Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Úplně jiný pohled na poslání Krista a podstatu jeho příchodu

Popírat klíčovou roli kříže v procesu spásy člověka, znamená deformovat poselství evangelia a učení apoštolů vybraných pro církev samotným Ježíšem, a proto klíčovou roli kříže v procesu spásy člověka nepopírám

Navštívil mne dnes, v pátek, emeritní pražský arcibiskup. Nemluvili jsme však o jeho žalobě na jakéhosi divadelníka, kterou podal pro urážku své víry, a která u pozemského soudu neuspěla, mluvili jsme o důležitějších věcech.

„Nehleďte na to, že jsem emeritním pražským arcibiskupem. To všechno je jen vnější nátěr, docela bezcenný. Navykládal jsem se o Bohu a Ježíši Kristu, dost, abych sám dobře věděl, že to všechno jsou jen bohapusté řeči,“ pronesl na úvod emeritní pražský arcibiskup a kvapem pokračoval, „nevím, kdo mi vložil do hlavy právě tyto myšlenky.

Je to Bůh, nebo je to Ďábel?

Ale není to jedno, jestli Bůh, nebo Ďábel?

Nezáleží na tom ani trochu, vážený pane, to přece víte vy sám nejlíp!

Je zcela jedno, jestli je archanděl Gabriel skutečně archanděl, nebo jen čert!“

Poslední věta by jindy zněla značně rouhavě, ale tentokrát nemohlo být pochyb o tom, že je to jen pouhé konstatování holého faktu.

„Dejme tomu, že archanděl Gabriel může být stejně tak dobře i čert, ale co mi vlastně chcete říct?“ zeptal jsem.

„Chci vám, říct, že nás Ježíš nepřišel spasit, ale právě naopak!“

„Právě naopak?“ podivil jsem.

Emeritní arcibiskup vážně přikývl: „Ano, právě naopak! Ježíš nás vrhl rovnou do pekla.“

„Podívejme na to! To říkáte vy?“ musel jsem se usmát.

„Ano já, říkal jsem vám, abyste nehleděl na to kým jsem!“ řekl horlivě emeritní pražský arcibiskup a pokračoval, „Ježíš vzal na sebe všechny naše a tím učinil naši spásu zcela nezaslouženou!

Totiž vzal na sebe všechny naše hříchy a tím nás učinil vinnými ze svého ukřižování!

A já se vás ptám, můžeme být spaseni v rámci karmických zákonů tím, že jsme naše hříchy uvalili na někoho jiného!

To je přece ten největší hřích!

Chtěli jsme se takto vyhnout spravedlivému trestu, abychom tím potrestali sami sebe!

Naše spása je nezasloužená a každý, kdo tuto Ježíšovu oběť přijme, vrhá sám sebe do pekla!“

Emeritnímu pražskému arcibiskupovi plály vzrušením oči.

„No dobrá, ale co teď máme dělat?

Ježíš vzal na nás naše hříchy, to jest, v okamžiku svého ukřižování vzal na sebe všechny naše, v tu chvíli teprve budoucí hříchy, ale jak se máme proti tomu bránit?“ zeptal jsem se zcela logicky.

„Musíme si vzít svoje hříchy zpět! Vezmeme-li si svoje hříchy zpět, nebudeme už vinní Ježíšovým ukřižováním!“ divže nevykřikl emeritní pražský arcibiskup.

„No, to se lehko řekne, ale jak to udělat? Jak si vzít zpět své hříchy?“ chtěl jsem pochopitelně vědět.

„Tak, že se necháme ukřižovat! Necháme se ukřižovat jako Kristus! Cesta ke spáse vede jedině skrze kříž, ale ne Ježíšův, nýbrž vlastní, jen na něm na vlastním kříži budeme vykoupeni.

Proto jsem za vámi přišel. Abyste mne ukřižoval. Ukřižoval jako Krista. Tady jsou rezavé hřeby, tady je kladivo. Spasen není ten, kdo je zbaven svých hříchů, ale ten, kdo všechny svoje hříchy vezme ukřižováním na sebe, protože spasen může být jen Kristus!“ strkal mi pražský arcibiskup skutečně do rukou kladivo a hřeby, abych ho ukřižoval.

„Zbláznil jste se. Mám vás ukřižovat?“ ohradil jsem se.

„Prokážete mi tím nesmírné milosrdenství! Buďte té lásky, neodpírejte mi, prosím, spásu,“ sepjal ruce emeritní pražský arcibiskup.

„A Halík s tím souhlasí?“ zeptal jsem se pro jistotu.

„Halík o tom nic neví. Nepochopil by to!“ mávl rukou emeritní pražský arcibiskup.

„No, když jinak nedáte. Dejte to sem,“ vzal jsem si od emeritního pražského arcibiskupa kladivo a hřeby.

„Pravím ti, že ještě dnes budu v království u svého Otce! Pospěš si, prosím!“ zvolal emeritní pražský biskup a lehl si na kříž a toužebně roztáhl své ruce.

Takových lidí jako on je dnes spousta, jinak nedají, než abych je ukřižoval, ukřižoval ze samé nekonečné lásky k nim pro jejich spásu...

Autor: Karel Trčálek | pátek 21.10.2022 19:46 | karma článku: 12,45 | přečteno: 301x
  • Další články autora

Karel Trčálek

Malá poznámka k malé ukázce z nového románu zdejší spisovatelky

Byli jsme nedávno poctěni názornou ukázkou z připravovaného románu spisovatelky, která zde rovněž publikuje. Kolem této ukázky se rozhořel určitý spor, který si ovšem netroufám nijak rozhodnout, jelikož k tomu nejsem kompetentní

27.4.2024 v 11:02 | Karma: 0 | Přečteno: 47x | Diskuse| Ostatní

Karel Trčálek

Nebezpečná hra s ohněm paní Kateřiny L.

Co myslíte, že je nebezpečnější? Kouřit na bedně s dynamitem, kontrolovat množství benzínu v nádrži s hořící sirkou v ruce, nebo se vojensky zapojit do války? Kdo tipoval poslední možnost, podle mne trefil

26.4.2024 v 15:32 | Karma: 19,81 | Přečteno: 332x | Diskuse| Společnost

Karel Trčálek

Mistr a Markétka

Budu si muset někdy tuto knihu opravdu přečíst, třeba bude skvělá. Zatím jsem ji jen spálil ve svém krbu...

25.4.2024 v 14:53 | Karma: 20,36 | Přečteno: 411x | Diskuse| Ostatní

Karel Trčálek

Minuty pro Hitlera z Institutu Václava Klause

Majitelé jediných pravd, např. ti z IVK, jsou-li přitlačeni ke zdi důkazy, že zadupávají svobodu slova, že destruují voltairovský princip a že umlčují a zastrašují své oponenty, vytáhnou obvykle svůj poslední zoufalý argument...

24.4.2024 v 15:09 | Karma: 22,33 | Přečteno: 465x | Diskuse| Ostatní

Karel Trčálek

Zrádce Beneš zachránil republiku, málo platné!

Západní spojenci měli naštěstí dost rozumu, na rozdíl od tehdejších našich domácích chciválků, aby zabránili v Mnichově masakru českého národa, takže Edvard Beneš mohl v klidu vyvěsit bílou fangli, abychom přežili

21.4.2024 v 16:51 | Karma: 22,07 | Přečteno: 656x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Precheza dostala novou pokutu za únik oxidu siřičitého, má zaplatit půl milionu

27. dubna 2024  11:27

Přerovská chemička Precheza dostala za únik oxidu siřičitého do ovzduší v říjnu 2014 od České...

Čínská armáda se vrátila k Tchaj-wanu. Dvanáct letadel přeletělo dělící linii

27. dubna 2024  11:11

Tchaj-wan v sobotu zaznamenal obnovenou aktivitu čínské armády ve své blízkosti. Tchajwanské...

Rusové v noci ničili ukrajinskou infrastrukturu, znovu útočili i na Charkov

27. dubna 2024  8:05,  aktualizováno  10:41

Sledujeme online Rusko v noci na sobotu zaútočilo na energetickou strukturu Ukrajiny. Ve třech oblastech poškodili...

Zemřel Robert Kvaček. Spisovateli a uznávanému historikovi bylo 91 let

27. dubna 2024  10:10,  aktualizováno  10:24

Ve věku 91 let zemřel historik a spisovatel Robert Kvaček. Ten patřil k největším osobnostem...

  • Počet článků 2950
  • Celková karma 25,20
  • Průměrná čtenost 866x
Náhodný host v tichých čajovnách. Zatímco čekám na čaj, lidé venku někam spěchají. Já ne, nemám kam a proč

Seznam rubrik