Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Divoké husy

Nechybělo už mnoho a věru bych divoké husy začal nenávidět pro to jejich kejhání, když táhnou oblohou, víc než sebe sama 

            Nikdy se mi nepodařilo ulovit žádnou divokou husu v letu.

            A že jsem se po nich něco nastřílel. Stačilo, že jsem nad svými hlavami uslyšel to jejich kejhání. Okamžitě jsem strhnul z ramena pušku a začal po nich pálit jako divý. Ale ani jednou se žádná z těch hus, které mi přeletěly nad hlavou, nezalomila a nezačala bezvládně padat k zemi.

            To by mi stačilo. Úplně by mi to stačilo. Vidět divokou husu, jak padá k zemi po mém zásahu. Už bych ji ani nemusel dohledávat, nechal bych ji ležet tam, kde spadla.

            Ale nikdy se mi to nepodařilo.

            „Nic si z toho nedělej. Není to tvoje neschopnost. Na brokovnici je to moc vysoko a trefit se do nich kulovnicí, to je vyloženě otázka štěstí. Já taky zastřelil divokou husu v letu jen jednou jedinkrát,“ konejšil mě každý, komu se podařilo už to, po čem jsem tak marně toužil.

            Na brokovnici je to příliš vysoko, s kulovnicí je to jen otázka štěstí!

            Trvalo dlouho, než jsem pochopil skutečný význam a smysl těchto slov.

            K tomu, abych ulovil divokou husu za letu, potřebuji něco úplně jiného než kulovnici.

            A tak jsem si letos pořídil dron. Nádherný dron, který jsem se učil celé léto mistrně ovládat.

            A pak když přišel podzim, nedělal jsem nic jiného, než jen zdánlivě bezcílně bloumal po polích s dronem nad hlavou. Ale cíl byl jasný a já věděl, že se dočkám.

            A nemýlil jsem se.

            Konečně se po dvou měsících čekání a chození nad mojí hlavou ozval dobře mi známý zvuk.

            „Už jsou tady!“ zaplesalo mi srdce.

            Zvedl jsem hlavu a okamžitě je spatřil. Na nic nečekaje, vyslal jsem za hejnem husí svůj dron. Šlo o každou sekundu, ale letní výcvikový drill se mi podařilo zúročit. Aniž by divoké husy mohly cokoliv tušit, zaútočil můj dron hezky ze zadu na poslední z nich.

            Vrtulky dronu, vyrobené z lehkého, ale dostatečně pevného kompozitu se nemilosrdně zasekly do těla opeřence. Celý ten vzdušný souboj trval jen několik sekund. Pták byl natolik pochroumán, že sotva mohl pokračovat v letu. Jeho pád nebyl snad dokonalé strmý, ale byl to nade všechnu pochybnost pád, který jednou provždy vyřadil divokou husu ze hry a já si konečně mohl udělat na svou pažbu tolik vytoužený zářez.

            Proklatý pták ovšem poškodil můj dron tak, že se mi ho podařilo dostat zpátky na zem jen s největším vypětím všech sil. Když však měkce dosedl jen pár metrů ode mne, úlevně jsem si vydechl, přece by mne jen jeho naprostá zkáza mrzela, ale dvě poškozené vrtulky se dají snadno vyměnit.

            A protože se už začínalo šeřit, nechal jsem ulovenou husu být, i když bych se vedle ní skvěle vyjímal. Ale moje radost a štěstí byly tak velké, že mi všichni museli uvěřit, že jsem husu skutečně ulovil, že si nijak nevymýšlím, žádný jiný důkaz svého loveckého úspěchu jsem nepotřeboval.

            „Mám ji! Divokou husu. Tímhle jsem ji dostal, přímo za letu,“ stačí mi říct komukoliv a ukázat svůj dron, aby ten uznale pokýval hlavou a nechal mne bez odporu vyprávět to, co jsem teď vyprávěl vám, i když každý má teď svých psychických problémů víc než dost a na cizí úspěchy je zvědavý málokdo.

.   

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Karel Trčálek | středa 6.12.2023 18:32 | karma článku: 18,88 | přečteno: 348x
  • Další články autora

Karel Trčálek

Daň ze slazených nápojů? Další nesmysl od bruselských poskoků z fialové pětidemolice

Tak máme tady další bizarní návrh od naší slavné vlády, která chce tentokrát zdanit slazené nápoje, samozřejmě na příkaz Bruselu...

13.5.2024 v 15:17 | Karma: 12,19 | Přečteno: 176x | Diskuse| Politika

Karel Trčálek

Česká hřbitovní vláda překrucuje dějiny a dezinterpretuje výsledek 2. světové války

Hlas lidu, hlas Boží! Snad proto naše hřbitovní vláda hanobí hroby padlých rudoarmejců a ničí pomníky Rudé armády, naší slavné osvoboditelky...

9.5.2024 v 16:15 | Karma: 22,42 | Přečteno: 532x | Diskuse| Ostatní

Karel Trčálek

Hlavní vinu za rozpoutání války na Ukrajině nese prof. Václav Klaus

Smím mít vlastní názor? Nebo je každý, kdo ho má odlišný od vládní linie a jediné pravdy, ruský šváb a Putinův nohsled?

7.5.2024 v 17:42 | Karma: 21,66 | Přečteno: 455x | Diskuse| Společnost

Karel Trčálek

Neúčast českého zástupce na inauguraci V.V. Putina je mezinárodní ostuda

Stydím se za naši hanebnou vládu, která neumožnila ani J. Nohavicovi, ani Václavu Klausovi aby dnes reprezentovali Českou republiku v Kremlu

7.5.2024 v 15:49 | Karma: 21,67 | Přečteno: 372x | Diskuse| Politika

Karel Trčálek

Kdo seje len, nesklízí bouři!!!

Už jste zkoušeli, i když jste třeba konzervativní katolíci, odříkávat místo Otčenáše či Zdrávas tibetskou mantru? Jestli ještě ne, tak to ani nezkoušejte, bylo by to ve vašem případě zcela zbytečné...

4.5.2024 v 15:33 | Karma: 18,78 | Přečteno: 516x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Přes Česko přešly bouřky s krupobitím. Dálnici D1 pokrylo bahno a větve

6. května 2024  15:47,  aktualizováno  7.5

Do Česka přišly přívalové deště, na některých místech padaly i kroupy. Hasiči hlásili desítky...

NATO určilo červené linie. Má dva scénáře zásahu proti Rusku, píší média

6. května 2024  12:35

Premium Severoatlantická aliance připravila krizové scénáře „červených linií“, při jejichž překročení...

S babičkou nepřežila nehodu ani vnučka. Její orgány zachránily tři jiné děti

6. května 2024  12:02,  aktualizováno  13:46

Nehoda z Čáslavic na Třebíčsku si vyžádala druhou oběť. Auto tam minulý čtvrtek zatím z...

Novotný je na vyhazov z ODS. Výroky o Slováčkové překročil hranici, řekl Benda

12. května 2024  12:11

Starosta Řeporyjí Pavel Novotný překročil hranice, které by se překračovat neměly, kritizoval v...

Aktivisté žádají konec pedagožky Univerzity Karlovy a přednášky o „genocidě v Gaze“

6. května 2024  12:46,  aktualizováno  7.5 9:13

Karlova univerzita by měla přehodnotit zaměstnávání osob jako je doktorka Irena Kalhousová, uvádí...

Že necítíš prsty? Nevadí. Decimovaná Ukrajina drží ve službě nezpůsobilé muže

13. května 2024  20:49

Mnoho ukrajinských vojáků, kteří utrpěli v boji trvalé poškození zdraví, považují armádní lékaři za...

Polští vojáci ztratili odstřelovačskou pušku, pátrá po ní i kontrarozvědka

13. května 2024  20:48

Polští vojáci z jednotky územní obrany při víkendovém cvičení ztratili odstřelovačskou pušku, jakou...

Zmatky kolem přijímaček: část škol dala špatné pořadí, Cermat se snaží o opravu

13. května 2024  18:21,  aktualizováno  19:53

Některé střední školy daly státní organizaci Cermat špatné pořadí uchazečů o studium, sdělil v...

Půjde Severní Irsko svou cestou? Soud tam odmítl britský imigrační zákon

13. května 2024  19:52

Některé části britského imigračního zákona nelze v Severním Irsku uplatňovat. Rozhodl o tom vrchní...

  • Počet článků 2964
  • Celková karma 24,56
  • Průměrná čtenost 862x
Náhodný host v tichých čajovnách. Zatímco čekám na čaj, lidé venku někam spěchají. Já ne, nemám kam a proč

Seznam rubrik