Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Žalm 74 opět nebývale aktuální

Jistě se shodneme všichni na tom, že žalm 74 je jedním z nejpůsobivějších žalmů vůbec, zvláště přihlédneme-li k tomu, že naše planeta je jediné místo v celém vesmíru, na kterém existuje nepopiratelně inteligentní život

Kdy jsem naposledy slyšel takový žalozpěv?

Snad jen tehdy když Babišova vláda zavedla novou totalitu ve formě covidového apartheidu a mnozí z nás oplakávali ztracenou svobodu, respektive ztracenou poslední iluzi svobody, protože už dávno žijeme v mediokracii o iluminátech ani nemluvě.

Ale teď jsem zaslechl žalozpěv ještě působivější, působivější, že zněl odněkud z nebe, z mezihvězdného, snad i nekonečného prostoru, kterým jsme, nutno přiznat, obklopeni ze všech stran a jehož jsem, což si rovněž musíme přiznat, zřejmě taktéž nedílnou součástí.

Co to bylo za hlas, si netroufnu tvrdit, aby nebyl obviněn ze šíření a propagace ohavných a bezbožných bludů, které nejsou ničím než jen lží. Ano, opravdu nevím, komu může patřit hlas z onoho mezihvězdného prostoru, jenž se vyznačuje podmínkami naprosto nevhodnými pro lidský život.

Co však mohu tvrdit s naprostou jistotou je to, že tento hlas zněl opravdu zoufale, když odříkával:

„Proč jsem na ně tolik zanevřel?

Budu se na své ovce hněvat bez konce?
Jsem snad mrtvý,

když si nevzpomenu si na svůj lid,

jenž kdysi získal jsem,
na kmen, jenž vykoupil jsem jako své dědictví,
na horu Sion, kde tehdy v podnájmu bydlel jsem?

Proč nezavedu své kroky k troskám bez konce,
všechno ve svatyni zničil nepřítel,

jako bych mrtev byl?!

V mém stánku zní nepřátelský řev,
na znamení tam nechali své korouhve.
Jako dřevorubci se chovali,
sekerami kolem sebe jak v lese máchali,
V jediné chvíli všechny rytiny
rozbili raketami a krumpáči.
Do základů vypálili moji svatyni,
příbytek mého jména zprznili.
V srdci si řekli: ,Zničme je úplně!‘
Všechny moje stánky vypálili ze země.
Znamení už nedělám, prorokům se neozývám,
sám nevím, jak dlouho tu zůstanu.
 

Jak dlouho se mi smí rouhat protivník?
Bude se mému jménu vysmívat navěky?
Proč svoji ruku ještě zdržuji?
Copak svou pravici z klína nezvednu?

Já přece jsem dávno jejich králem,
já jsem původcem spásy na zemi!

Já jsem stvořil temnou hmotu,

Myriády galaxií i hvězdokup,

svou silou rozdělil moře,
vodním obludám jsem hlavy roztříštil.
rozdrtil jsem hlavy leviatana,
nakrmil jsem jím smečku na poušti,

stvořil elementární částice.

Já jsem dal průchod pramenným vodám,
mohutné řeky vysušil,

zahubil život na Marsu, rudé planetě.
Mně patří den – i noc je má,
měsíc i slunce jsem umístil

co nejdále do galaxie GN-z11.
Já jsem vymezil všechny zemské hranice,
léto i zimu sám jsem vytvořil,

oddělil záření od látky.
A teď zapomněl jsem na rouhání nepřátel,
na to, jak pronárod Palestinců mé jméno uráží!
Dal jsem šelmám duši své hrdličky,
zapomněl jsem na život chudých svých!
Na svoji smlouvu se neohlížím,
země je plná tmy,
stala se doupětem násilí!
Utlačení jsou zahanbeni,
už nemusí chválit jméno mé nuzní a ubozí!
Už nevstanu a nepovedu svou při,
je mi lhostejné, že se blázni denně rouhají!

V čas, který jsem si určil sám,

spravedlivý soud nad sebou

jsem vykonal,

vzal do hrobu i lid svůj!“

Je to samozřejmě jen spekulace, kterou lze šmahem odmítnout, ale dle všeho je Boží království všude tam, kde panuje absolutní nula, protože podle třetího termodynamického zákona (o jehož platnosti ovšem můžeme úspěšně pochybovat, neboť nám nebyl zjeven v Písmu svatém), je absolutní nula teplota, které nelze nikdy dosáhnout.

Ale co není možné pro člověka, je možné pro Boha a proto je nad Slunce jasné, že v Božím království je právě absolutní nula, neboť při absolutní nulové teplotě je entropie čisté látky pevného nebo kapalného skupenství rovná nula.

Ale to říkám jen okraj onoho žalozpěvu, který se ozýval z mezihvězdného prostoru, vlastně to spolu nijak nesouvisí.

           

 

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Karel Trčálek | neděle 8.10.2023 7:53 | karma článku: 15,37 | přečteno: 287x
  • Další články autora

Karel Trčálek

L. Jakl, kovaný politický pracovník Institutu Václava Klause by rád suspendoval novináře

Ano, pan Jakl má pravdu. Nepohodlné novináře je třeba suspendovat. Třeba kalašnikovem, jak to navrhoval Miloš Zeman, protože za svobodu he třeba bojovat, jak za ní bojuje pan Jakl v duchu revolučního marxismu...

16.5.2024 v 17:22 | Karma: 21,64 | Přečteno: 359x | Diskuse| Společnost

Karel Trčálek

Proč někteří lidé nenávidějí R. Fica natolik, až jim vadí, že se modlím za jeho uzdravení?

Modlíme se všichni za uzdravení pana Fica, a přesto se najdou mezi námi lidé, kteří jsou schopni nás kvůli tomu nenávidět...

16.5.2024 v 13:55 | Karma: 0 | Přečteno: 50x | Diskuse| Hyde park

Karel Trčálek

Atentát na Fica je plodem nenávisti, kterou rozsévají zaprodanecká liberální média

Nebylo dne, aby ve slovenských zaprodaneckých médiích někdo nevyzýval k násilnému svržení vlády a nastolení progresivistické diktatury. A to je výsledek!!!

15.5.2024 v 17:20 | Karma: 21,19 | Přečteno: 635x | Diskuse| Společnost

Karel Trčálek

Co mi dalo tzv. Hornerovo opáčko z dějin Ukrajiny

Dalo mi toho hodně. Sice jsem všechno to, co je v něm napsané, už mnohokrát někde četl, nebo někde slyšel, ale osobité podání jeho autora z něj dělá opravdu o svěží a půvabné dílko

15.5.2024 v 14:18 | Karma: 24,27 | Přečteno: 399x | Diskuse| Ostatní

Karel Trčálek

Okamžik pravdy pana Vlastimila Podrackého, spisovatele a publicisty v jednom

Na tento okamžik pravdy čekáme my. Potřebujeme pravdu od pana Podrackého, abychom věděli, jak to vlastně na Ukrajině je...

14.5.2024 v 14:45 | Karma: 23,74 | Přečteno: 348x | Diskuse| Politika
  • Nejčtenější

Atentát na Fica. Slovenského premiéra postřelili

15. května 2024  14:56,  aktualizováno  17:56

Slovenského premiéra Roberta Fica ve středu postřelili. K incidentu došlo v obci Handlová před...

Fico je po operaci při vědomí. Ministr vnitra mluví o občanské válce

15. května 2024  19:25,  aktualizováno  23:12

Slovenský premiér Robert Fico, který byl terčem atentátu, je po operaci při vědomí. S odkazem na...

Pozdrav z lůžka. Expert Antoš posílá po srážce s autem palec nahoru

13. května 2024  18:48,  aktualizováno  14.5 22:25

Hokejový expert České televize Milan Antoš, kterého v neděli na cestě z O2 areny srazilo auto, se...

Fica čekají nejtěžší hodiny, od smrti ho dělily centimetry, řekl Pellegrini

16. května 2024  8:42,  aktualizováno  15:38

Zdravotní stav slovenského premiéra Roberta Fica je stabilizovaný, ale nadále vážný, řekl po...

Novotný je na vyhazov z ODS. Výroky o Slováčkové překročil hranici, řekl Benda

12. května 2024  12:11

Starosta Řeporyjí Pavel Novotný překročil hranice, které by se překračovat neměly, kritizoval v...

Partneři z Francie vsadili každý sám podobná čísla, miliony vyhráli oba

17. května 2024  8:25

Jako o mimořádně vzácném případu hovoří experti o výhře ve francouzské loterii, ve které uspěli muž...

Vypadá to jako plakát k hororu. Brity vyděsil rudý portrét Karla III.

17. května 2024  8:16

Značnou pozornost vzbudil portrét, který si nechal vyrobit britský panovník Karel III. Dílo malíře...

Ukrajinská armáda zaútočila na přístavy v Černém moři, cílila i na sklady s ropou

17. května 2024  6:42,  aktualizováno  8:13

Sledujeme online Ruská obrana v noci čelila rozsáhlému útoku dronů na Sevastopol a další přístavní město...

Americkým Houstonem se prohnala mohutná bouře, vyžádala si čtyři oběti

17. května 2024  8:09

Nejméně čtyři lidé přišli o život při silných bouřkách, které se ve čtvrtek přehnaly přes město...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 2969
  • Celková karma 24,34
  • Průměrná čtenost 861x
Náhodný host v tichých čajovnách. Zatímco čekám na čaj, lidé venku někam spěchají. Já ne, nemám kam a proč

Seznam rubrik