Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Velikonoce nejsou blbě jednoduchým Božím mystériem!!!

Starodávný hymnus nás uvádí do samého nitra Kristova velikonočního tajemství. Až mu budeme naslouchat, v kostele budou zhasnuta všechna světla a jeho interiér bude ozařovat pouze nový paškál a svíce v našich rukou.

Byl jsem u toho, když Pilát rozmlouval s Ježíšem, neboť jsem Duch svatý a mohou vstoupit, kamkoliv se mi zachce, klidně třeba i do Vaší hlavy a tento rozhovor mě sakramentsky zajímal, to se ví, protože existují (a to na věky věků) na celém světě a kdekoliv jinde jen tři božské osoby, totiž Otec, Syn a pochopitelně já, Duch svatý.

Proto jsem chtěl slyšet o čem rozmlouvá Pilát Pontský s Ježíšem a taky jsem to slyšel.

Nejdříve si Pilát zkoumavě změřil Ježíše pohledem a pak pravil, nutno říct, že trochu zklamaně: „Tak ty jsi ten Boží Syn?“

Ježíš, vtělený Bůh, Boží syn i Syn člověka, jakož i Kristus a Mesiáš se usmál: „To jste řekl vy, ne já.“

Pilát se taky usmál: „To mi řekli ti, kteří tě přede mne přivedli, abych tě odsoudil k smrti. Podle nich se rouháš, protože se prohlašuješ za Božího syna.

Jsi tedy Boží syn?“

Ježíš, ač už pořádně zbičovaný, se usmál: „Kdo máš uši, slyš, kdo máš oči, viď!“

I Pilát se nepřestal usmívat: „Podle mých informací bys měl vypadat úplně jinak. Mám totiž své informace, musím monitorovat situaci, protože mým úkolem je udržovat pořádek v této prokleté zemi. A podle toho, co vím, má ten, co se prohlašuje za Božího syna vypadat úplně jinak.

Má být snědý, menší postavy, asi jako Zelenský. Ale má být mnohem snědší, posetý mnoha vředy, nemytý a páchnoucí. Potlouká se krajem a hlásá konec světa, vykládá, že zemi a svět sežehne jaderná válka a po ní, že přijde Boží království, doslova říká, království mého Otce.

A co je hlavní, má zkažené zuby, jsou úplně shnilé. V této zemi má každý prorok zkažené zuby, asi je to zdejší tradice, Jupiter suď.

To má být ten Boží syn, který vnáší nepokoj mezi obyvatelstvo.

Ale ty, nezlob se na, mě, vypadáš úplně jinak. Vypadáš jako z nějakého korporátu. Jsi vysoký, světlý, máš modré oči a jemnou pleť, když nepočítám rány od biče. Ramena máš rozložitá a chrup čistý tak, jako bys sis ho třikrát denně čistil thymolinem.

Ty nemůžeš ten Boží syn!

To je nějaký omyl.

Řekni sám, proč bych tě měl odsoudit, když nejsi ten, za koho tě mají?“

Ježíš odpověděl: „Musíš mne odsoudit, aby se naplnil Boží plán lidské spásy!“

Pilát svraštil čelo: „Boží plán lidské spásy? O tom jsem nikdy neslyšel! Chceš, abych tě odsoudil, abycht tě vydal na smrt?

Žádáš mě výslovně o to?

Ale to je přece sebevražda!“

Ježíš se pořád usmíval: „Musím zemřít, aby mě ti, co ve mně věří, mohli následovat, aby se i oni mohli všeho vzdát, aby se i oni mohli vrhnout ze skály dolů po hlavě a tak přijít do království mého Otce.“

Pilátovi se čelo svraštilo ještě víc: „Nerozumím tomu ani za mák. Popravdě řečeno,v této zemi nerozumím skoro ničemu.

Zlatí Galové, naši největší nepřátelé!

Ale počkej, něco mě napadlo!

Konal jsi přece zázraky!

Podle toho, co mi vykládali naši agenti!

Konal jsi zázraky, tak vykonej nějaký zázrak i teď, jsi přece divotvorce!

Ochrom například všechny ty velekněze, vznes se do vzduchu, udělej prostě něco, co všem ukáže, že jsi skutečně Boží syn a já tě nebudu muset soudit.

Ano, udělej zázrak a já to budu mít z krku. Vždyť ty, kdybys chtěl, člověče, mohl bys přece vykonat takový zázrak, že by tvou moc nad světem musel uznat i sám římský císař!

Proč máš být jen židovským králem, když můžeš být králem celého světa, když můžeš pokořit i Čínu, říší, která je skutečným pupkem světa!“

Po těchto slovech se Ježíš konečně přestal usmívat: „Křesťanství není tak blbě jednoduché, aby víra ve mně spočívala jen na zázracích, které vykonám.

Mohl bych vykonat nyní tisíce zázraků, mohl bych vzkřísit všechny mrtvé, uzdravit všechny nemocné, jako třeba Wojtyla, když se k němu modlili, a on se pak stal svatým, ale to všechno by bylo blbě jednoduché.

Lepší bude, když teď zemřu a pak vstanu z mrtvých, to už nebude tak blbě jednoduché.“

Pilát Pontský nevěřícně zavrtěl hlavou: „Vstaneš z mrtvých? To, jakože vyjdeš z hrobu a ukážeš se všem, každý tě uvidí, i ti, co tě odsoudili, každý člověk tě uvidí a řekne si: ,Hrome, on nakonec bude Boží syn, když vstal z mrtvých'?

Vstaneš z mrtvých a nebudeš jen přízrakem, které se zjevují?

Vstaneš z mrtvých a celý svět, včetně Mayů, se sešikuje za tebou, abys ho odvedl do Božího království, protože sežehneš svět jadernou apokalypsou?“

Ježíš se už opět usmíval: „Ano, tak to bude. Vstanu z mrtvých a sežehnu svět jadernou apokalypsou, aby všichni lidé mohli vstát z mrtvých jako já, protože já jsem zvítězil nad smrtí.

Odsuď mě a sám uvidíš, nemůžeš mi stát v cestě, neboť takový je plán mého Otce!“

Pilát Pontský mávl rukou: „Opravdu vám Židům nerozumím ani trochu. Co jste to za lidi? Co je to za Boha ten váš Bůh?

Dělej, co rozumíš, já si nad tebou myji ruce!“

To řka, vydal Pilát Pontský Ježíše na smrt těm, kteří ho k ní odsoudili za to, že se rouhal, že posunoval význam svatých knih.

Co bylo dál, už víte a co bude dál, už taky víte, bude jaderná apokalypsa a pak, hned po ní, zmrtvýchvstání, sladké, slaďoučké zmrtvýchvstání z protiatomových krytů, které se otevřou zrovna tak, jako se otevřel Ježíšův hrob...

 

 

 

 

 

 

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Karel Trčálek | pátek 7.4.2023 9:03 | karma článku: 10,85 | přečteno: 155x
  • Další články autora

Karel Trčálek

L. Jakl, kovaný politický pracovník Institutu Václava Klause by rád suspendoval novináře

Ano, pan Jakl má pravdu. Nepohodlné novináře je třeba suspendovat. Třeba kalašnikovem, jak to navrhoval Miloš Zeman, protože za svobodu he třeba bojovat, jak za ní bojuje pan Jakl v duchu revolučního marxismu...

16.5.2024 v 17:22 | Karma: 21,45 | Přečteno: 350x | Diskuse| Společnost

Karel Trčálek

Proč někteří lidé nenávidějí R. Fica natolik, až jim vadí, že se modlím za jeho uzdravení?

Modlíme se všichni za uzdravení pana Fica, a přesto se najdou mezi námi lidé, kteří jsou schopni nás kvůli tomu nenávidět...

16.5.2024 v 13:55 | Karma: 0 | Přečteno: 47x | Diskuse| Hyde park

Karel Trčálek

Atentát na Fica je plodem nenávisti, kterou rozsévají zaprodanecká liberální média

Nebylo dne, aby ve slovenských zaprodaneckých médiích někdo nevyzýval k násilnému svržení vlády a nastolení progresivistické diktatury. A to je výsledek!!!

15.5.2024 v 17:20 | Karma: 21,19 | Přečteno: 635x | Diskuse| Společnost

Karel Trčálek

Co mi dalo tzv. Hornerovo opáčko z dějin Ukrajiny

Dalo mi toho hodně. Sice jsem všechno to, co je v něm napsané, už mnohokrát někde četl, nebo někde slyšel, ale osobité podání jeho autora z něj dělá opravdu o svěží a půvabné dílko

15.5.2024 v 14:18 | Karma: 24,27 | Přečteno: 398x | Diskuse| Ostatní

Karel Trčálek

Okamžik pravdy pana Vlastimila Podrackého, spisovatele a publicisty v jednom

Na tento okamžik pravdy čekáme my. Potřebujeme pravdu od pana Podrackého, abychom věděli, jak to vlastně na Ukrajině je...

14.5.2024 v 14:45 | Karma: 23,74 | Přečteno: 348x | Diskuse| Politika
  • Nejčtenější

Atentát na Fica. Slovenského premiéra postřelili

15. května 2024  14:56,  aktualizováno  17:56

Slovenského premiéra Roberta Fica ve středu postřelili. K incidentu došlo v obci Handlová před...

Fico je po operaci při vědomí. Ministr vnitra mluví o občanské válce

15. května 2024  19:25,  aktualizováno  23:12

Slovenský premiér Robert Fico, který byl terčem atentátu, je po operaci při vědomí. S odkazem na...

Pozdrav z lůžka. Expert Antoš posílá po srážce s autem palec nahoru

13. května 2024  18:48,  aktualizováno  14.5 22:25

Hokejový expert České televize Milan Antoš, kterého v neděli na cestě z O2 areny srazilo auto, se...

Fica čekají nejtěžší hodiny, od smrti ho dělily centimetry, řekl Pellegrini

16. května 2024  8:42,  aktualizováno  15:38

Zdravotní stav slovenského premiéra Roberta Fica je stabilizovaný, ale nadále vážný, řekl po...

Novotný je na vyhazov z ODS. Výroky o Slováčkové překročil hranici, řekl Benda

12. května 2024  12:11

Starosta Řeporyjí Pavel Novotný překročil hranice, které by se překračovat neměly, kritizoval v...

Ukrajinská armáda zaútočila na přístavy v Černém moři, cílila i na sklady s ropou

17. května 2024  6:42,  aktualizováno  8:13

Ruská obrana v noci čelila rozsáhlému útoku dronů na Sevastopol a další přístavní město...

Americkým Houstonem se prohnala mohutná bouře, vyžádala si čtyři oběti

17. května 2024  8:09

Nejméně čtyři lidé přišli o život při silných bouřkách, které se ve čtvrtek přehnaly přes město...

Varšava jako první polské město zakázala kříže na úřadech, opozice se bouří

17. května 2024  7:21

Varšava jako první město v převážně katolickém Polsku zakazuje kříže v městských úřadech a...

Texaský guvernér omilostnil muže odsouzeného na 25 let za zabití demonstranta

17. května 2024  7:04

Guvernér Texasu Greg Abbott udělil milost muži, odsouzenému k dvaceti pěti letům vězení za to, že v...

  • Počet článků 2969
  • Celková karma 24,34
  • Průměrná čtenost 861x
Náhodný host v tichých čajovnách. Zatímco čekám na čaj, lidé venku někam spěchají. Já ne, nemám kam a proč

Seznam rubrik