Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Jindra Forejt hlásí nástup! Do „Institutu Václava Klause“

Ruka ruku myje, jak by ne. Ony se už nějaké ty mzdové prostředky navíc najdou. Jak by taky ne, když mají v IVK práce až nad hlavu, to je pak každá ruka dobrá

Hurá, už mám zas práci, nezůstanu na dlažbě!

„Kdo hledá, najde!“ říká jedna moudrost a jen blázen by nehledal, když může najít!

Ptáte se, co budu dělat?

No, velvyslancem ve Vatikánu sice nebudu, to je fakt (ale co není, může být), ale i tak se v práci nebudu nudit.

Budu totiž rozvíjet ideový a politický odkaz Václava Klause!

Ano, lidé drazí, je to tak!

Ale aby toho nebylo málo, aby toho bylo víc než dost, budu taky zkoumat nejnovější (!) dějiny, jakož i aktuální politické, společenské a ekonomické problémy.

Ostatně dnes jsem se byl na své nové pracoviště podívat.

Nachází se v klidné a pohodlné vile daleko od třeštícího davu, jen tu a tam se na okně mihne nějaká ospalá moucha a zase někam zaleze.

„Tak tě tady pěkně u nás vítám, Jindro. Nezouvej se, tady nejsme v mešitě,“ přivítal mě ředitel a pevně mě stiskl ruku, „vůbec ses nezměnil za tu dobu, ty vojno stará!

Tak já myslím, že bychom tu naši spolupráci mohli zprovoznit příští týden, co myslíš?“

„Beze všeho! Už mi to nicnedělání leze na mozek,“ zvolal jsem radostně.

„Pojď, ukážu ti ten tvůj kutloch,“ řekl ředitel a zavedl mne do sklepa, kde otevřel dveře do malého a úzkého kamrlíku, „nádhera, co?“

„Nádhera, tak úzký kamrlík jsem neměl ani na Hradě. Skoro jako brána do nebe,“ div jsem se nerozplynul blahem.

„Jakl tu měl předtím zkušebnu. Ale pak mu tady začaly plesnivět nohy. To je dobře, že se to zase využije a že se ti to líbí,“ řekl ředitel a pak dodal, „pojď, ukážu ti ještě další místnosti.“

„Tady zkoumáme nejnovější dějiny, jakož i aktuální politické, společenské a ekonomické problémy,“ řekl ředitel, když mne zavedl do moderně vybavené laboratoře, které vévodily lékárnické váhy, „líbí?“

„Moc!“ vyhrkl jsem nadšeně.

Pak mě zavedl do mučírny, rovněž dobře vybavené, byl v ní i skřipec, i španělská bota, i palečnice, i kovářská výheň.

„A tady rozvíjíme na špičkové úrovni ideový a politický odkaz Václava Klause, jak hned uvidíš,“ řekl ředitel a vybídl mě, „uvaž mě na skřipec, Jindro, neboj se toho.“

Když jsem ředitele uvázal, vybídl mne, abych ho vyzval, ať odvolá, že je největším ze žijících českých intelektuálů, jak se o něm hodně hlasitě vyjádřil prof. Václav Klaus (po němž se moje nové pracoviště jmenuje, což jsem zapomněl dodat).

„A když neodvolám, tak otoč kolem a zeptej se mě zase, jestli odvolám.

A když neodvolám, tak zase otoč kolem, neboj se toho,“ instruoval mě ještě

Páni!

Pot ze mne lil jak ze Zemana po návštěvě ruského velvyslanectví, ale ředitel neodvolal!

Byl už napnutý jak struna na Jaklově kytaře, ale pořád neodvolal.

„Už nemůžu!“ naříkal jsem.

„Musíš, Jindro! Řekni, ať odvolám, že jsem největší český intelektuál!“ pobízel mne ředitel.

„Odvolej!“ vykřikl jsem.

„Neodvolám! Otoč ještě to kolo, Jindro!“ nařídil.

Chtěl jsem otočit kolo, ale provaz naštěstí praskl.

„Nevadí. Teď to ti to ukážu se španělskou botou!“ hrnul se ředitel, aby mi ukázal, jak se rozvíjí politický a ideový odkaz Václava Klause ve španělské botě.

„Už ne, už fakt nemůžu,“ zaprosil jsem.

„Tak dobře. V hrubých obrysech jsi to viděl, co to tady kutíme. Však se zaučíš, neboj. Já ti tady jednou malém vykrvácel, ale neodvolal!“ plácl mě ředitel do zad, dodávaje důvěrně, „trochu koksu, bys neměl, Jindro, pro starýho kamaráda, hochu milej?

Vzpomínáš, co jsme naválčili spolu na Hradě, to byly, pane jo, časy!

Zlatý!

Ještě doteď se mi o nich zdá.

Ale ta druhá volba, to bylo teda o fous, to ti řeknu, to jsme měli fakt na mále!

Ještě dva týdny se mi pak z toho třásly ruce.

Trochu koksu, pro starýho kamaráda, ty´s byl, Jindro, vždycky kádr!“

Sáhl jsem do kapsy a vytáhl tubu od celaskonu s bílým práškem.

„Tady, to vysyp, Jindro, ať jsme tlustý na tři prsty!“ ukázal ředitel na stůl, ke kterému se přivazovali rozvíječi ideového a politického odkazu prof. Václava Klause při pálení žhavým železem.

Udělal jsem na stole dvě lajny z bílého prášku.

„Ty jsou jak mléčná dráha!

Ty se ti fakt, Jindro, povedly!“ plesal ředitel.

Pak jsme do sebe tyto lajny vtáhli.

„Starej, když jsem s ním byl na cestách, mě vždycky nechával opakovaně zkoušet různými světovými státníky, třeba Arafatem a tak, jaká je moje arabština, a oni mě vždycky chválili!“ blábolil ředitel a oči se mu toho leskly dojetím...

Pak jsem šel domů, a doma jsem i teď.

Sedím a těším se do nové práce tak, že židle pode mnou divže nepraskne!

Ale kdo by se netěšil?

Kdo by nevýskal radostí?

Václav Klaus totiž své sliny plive přesně. Pliveje přesně je navzdory ječícím médiím a hysterickým havlistům. Ignoruje je, neboť jim nic neslíbil. On uzavřel smlouvu s námi, obyčejnými lidmi.

Rytmus Klausovy revoluce je inspirativní pro celý svět.

No, neberte to!

P.S. Když tak nad tím přemýšlím, tak docházím k přesvědčení, že se mi do toho Vatikánu vlastně už ani tak moc nechce....

 

 

Autor: Karel Trčálek | pátek 3.2.2017 18:07 | karma článku: 17,17 | přečteno: 341x
  • Další články autora

Karel Trčálek

Minuty pro Hitlera z Institutu Václava Klause

Majitelé jediných pravd, např. ti z IVK, jsou-li přitlačeni ke zdi důkazy, že zadupávají svobodu slova, že destruují voltairovský princip a že umlčují a zastrašují své oponenty, vytáhnou obvykle svůj poslední zoufalý argument...

24.4.2024 v 15:09 | Karma: 17,07 | Přečteno: 242x | Diskuse| Ostatní

Karel Trčálek

Zrádce Beneš zachránil republiku, málo platné!

Západní spojenci měli naštěstí dost rozumu, na rozdíl od tehdejších našich domácích chciválků, aby zabránili v Mnichově masakru českého národa, takže Edvard Beneš mohl v klidu vyvěsit bílou fangli, abychom přežili

21.4.2024 v 16:51 | Karma: 22,06 | Přečteno: 647x | Diskuse| Společnost

Karel Trčálek

Cos to porobil, Pavelenko Pavle?

Tuto píseň si dost možná prozpěvovali někteří učitelé na Slovácku, když na obličeji pana prezidenta viděli malou, asi půlmetrovou řeznou ránu

21.4.2024 v 12:42 | Karma: 25,31 | Přečteno: 696x | Diskuse| Politika

Karel Trčálek

Íránské střely a Institut ajatolláha Václava Klause

Mudrlanti, kterým se dnes v médiích říká experti, vytrubovali do světa, jak prý Írán zpackal nejen svůj víkendový útok, ale jak nepovedené je prý i íránské pivo...

19.4.2024 v 14:06 | Karma: 24,22 | Přečteno: 676x | Diskuse| Společnost

Karel Trčálek

Integrace imigrantů v německých školách nefunguje, ale nesmí se o tom mluvit nahlas

Ještě nedávno se za podobné názory dával ban. Jo, když jsme to před 5 lety my xenofobové říkali, tak nás různí lepšolidi, sluníčkáři a vítači přesvědčovali, jak ta multikultůra krásně prosperuje

17.4.2024 v 14:54 | Karma: 21,36 | Přečteno: 627x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Biskupové se distancovali od Zemanovy akce v Arcibiskupském paláci

24. dubna 2024  19:05,  aktualizováno  21:31

Pražský arcibiskup Jan Graubner se distancoval od akce, při které byla minulý týden v...

Pokleknete a budete prosit. Generál slíbil zničit NATO do roku 2030

24. dubna 2024  21:21

Velitel čečenských sil bojujících na Ukrajině a věrný obdivovatel ruského prezidenta Vladimira...

Maďarský zákon o svrchovanosti dráždí europoslance, mají „vážné obavy“

24. dubna 2024,  aktualizováno  20:25

Nový maďarský zákon o svrchovanosti, který má bránit zásahům zvenčí do národní politiky, v rezoluci...

Ukrajina tajně použila střely dlouhého doletu, nová pomoc vítězství nezaručí

24. dubna 2024  20:19

Ukrajinská armáda už začala používat balistické rakety dlouhého doletu. Tajně jí je poskytly...

  • Počet článků 2948
  • Celková karma 25,14
  • Průměrná čtenost 867x
Náhodný host v tichých čajovnách. Zatímco čekám na čaj, lidé venku někam spěchají. Já ne, nemám kam a proč

Seznam rubrik