Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Poslední génius Václav Klaus

Institut Václava Klause je moc prima barák. Fajn lidi, kteří tam předstírají práci,  sdílejí své osudy či utrpení, sdílejí se dobré i zlé ve společném životě, jak to dokazuje i Petr Macinka na síti X    

          Byl nádherný podzimní den, cestou do práce spadlo Jaklovi na jeho kotrbu dokonce už několik kaštanů, které si Jakl schoval do kapsy, aby z nich mohl dělat v práci legrační figurky.

Ale když přišel Jakl do práce, padla na něj nepěkná tíseň. Běžel proto hned za Václavem Klausem a dobře udělal, protože Václav Klaus plakal jako malé dítě. Když spatřil Jakla, sice plakat přestal, a dokonce se i usmál, ale tak smutně, až z toho Jakla píchlo u srdce.

            „Modrá, ne zelená planeta! Za všechno může Havel, ať žije Fico a Putin!“ vykřikl Jakl hlasitě, aby Václava Klause rozveselil.

            Ale povedlo se mu to jen z půlky, protože se Václav Klaus přestal jen usmívat, ale smutný zůstával dál.

            Proč byl Václav Klaus smutný?

            To se hned ukázalo!

            „Vy jste, Ladislave, vlastně docela fajn chlap, až na ty svoje vlasy, samozřejmě, ty jsou opravdu hrozné. Ale to není vaše vina, že mi připomínají cop, který měla Livia v ten den, když jsme se brali,“ řekl totiž Václav Klaus a pokračoval, „jste fajn chlap, ale génius, jako já, marná sláva, nejste.

            A proto jsem smutný.

            Protože jsem poslední génius. Po mně už nikdo větší než já nepřijde, já jsem vrcholem lidské inteligence, žádný lidský mozek už nebude tak geniální jako ten můj. Proto jsem tak smutný, že brzy to půjde s lidstvem hezky z kopce dolů, protože mu bude chybět maják, kterým jsem já.

            To já lidem přinesl oheň!

            To já jsem Prometheus, kterého Havel připoutal ke skále a kloval mi každý den játra. A vidíte, na Havla si už nikdo nevzpomene, kdežto mne bude oplakávat celé lidstvo a lidé si žalem, až odsud odejdu, budou rvát vlasy, protože jen já jsem mohl lidstvo a svět zachránit.

            Pravím vám, Ladislave, že tato generace je poslední, protože beze mě je lidstvo odsouzeno k záhubě!“

            Jaklem slova géniova otřásla, neboť to, co od něho slyšel, byla smutná pravda.

            „Není Klaus, není člověk!“ vykřikl Jakl zoufale a vyskočil z okna, aby mohl co nejrychleji pelášit do nejbližší hospody.

            Tam si dal první pivo, pak druhé, pak třetí, ale až po patnáctém se konečně blaženě sesul k zemi a na tváři se mu rozhostil spokojený úsměv, jako by Václav Klaus, největší lidský génius měl žít věčně, zvítěziv v poslední bitvě slavně nad Antikristem Havlem a on Jakl s ním v Klausově nebeském království volného trhu.

            A tak Jakl ležel pod stolem, blaženě se usmíval a vůbec to nebyla kýčovitá póza. Byl to seriózní životní postoj člověka s mírně atrofovaným svalstvem, člověka, jenž povýšil své příživnictví na práci. 

           A to není málo, to je na jeden lidský život víc než dost.

           

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Karel Trčálek | čtvrtek 21.9.2023 17:15 | karma článku: 26,84 | přečteno: 551x
  • Další články autora

Karel Trčálek

Okamžik pravdy pana Vlastimila Podrackého, spisovatele a publicisty v jednom

Na tento okamžik pravdy čekáme my. Potřebujeme pravdu od pana Podrackého, abychom věděli, jak to vlastně na Ukrajině je...

14.5.2024 v 14:45 | Karma: 22,36 | Přečteno: 277x | Diskuse| Politika

Karel Trčálek

Daň ze slazených nápojů? Další nesmysl od bruselských poskoků z fialové pětidemolice

Tak máme tady další bizarní návrh od naší slavné vlády, která chce tentokrát zdanit slazené nápoje, samozřejmě na příkaz Bruselu...

13.5.2024 v 15:17 | Karma: 17,79 | Přečteno: 419x | Diskuse| Politika

Karel Trčálek

Česká hřbitovní vláda překrucuje dějiny a dezinterpretuje výsledek 2. světové války

Hlas lidu, hlas Boží! Snad proto naše hřbitovní vláda hanobí hroby padlých rudoarmejců a ničí pomníky Rudé armády, naší slavné osvoboditelky...

9.5.2024 v 16:15 | Karma: 22,60 | Přečteno: 549x | Diskuse| Ostatní

Karel Trčálek

Hlavní vinu za rozpoutání války na Ukrajině nese prof. Václav Klaus

Smím mít vlastní názor? Nebo je každý, kdo ho má odlišný od vládní linie a jediné pravdy, ruský šváb a Putinův nohsled?

7.5.2024 v 17:42 | Karma: 21,67 | Přečteno: 459x | Diskuse| Společnost

Karel Trčálek

Neúčast českého zástupce na inauguraci V.V. Putina je mezinárodní ostuda

Stydím se za naši hanebnou vládu, která neumožnila ani J. Nohavicovi, ani Václavu Klausovi aby dnes reprezentovali Českou republiku v Kremlu

7.5.2024 v 15:49 | Karma: 21,67 | Přečteno: 374x | Diskuse| Politika
  • Nejčtenější

Pozdrav z lůžka. Expert Antoš posílá po srážce s autem palec nahoru

13. května 2024  18:48,  aktualizováno  14.5 22:25

Hokejový expert České televize Milan Antoš, kterého v neděli na cestě z O2 areny srazilo auto, se...

Novotný je na vyhazov z ODS. Výroky o Slováčkové překročil hranici, řekl Benda

12. května 2024  12:11

Starosta Řeporyjí Pavel Novotný překročil hranice, které by se překračovat neměly, kritizoval v...

Aktivisté žádají konec pedagožky Univerzity Karlovy a přednášky o „genocidě v Gaze“

6. května 2024  12:46,  aktualizováno  7.5 9:13

Karlova univerzita by měla přehodnotit zaměstnávání osob jako je doktorka Irena Kalhousová, uvádí...

Důchod daleko, ale práci nedostanou. Nezaměstnaných šedesátníků přibývá

11. května 2024

Premium Lidé kolem šedesátky při hledání zaměstnání narážejí na zeď. Zaměstnavatelé o ně nestojí, preferují...

Publikace Nerudové jsou ostuda. Zesměšňuje všechny vědce, míní europoslanec

9. května 2024  12:08

Ekonomka a kandidátka do Evropského parlamentu za hnutí STAN Danuše Nerudová publikováním do...

V systému DiPSy jsou výsledky přijímacích zkoušek, školy je zveřejní během dne

15. května 2024  7:16

V systému DiPSy jsou k dispozici výsledky přijímacích zkoušek na střední školy. Uchazeči si...

Guvernérka urazila kmenové náčelníky. Siouxové jí zakázali vstup na pětinu státu

15. května 2024  6:56

Guvernérka amerického státu Jižní Dakota Kristi Noemová má aktuálně zakázaný vstup skoro na pětinu...

Pláničkova metoda v praxi. Turecký farmář pouští slepicím Mozarta, nesou víc vajec

15. května 2024  6:35

Po vzoru legendární české komedie Slunce, seno, jahody, v níž muzikou zvyšoval dojivost krav...

Bidenova administrativa má nový balík zbraní pro Izrael, vyjde na miliardu dolarů

15. května 2024  6:22

Administrativa amerického prezidenta Joea Bidena pokročila v přípravách balíku zbraní a munice pro...

  • Počet článků 2965
  • Celková karma 24,63
  • Průměrná čtenost 862x
Náhodný host v tichých čajovnách. Zatímco čekám na čaj, lidé venku někam spěchají. Já ne, nemám kam a proč

Seznam rubrik