Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Další země ze sebe na chvíli setřásla nacistické okovy

V jednom ze svých minulých blogů jsem psal o jedné zemi, která si nacistickým šílenstvím zruinovala turistický průmysl, protože tam přestali jezdit ruští vojáci na dovolenou kvůli probíhající denacifikaci

            Měl jsem ty stromy rád. Shlukly se v les, pravda nepříliš velký. Na to abych ho obešel, mi stačilo jen tři sta kroků. Ale i v lese zůstával každý z nich solitérem, nepřehlédnutelnou osobností.

            „Duby to tak mají, a básníci to dobře vědí,“ řekl mi kdysi jakýsi starý znalec dubů, a dodal, „všimni si, že největší český básník všech dob Jaromír Nohavica si svoje penízky, když zpívá o kometě, schovává pod dubem.“

            „Ano, to je pravda,“ přikývl jsem a od té chvíle jsem si dubů vážil o to víc, že o nich zpívá Jarek Nohavica ve své písni.

            Znal jsem časem každý dub v lese víc než dobře, o každém z nich jsem dokázal vyprávět tisíce zajímavých historek a detailů, ačkoliv všechny pevně vězely svými kořeny v zemi, ale o to víc jsem je měl rád, pro tento usedlý, a přece v mnoha ohledech dynamický život, který pulsoval jejich dřevní hmotou.

            Stalo se, že jednou přijel ke mně na návštěvu jeden můj známý.

            Bylo to shodou okolností v den, kdy měl jmeniny, jmenoval se Vladimír, vracel se právě z Adžárie.

            „Je tam všechno, co potřebuju, abych v kuse žral a chlastal. Knajpy, tržnice, i ty pláže. Za korony tam lidé neměli, co jíst, ukrajinský hladomor je proti tomu nic,“ pochvaloval si známý, ale pak posmutněl, „blbé je jenom to, že tam bude brzy válka, protože tam, kde přijedu je vždycky brzy válka, nebo zemětřesení, něco ve mně je, něco, co přináší zkázu...“

            Známý se zachmuřil tak, až se mi srdce sevřelo lítostí nad ním, jinak dobrým člověkem.

            „Já jsem nikde nebyl. Už nikde jsem roky nebyl, i když jsou letenky levné. Chodím jen do lesa. Je kousek odtud. Tam je mi dobře. Když je na stromech listí, nevidím přes něj ani letadla na obloze, i když teď letadla hlavně dopravují americké vojáky na Ukrajinu,“ řekl jsem a nabídl známému, „pojď, půjdeme se tam podívat. Vládne tam pokoj a mír, ptáci zpívají. Sice se tam ničeho nenažereš, ale pro jednou to snad nemusí vadit.

            Ukážu ti každý strom, seznámím tě s ním. Jestli je v tobě něco špatného, ony to s tebe vytáhnou.“

            Známý se chvilku zdráhal, ale pak jsem ho přece jen přemluvil.

            Vydali jsme se do lesa, zatímco nad námi letadla zanechávala za sebou na obloze dlouhé bílé jizvy.

            „To jsou duby? Neřekl jsi mi, že to jsou duby. Já si myslel, že to budou akáty,“ podivil se známý, když jsme došli k lesu.

            „Ano, duby. Jaromír Nohavica si schovává peníze pod duby,“ připomněl jsem největšího českého básníka.

            „Panebože, duby jsou nacistické stromy!

            To nevíš, že Hitler uděloval nacistickým hrdlořezům Rytířský kříž s dubovou ratolestí?

            A nevíš ani to, že příslušníci pluku Azov, kteří zavraždili na Donbasu tisíce nevinných Rusů, mají dubové ratolesti vytetované kolem svých prsních bradavek?“ zvolal známý, když spatřil moje milované duby.

            „Vím, to všechno vím. Ale tyhle duby za to přece nemůžou,“ namítl jsem.

            „Nemůžou? Snad. Ale jednou jsou to duby, tak to jsou nacistické stromy,“ řekl známý a rázně dodal, „ten les se musí denacifikovat.“

            „Ale všechny stromy v tom lese jsou duby!“ připomněl jsem mu.

            „Tím hůř!“ odvětil známý a už držel v ruce svůj mobil, „máš štěstí. Moji dobří přátelé se profesionálně zabývají denacifikací. Zavolám jim a za chvíli jsou tady. Hitler dobře věděl, proč ozdobil válečné kříže dubovými ratolestmi!“

            Než jsem se nadál, známý komusi zavolal a pak řekl: „Tak už jsou na cestě.“

            Díval jsem se na duby. Neviděl jsem na nich nic nacistického, ale známý mi učinil obšírnou přednášku o tom, jak je nacismus nebezpečný, jak se právě v takových dubových lesích ukrývají banderovci a jiná svoloč.

            Já ale viděl jen duby, a v každém dubu nezaměnitelnou osobnost.

            Ale dobří přátelé mého známého si pospíšili. Brzy se ozval zvuk leteckých motorů a k zemi se snášeli lidé na padácích. Když přistáli na zemi, uviděl jsem v jejich rukách motorové pily.

            „Tady je!“ ukázal známý na les a jeho dobří přátelé se okamžitě pustili do jeho denacifikace.

            Za půl hodiny nestál jediný strom, všechny padly k zemi.

            Můj známý zářil štěstím.

            „To je snad poprvé, že jsem někde nebyl a nebude tam válka, protože tam, kde nejsou nacistické symboly, není potřeba žádných speciálních operací. Má kletba je zlomena,“ lebedil si známý.

            „Tak vida, byly to všechno nacisté,“ díval jsem se smutně na padlé stromy, nevěda, co si počít, „co teď budu dělat, když už les není?“

            „Zajeď si do Adžárie.  Mají tam i delfinárium. Vracejí se tam sice turečtí uchvatitelé a brzy tam bude válka, ale snad to ještě stihneš, chlastat a žrát tam můžeš skoro zadára,“ řekl mi známý a začal mi radit, kde se v Adžárii nejlíp nažeru, ale já ho neposlouchal, myslel jsem na své milované, teď už mrtvé duby, asi jsem taky nacista.

 

Autor: Karel Trčálek | pondělí 23.5.2022 18:01 | karma článku: 19,57 | přečteno: 390x
  • Další články autora

Karel Trčálek

Mistr a Markétka

Budu si muset někdy tuto knihu opravdu přečíst, třeba bude skvělá. Zatím jsem ji jen spálil ve svém krbu...

25.4.2024 v 14:53 | Karma: 17,15 | Přečteno: 262x | Diskuse| Ostatní

Karel Trčálek

Minuty pro Hitlera z Institutu Václava Klause

Majitelé jediných pravd, např. ti z IVK, jsou-li přitlačeni ke zdi důkazy, že zadupávají svobodu slova, že destruují voltairovský princip a že umlčují a zastrašují své oponenty, vytáhnou obvykle svůj poslední zoufalý argument...

24.4.2024 v 15:09 | Karma: 21,64 | Přečteno: 442x | Diskuse| Ostatní

Karel Trčálek

Zrádce Beneš zachránil republiku, málo platné!

Západní spojenci měli naštěstí dost rozumu, na rozdíl od tehdejších našich domácích chciválků, aby zabránili v Mnichově masakru českého národa, takže Edvard Beneš mohl v klidu vyvěsit bílou fangli, abychom přežili

21.4.2024 v 16:51 | Karma: 22,06 | Přečteno: 651x | Diskuse| Společnost

Karel Trčálek

Cos to porobil, Pavelenko Pavle?

Tuto píseň si dost možná prozpěvovali někteří učitelé na Slovácku, když na obličeji pana prezidenta viděli malou, asi půlmetrovou řeznou ránu

21.4.2024 v 12:42 | Karma: 25,31 | Přečteno: 698x | Diskuse| Politika

Karel Trčálek

Íránské střely a Institut ajatolláha Václava Klause

Mudrlanti, kterým se dnes v médiích říká experti, vytrubovali do světa, jak prý Írán zpackal nejen svůj víkendový útok, ale jak nepovedené je prý i íránské pivo...

19.4.2024 v 14:06 | Karma: 24,22 | Přečteno: 679x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Dva ruští vojáci se doznali k trojnásobné vraždě na Ukrajině

25. dubna 2024  23:07

V okupované části Chersonské oblasti na jihovýchodu Ukrajiny zadrželi dva ruské vojáky, kteří se...

Architektonickou cenu EU získal univerzitní pavilon, blízko byla i ostravská galerie

25. dubna 2024  21:23

Studijní pavilon Technické univerzity v německém Braunschweigu se stal vítězem prestižní...

Lidovci navrhli zvýšit slevy na dani na děti, stát to má přes 8 miliard ročně

25. dubna 2024  11:36,  aktualizováno  21:15

Zvýšení slev na dani na děti navrhuje KDU-ČSL a hodlá to prosazovat v jednáních s koaličními...

Prezident má absolutní imunitu. Trump zaměstnal Nejvyšší soud, věří v průtahy

25. dubna 2024  19:09,  aktualizováno  21:06

Většina členů amerického Nejvyššího soudu se ve čtvrtek zdála být skeptická k argumentu...

Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat
Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat

Téměř deset miliard korun – tolik jen za loňský rok poslaly pojišťovny lidem za úrazy, závažná onemocnění či úmrtí. Životní pojištění pomohlo za...

  • Počet článků 2949
  • Celková karma 25,25
  • Průměrná čtenost 866x
Náhodný host v tichých čajovnách. Zatímco čekám na čaj, lidé venku někam spěchají. Já ne, nemám kam a proč

Seznam rubrik