Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Ministry mrzí stávka ve školství. Mě mrzí něco jiného, totiž, že máme takové ministry...

Slib, že školství bude prioritou této vlády, vzal za své. Stačilo k tomu docela málo, účetní trik při zvýšení platů učitelů...

            Všiml jsem si, že ze srubu, v němž teď žil Jan Amos Komenský, učitel národů, stoupá k nebi dým. Bylo mi to divné, a tak jsem vtrhl dovnitř.

            A co nevidím!?

            Jan Amos Komenský pálí své spisy v kamnech!

„Nevím, jestli je to nejlepší způsob, jak se zahřát. Není lepší myslet na budoucnost? A pak snad ještě není taková zima, abyste musel pálit svoje spisy,“ řekl jsem Janu Amosi Komenskému, jemuž od přikládání do kamen vyrazily na čele jemné krupičky slaného potu.

            „Budoucnost? Tady v tomto státě už není žádná budoucnost, to by se muselo pořádně přidat učitelům, kdyby se myslelo na budoucnost. Škoda, že mi všechno neshořelo už tenkrát v Lešně, nemusel jsem s tím pořád tahat,“ mávl rukou Jan Amos Komenský a přiložil do kamen další svůj spis.

            „No mám-li být upřímný, trochu mě to mrzí, že pálíte svoje spisy kvůli tomu účetnímu podvodu s platy učitelů. Takový spis, než se napíše, to dá jistě práci, to není za den, nebo za dva,“ přiznal jsem se, že mě to pálení spisů mrzí.

            „Mě to nemrzí vůbec. Naopak se mi ulevilo. Když člověk spálí všechno, co napsal, hned se mu uleví,“ opáčil Jan Amos Komenský.

            „No tak, mně to taky pomohlo, to jo,“ musel jsem uznat, ale hned jsem dodal, „ale třeba Gogolovi to nepomohlo vůbec.“

            „Tak a je to. Je po všem. Říká se tomu očista ohněm. Nikdy mi nebylo líp než teď, když jsem všechno spálil, protože vláda nepřidala učitelům,“ vydechl blaženě Jan Amos Komenský.

            „Teplo tu máte, to zase jo. Trochu si u vás posedím, kdy se člověk zase ohřeje? Vždyť už není komu snižovat platy, kam se kdo podívá, tam je spálená země, nikde nic, čím by se dalo zatopit. Nebude vám to vadit?“ zeptal jsem se učitele národů.

            „Nebude, samozřejmě, jen se trochu ohřejte. Ať je z těch mých spisů aspoň nějaký hmatatelný užitek. Nebo jestli chcete, natáhněte se tuhle na lavici a trochu si zdřímněte. Já si zatím oškubu tuhle husu,“ ukázal Jan Amos Komenský na husu, které jsem si všiml až teď,

            Natáhl jsem se na lavici, dal si ruce pod hlavu a rytmické škubání peří mě brzy uspalo. Ale nespal jsem klidně, pořád jsem ve snu viděl, jak v otevřených kamnech mizí spisy Jana Amose Komenského,

Vydržel jsem to sotva půlhodiny a pak se raději probudil.

„Tak a je to, už je oškubaná,“ odkládal Jan Amos Komenský oškubanou husu.

„Hm, vypadá mnohem líp, než když měla peří,“ všiml jsem si, načež mi Jan Amos Komenský navrhl, abychom ji snědli docela syrovou, když ji tak pěkně oškubal.

Souhlasil jsem bez výhrad, lepší syrová husa v žaludku než 130% průměrné mzdy kdesi na střeše…

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Karel Trčálek | čtvrtek 23.11.2023 18:56 | karma článku: 22,35 | přečteno: 477x
  • Další články autora

Karel Trčálek

Daň ze slazených nápojů? Další nesmysl od bruselských poskoků z fialové pětidemolice

Tak máme tady další bizarní návrh od naší slavné vlády, která chce tentokrát zdanit slazené nápoje, samozřejmě na příkaz Bruselu...

13.5.2024 v 15:17 | Karma: 15,33 | Přečteno: 275x | Diskuse| Politika

Karel Trčálek

Česká hřbitovní vláda překrucuje dějiny a dezinterpretuje výsledek 2. světové války

Hlas lidu, hlas Boží! Snad proto naše hřbitovní vláda hanobí hroby padlých rudoarmejců a ničí pomníky Rudé armády, naší slavné osvoboditelky...

9.5.2024 v 16:15 | Karma: 22,43 | Přečteno: 537x | Diskuse| Ostatní

Karel Trčálek

Hlavní vinu za rozpoutání války na Ukrajině nese prof. Václav Klaus

Smím mít vlastní názor? Nebo je každý, kdo ho má odlišný od vládní linie a jediné pravdy, ruský šváb a Putinův nohsled?

7.5.2024 v 17:42 | Karma: 21,66 | Přečteno: 457x | Diskuse| Společnost

Karel Trčálek

Neúčast českého zástupce na inauguraci V.V. Putina je mezinárodní ostuda

Stydím se za naši hanebnou vládu, která neumožnila ani J. Nohavicovi, ani Václavu Klausovi aby dnes reprezentovali Českou republiku v Kremlu

7.5.2024 v 15:49 | Karma: 21,67 | Přečteno: 373x | Diskuse| Politika

Karel Trčálek

Kdo seje len, nesklízí bouři!!!

Už jste zkoušeli, i když jste třeba konzervativní katolíci, odříkávat místo Otčenáše či Zdrávas tibetskou mantru? Jestli ještě ne, tak to ani nezkoušejte, bylo by to ve vašem případě zcela zbytečné...

4.5.2024 v 15:33 | Karma: 18,78 | Přečteno: 516x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Přes Česko přešly bouřky s krupobitím. Dálnici D1 pokrylo bahno a větve

6. května 2024  15:47,  aktualizováno  7.5

Do Česka přišly přívalové deště, na některých místech padaly i kroupy. Hasiči hlásili desítky...

NATO určilo červené linie. Má dva scénáře zásahu proti Rusku, píší média

6. května 2024  12:35

Premium Severoatlantická aliance připravila krizové scénáře „červených linií“, při jejichž překročení...

S babičkou nepřežila nehodu ani vnučka. Její orgány zachránily tři jiné děti

6. května 2024  12:02,  aktualizováno  13:46

Nehoda z Čáslavic na Třebíčsku si vyžádala druhou oběť. Auto tam minulý čtvrtek zatím z...

Experta Antoše srazilo auto. Je mimo ohrožení života, MS komentovat nebude

13. května 2024  18:48,  aktualizováno  19:07

Hokejový expert České televize Milan Antoš už na domácím světovém šampionátu komentovat nebude. V...

Novotný je na vyhazov z ODS. Výroky o Slováčkové překročil hranici, řekl Benda

12. května 2024  12:11

Starosta Řeporyjí Pavel Novotný překročil hranice, které by se překračovat neměly, kritizoval v...

Dárek pro starostu Řeporyjí. Před úřad mu aktivisté vysypali kupu hnoje

14. května 2024  7:27,  aktualizováno  7:39

Aktualizujeme Před městským úřadem v pražských Řeporyjích se v úterý ráno objevila hromada hnoje. Starostovi...

V Česku se loni s obtěžováním setkalo 63 procent LGBT+ komunity, nejvíc z EU

14. května 2024  7:06

V Česku se loni s nějakou formou obtěžování včetně výhrůžek násilím nebo urážlivých komentářů kvůli...

Šéf americké diplomacie dorazil do Kyjeva. Blinken chce ujistit Ukrajince o podpoře

14. května 2024  6:32

Americký ministr zahraničí Antony Blinken v úterý dorazil na neohlášenou návštěvu Ukrajiny. V...

VIDEO: Bouřka strhla na lidi v Bombaji obří billboard. Desítky jich uvěznil

13. května 2024  21:28,  aktualizováno  14.5 6:08

Nejméně 12 lidí zemřelo po pádu obřího billboardu, který se zřítil při pondělní bouři v indické...

  • Počet článků 2964
  • Celková karma 24,62
  • Průměrná čtenost 862x
Náhodný host v tichých čajovnách. Zatímco čekám na čaj, lidé venku někam spěchají. Já ne, nemám kam a proč

Seznam rubrik