo...

Češi souloží méně často. Každou šestou ženu donutili k sexu násilím, zjistil průzkum

13. května 2024  11:19,  aktualizováno  14:46

Češi mají sex méně často než v roce 2013, většina je se svým sexuálním životem spokojena. Vyplývá...

Motorkář, který způsobil nehodu a napadl záchranáře, skončil ve vězení

13. května 2024  14:33

Policisté obvinili z několika přečinů a pokusu o ublížení na zdraví dvaatřicetiletého motorkáře,...

Duhová ano a naše ne? Na Eurovizi nesměly být vlajky EU, Brusel zuří

13. května 2024  14:19

Evropská komise kritizovala zákaz vlajek Evropské unie na sobotním finále písňové soutěže Eurovize....

  • Počet článků 2963
  • Celková karma 24,75
  • Průměrná čtenost 862x
Náhodný host v tichých čajovnách. Zatímco čekám na čaj, lidé venku někam spěchají. Já ne, nemám kam a proč

Seznam rubrik