Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Sněhovou kalamitu si náramně užívám

Nevím jak u vás, ale u nás je sněhová kalamita. Tak třeba auta nemají kvůli sněhu kde parkovat, apod., prostě zážitků tuny

            Řeči, které kolovaly o paní baronce na sociálních sítích, se ukázaly pravdivými. Paní baronka opět čekala další, v celkovém pořadí deváté dítě. Sám jsem se o tom přesvědčil při odpolední svačině, na kterou mne pozval pan baron, chtěje se mne na cosi, pro něj důležitého (šlo o jakýsi jeho restituční nárok na cca pět set hektarů bukového lesa), osobně zeptat.

            „Teď si trochu zdřímnu,“ oznámil pan baron, když jsme dosvačili a skutečně si lehl na pohovku, zatímco děti, kromě nemluvněte v kolébce, kamsi odvedla chůva.

„Sněží bez přestání už druhý den nebo třetí den,“ pronesla paní baronka, když pan baron usnul a chytla mě za ruku, „půjdete na běžky?“

            Nechávaje svoji ruku v ruce barončině, odvětil jsem: „Nejspíše ano.“

            „Vůbec se vám nedivím.

            Jen primitivní hlupák by nešel za takovéto situace na běžky, je-li aspoň trochu fyzicky zdatný,“ řekla baronka a dodala, „ani jsem se nedívala na internet, takže nevím, zdali jsou běžecké stopy upravené.“

            „Nevyhledávám upravené běžecké stopy,“ odpověděl jsem a významně dodal, „je-li to je trochu možné, tak se upraveným běžeckým stopám vyhýbám.“

            „Opravdu?“ zvolala baronka.

            „Opravdu, nelžu ani trochu,“ přikývl jsem.

            „To je báječné!“ rozzářila se nadšeně baronka a chvatně pokračovala, „za mého mládí, myslím tím samozřejmě pubertu, se běžecké stopy vůbec neudržovaly.

            Věřil byste tomu?“

            „Proč by ne?“ usmál jsem se.

            „Vzpomínám si, jak k nám, k mým rodičům, přišel někdo v zimě na návštěvu a sotva si sundal běžky, už mu otec děkoval, že k nám prošlapal cestu.

            ,Nebýt vás, pane hrabě, musel bych poslat někoho ze služebnictva, aby tu stopu k nám prošlapal. Jenže ta chátra na běžky vůbec nechce, nejraději by se jen vozila z kopce dolů někde v Alpách, už i ten Špindl je pro ni málo,’ říkával, protože jako první, když nasněžilo, chodíval k nám většinou hrabě N., který byl beznadějně zamilován do mé matky a který byl ovšem taky náruživý běžkař.

            Kam se tehdy člověk podíval, tam byl neprošlapaný sníh.“

            Baronka upadla do vzpomínek a její tvář se přitom rozjasnila tak, že sama připomínala krajinu pokrytou bílým, zcela nedotčeným příkrovem, jež, podobna panenskému ženskému lůnu, žádostivě čeká na své prošlapání.

            Mlčel jsem, abych baronku nerušil při jejím vzpomínání, ale když se mi to už zdálo příliš dlouho, řekl jsem: „Nu, dnes už je to přece jen trochu jiné.“

            Baronka, probrána mým hlasem, jako by chvíli nevěděla, kde je, ale pak mne přece jen poznala.

            „Ano, máte pravdu, dnes je to úplně jiné,“ přikývla a smutně se usmála, „já ve svém stavu ovšem na běžky nyní nemohu ani pomyslet.

            Dle všeho to vypadá, že bych pak měla rodit už jen jednou. Ale až budu po přechodu, chci si koupit sněžnice.

            Chodit na sněžnicích, to je přece taky krásné.“

            Baronka se na mě prosebně podívala.

            „Ano, chodit na sněžnicích je taky krásné,“ nemohl jsem ji zklamat a ani nezklamal, „ba dokonce v jistém smyslu je to ještě krásnější, než chodit na běžkách.“

            „Myslela jsem si to!“ vydechla blaženě baronka.

            „Ostatně já sám o tom velmi vážně uvažuji, že si pořídím sněžnice.“

            „Není možná!“ obdivně se baronce rozvlnila její hruď.

            „Ano, určitě, při nejbližší vhodné příležitosti si nepřipnu běžky, ale sněžnice.

            Nepochybuji ani trochu, že to bude něco úplně jiného,“ řekl jsem.

            „Bude to úplně něco jiného!“ souhlasila se mnou baronka a oči se jí rozhořely, „dejte mi určitě vědět, až se tak stane!

            Budu si vás živě představovat, jak kráčíte sněhovou pustinou v té nejprudší sněhové vánici a na nohou máte sněžnice.

            Miluji vánice, kdy je člověk vydán napospas zuřícímu nemilosrdnému živlu, kdy se musí vydat ze všech svých sil!

            A vy, milujete taky vánice?“
            „Ano, i já miluji vánice, kdy není na krok vidět, kdy se není kam vrátit, protože vaše stopy okamžitě zasype sníh. Když udeří vánice, nemohu jinak než vyrazit do ní, i když zatím jen na běžkách,“ přiznal jsem se k tomu, že miluji vánice.

            „Jak ráda bych s vámi někdy vyrazila do takové vánice, třeba i na běžkách!“ vydechla baronka, ale to už se pan baron zase probudil.

            „Hrome, pořád sněží!

            Co je toto za zimu!

            Čím víc sněhu, tím víc soli na cestách, copak to nikdo nechápe?!“ pronesl mrzutě pan baron, když zjistil, že sněží, ale jeho tvář se vzápětí rozněžnila, když spatřil svoji ženu, jež už nedržela moji ruku, ale hladila si svoje břicho.

            „Nu, sněží, pane barone.

            Co naděláme?

            Příroda sama ví, co je pro ni nejlepší,“ řekl jsem.

            „Vždyť já vím,“ řekl pan baron a, něžně předtím ještě políbiv svoji choť na čelo, dodal, „já jen, že se mi zdálo, že už je zase jaro. Slunce svítilo jako o život a po sněhu už ani památky, jen v kapse své prošívané bundy objevil jsem poslední hrst jarního kašovitého sněhu, který mi roztál před očima.

            A pak se probudím, a venku ještě pořád sněží!

            Hrome, jak se vlastně dostanete domů?

            Vždyť cesty musejí být už zase zaváté!“

            Pan baron se na mě tázavě podíval, ale já se ho snažil uklidnit: „Nemějte strach, pane barone, nějak už se domu dostanu.“

            „Už to mám!“ luskl ale pan baron prsty a zatahal se za svoje licousy, „hodím vás na sněžném skútru aspoň na rozcestí, od něho to už snad bude prohrnuté. Nemusíte mi děkovat, dělám to i kvůli sobě, abych se trochu provětral před večeří, hehe!“

            Pan baron se srdečně zasmál a já s ním: „Hehe!“

            „Nebude vám, lásko, vadit, když vás tady nechám na chvíli samotnou i se všemi našimi dětmi?“ obrátil se na svoji choť.

            „Nebude, jen dejte na sebe pozor, jezdíte na tom skútru jak blázen,“ řekla paní baronka.

            „Žádné strachy, lásko!“ uklidnil ji pan baron a znovu něžně políbil.

            Pět minut jsme už byli připraveni k odchodu.

            „Na shledanou!“ loučil jsem se s baronkou, když pan baron už šel ven nastartovat sněžný skútr.

           „Na shledanou,“ odpověděla mi paní baronka, dodávajíc, „pevně se držte, manžel jezdí opravdu jako blázen.“

            Víc už jsme si na rozloučenou neřekli.          

 

Autor: Karel Trčálek | čtvrtek 10.1.2019 11:43 | karma článku: 12,15 | přečteno: 437x
  • Další články autora

Karel Trčálek

Mistr a Markétka

Budu si muset někdy tuto knihu opravdu přečíst, třeba bude skvělá. Zatím jsem ji jen spálil ve svém krbu...

25.4.2024 v 14:53 | Karma: 9,48 | Přečteno: 110x | Diskuse| Ostatní

Karel Trčálek

Minuty pro Hitlera z Institutu Václava Klause

Majitelé jediných pravd, např. ti z IVK, jsou-li přitlačeni ke zdi důkazy, že zadupávají svobodu slova, že destruují voltairovský princip a že umlčují a zastrašují své oponenty, vytáhnou obvykle svůj poslední zoufalý argument...

24.4.2024 v 15:09 | Karma: 21,27 | Přečteno: 427x | Diskuse| Ostatní

Karel Trčálek

Zrádce Beneš zachránil republiku, málo platné!

Západní spojenci měli naštěstí dost rozumu, na rozdíl od tehdejších našich domácích chciválků, aby zabránili v Mnichově masakru českého národa, takže Edvard Beneš mohl v klidu vyvěsit bílou fangli, abychom přežili

21.4.2024 v 16:51 | Karma: 22,06 | Přečteno: 650x | Diskuse| Společnost

Karel Trčálek

Cos to porobil, Pavelenko Pavle?

Tuto píseň si dost možná prozpěvovali někteří učitelé na Slovácku, když na obličeji pana prezidenta viděli malou, asi půlmetrovou řeznou ránu

21.4.2024 v 12:42 | Karma: 25,31 | Přečteno: 696x | Diskuse| Politika

Karel Trčálek

Íránské střely a Institut ajatolláha Václava Klause

Mudrlanti, kterým se dnes v médiích říká experti, vytrubovali do světa, jak prý Írán zpackal nejen svůj víkendový útok, ale jak nepovedené je prý i íránské pivo...

19.4.2024 v 14:06 | Karma: 24,22 | Přečteno: 678x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Spousta obětí střelby mohla být zachráněna, řekla matka Rakušanovi

25. dubna 2024  16:02,  aktualizováno  16:50

Na jednání výboru pro bezpečnost Sněmovny kvůli snaze opozičního ANO zřídit vyšetřovací komisi k...

Podvody přesáhly pět milionů, žalobce viní pojišťováka i jeho otce lékaře

25. dubna 2024  16:23

Z pojistných podvodů s celkovou škodou přesahující pět milionů korun obžaloval krajský státní...

Pomstím Palestinu, psal ve Francii podezřelý z únosu a znásilnění Židovky

25. dubna 2024  16:18

Policie ve Francii zadržela dvaatřicetiletého muže z pařížského předměstí Gennevilliers, který čelí...

Svědci mluvili až příliš, soud s Weinsteinem se zopakuje. Z vězení však nevyjde

25. dubna 2024  15:46,  aktualizováno  16:15

Newyorský odvolací soud ve čtvrtek zrušil odsouzení někdejšího hollywoodského producenta Harveyho...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 2949
  • Celková karma 25,03
  • Průměrná čtenost 866x
Náhodný host v tichých čajovnách. Zatímco čekám na čaj, lidé venku někam spěchají. Já ne, nemám kam a proč

Seznam rubrik