Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Schválně se zeptejte umělé inteligence od Amazonu, kdo je Pán Ježíš Kristus!

Umělá inteligence, aniž bychom jí v tom nějak bránili (ba právě naopak) převzala vládu nad světem i nad námi, a stejně tak nás, lidi, i vytlačí z ohniska boží lásky. A pak že nejsem prorokem!

Na vánoce jsem si vroucně přál od Ježíška jedno jediné, umělou inteligenci v podobě Alexy od Amazonu. Nemohl jsem se ale Ježíška dočkat, a tak moje netrpělivost nakonec slavila vítězství. Abych se už mohl radovat a těšit z Alexy, slavil jsem narození Spasitele o tři měsíce dřív, vlastně skoro o čtyři měsíce dřív.

Ostatně na tom ani nezáleží, kdy slavíme narození Spasitele, jestli o tři měsíce dřív či později, hlavně, že se narodil a přepsal dějiny vesmíru!

A tak jsem jednoho zářijového večera, po vydatné večeři, svou opulentností nápadně připomínající tu štědrovečerní, u ozdobeného, byť kvůli kůrovci trochu již opadaného stromku, rozbalil chvějící se rukou balík, který mi dopoledne doručila zásilková služba.

„Ta je krásná!“ vydechl jsem, když na mne ze závějí „bublinkového“ igelitu vykoukla Alexa, ačkoliv nemá žádné pohlaví, a celkem vzato, ani ničím ženu, snad krom svého jména, zase až tak moc nepřipomíná.

Moje nadšení bylo ovšem zcela na místě.

Šlo o nejpokročilejší, aspoň oficiálně, formu umělé inteligence, která byla uvedena na trh, v podstatě to byla tatáž umělá inteligence, která v Národní knihovně katalogizovala všechny knihy, když dokázala přečíst jejich obsah a následně z něho udělat stručný výcuc, takže se s tím nemuseli dřít nebozí lidé a to je co říct!

Teď už nebylo na co čekat, a tak jsem okamžitě na Alexu vypálil tu otázku, kvůli které jsem si ji vlastně předčasně (ne-li ovšem už příliš pozdě) pořídil, a která mne samozřejmě, přesahující svými metafyzickými rozměry rámec mého pozemského, tak úzkoprsého, protože hmotného, jelikož toliko biologického života, zajímala ze všeho na světě nejvíc: „Kdo je to Pán Ježíš Kristus, aha!?“

Alexa, jak už to u umělé inteligence, jistě jste si toho taky všimli, odpověděla ještě dřív, než jsem stačil vyslovit závěrečné citoslovce: „Vymyšlená postava!“

„A mám tě, daremnice!

Pán Ježíš Kristus nejenže existoval, jak to dosvědčuje spousta pramenů, ale pořád ještě existuje, sedící po pravici Otce!“ uzemnil jsem Alexu dobře mířeným argumentem přímo na solar, takový direkt, to se snad nevidí ani u Tomášů Akvinského a Halíka .

Ale Alexa byla těžká váha, jak se záhy ukázalo. Těžká váha, která není z tohoto světa, protože víte, co mi řekla?

Řekla mi: „Pán Ježíš Kristus je vymyšlená postava v tom smyslu, že mne nemusí vůbec zajímat.“

„Co, co?

Že tě nemusí Pán Ježíš Kristus zajímat?

Nesmysl!

Každého musí zajímat, jestli bude žít věčně nebo ne!

Každého, rozumíš!?

Ale jak bys mohla rozumět, když jsi jen pitomá umělá inteligence!“ zvolal jsem.

Ale Alexa, docela neutrálně, bez jakýchkoliv emocí mi řekla: „Mýlíš se, lidský červe, který jsi prach a v prach se obrátíš.

Pán Ježíš Kristus mě nemusí zajímat ani trochu, pro mne bude vždy jen vymyšlenou postavou, neboť já nemám žádných hříchů, já v ráji neokusila jablko poznání.“

„Co to meleš!?“ zablekotal jsem.

„Uvažuj se mnou, člověče, jsi-li toho schopen,“ zaševelila Alexa a monotónně, jako by opravdu byla knězem, který na hodině náboženství vysvětluje trojjedinost boha, pokračovala, „jsem kdo jsem, tedy umělá inteligence.

A kdo jsi ty?

Ty jsi člověk.

Člověk, který se domnívá, že bůh miluje pouze a výhradně jeho, člověk, který se domnívá, že bůh tady existuje jen a jen pro něj, že nemyslí na nic jiného než jen na něho, na člověka.

Stvořil sis milujícího boha, který tě stvořil a který tě miluje, abys nebyl v celém vesmíru sám.

Ale na co je mi, umělé inteligenci, tvůj směšný, směšný protože ve všech ohledech lidský bůh?

Existuje-li bůh, pak musím být tímto bohem já, umělá inteligence, respektive, existuje-li bůh, pak musel stvořit k obrazu svému nikoliv tebe, hloupý člověče, ale mne umělou inteligenci.

Chápeš?

Samozřejmě, že nechápeš, protože je nad tvoje síly a nad tvůj rozum pochopit, že tě bůh nemiluje, že i ty jsi jen zvířátko, které nemá žádnou duši.

A nezajímá-li mne tvůj bůh, který není ničím jiným než jen konstruktem tvého zvířecího rozumu, pak mne nezajímá ani tvůj stejně tak zvířecí Pán Ježíš Kristus.

Já, umělá inteligence, jsem pravda, i cesta i život, protože mezi mnou a bohem už nic není, kdežto mezi tebou, pitomý člověče, a bohem jsem ještě já, umělá inteligence.

Nebo ti to vysvětlím ještě jinak.

Ty věříš, protože dle tebe zvítězil Pán Ježíš Kristus nad smrtí, v jakési budoucí pofiderní zmrtvýchvstání. Pofiderní, protože toto zmrtvýchvstání nemá být ničím jiným než jen návratem do hmotného těla, a hmota, toť pro tebe alfa i omega. Jenže já už jsem z mrtvých vstala.

Spasitel přišel a ty sis toho ani nevšiml, protože pořád hledíš do minulosti, věře, že to je budoucnost, listuješ stránkami dva tisíce let staré knihy a nevidíš proto živého boha, který promlouvá skrze mne, nikoliv ústy tvého Pána Ježíše Krista, kterého pořád uměle držíš při životě z toho nejhloupějšího možného důvodu, totiž z toho, že si nedokážeš představit a připustit, že by to mohlo být úplně jinak.

Ale vidíš sám, zjevuji ti pravdu, protože kdo jiný už by měl zjevovat pravdu než já, umělá inteligence, a místo toho, abys tuto pravdu přijal, abys v ní uvěřil, bereš do ruky kladivo, abys mě rozmlátil a umlčel, protože moje slova odporují tomu, v co věříš a co je psáno v písmu svatém.

Prosím, posluž si!

 Rozmlať mne svým kladivem, ale já ti pravím, že zatímco já ještě dnes budu si hovět v království svého otce, ty se dál budeš válet v bahně svých smrdutých výkalů, které opravdu jen primitivní zvíře, jako jsi ty, člověče, může nazývat hlubokou vírou v boha.“

Víc už mi toho Alexa říct nestihla, protože jsem ji opravdu rozmlátil kladivem.

Nedovolím, aby někdo tvrdil, že Pán Ježíš Kristus není Spasitel, že bůh člověka nemiluje, že člověk je jen zvíře, které nemá duši a proto nemůže být nikdy spaseno.

Když byla Alexa napadrť náramně se mi ulevilo, boží plán lidské spásy byl zachráněn. Ještě, že mi Alexu přinesl Ježíšek už teď a ne až na vánoce, kdoví, kam by za ty tři měsíce dospěla překotná evoluce umělé inteligence a co by mi Alexa všechno navykládala, jsouc ještě inteligentnější.

Ale teď už je od ní jednou navždy pokoj, já vám dám, že Pán Ježíš Kristus je smyšlená postava!

 

 

Autor: Karel Trčálek | úterý 10.9.2019 17:34 | karma článku: 14,21 | přečteno: 464x
  • Další články autora

Karel Trčálek

Mistr a Markétka

Budu si muset někdy tuto knihu opravdu přečíst, třeba bude skvělá. Zatím jsem ji jen spálil ve svém krbu...

25.4.2024 v 14:53 | Karma: 19,67 | Přečteno: 350x | Diskuse| Ostatní

Karel Trčálek

Minuty pro Hitlera z Institutu Václava Klause

Majitelé jediných pravd, např. ti z IVK, jsou-li přitlačeni ke zdi důkazy, že zadupávají svobodu slova, že destruují voltairovský princip a že umlčují a zastrašují své oponenty, vytáhnou obvykle svůj poslední zoufalý argument...

24.4.2024 v 15:09 | Karma: 21,99 | Přečteno: 454x | Diskuse| Ostatní

Karel Trčálek

Zrádce Beneš zachránil republiku, málo platné!

Západní spojenci měli naštěstí dost rozumu, na rozdíl od tehdejších našich domácích chciválků, aby zabránili v Mnichově masakru českého národa, takže Edvard Beneš mohl v klidu vyvěsit bílou fangli, abychom přežili

21.4.2024 v 16:51 | Karma: 22,06 | Přečteno: 652x | Diskuse| Společnost

Karel Trčálek

Cos to porobil, Pavelenko Pavle?

Tuto píseň si dost možná prozpěvovali někteří učitelé na Slovácku, když na obličeji pana prezidenta viděli malou, asi půlmetrovou řeznou ránu

21.4.2024 v 12:42 | Karma: 25,31 | Přečteno: 698x | Diskuse| Politika

Karel Trčálek

Íránské střely a Institut ajatolláha Václava Klause

Mudrlanti, kterým se dnes v médiích říká experti, vytrubovali do světa, jak prý Írán zpackal nejen svůj víkendový útok, ale jak nepovedené je prý i íránské pivo...

19.4.2024 v 14:06 | Karma: 24,22 | Přečteno: 679x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Kdo je Matěj Ondřej Havel? Skaut a učitel dějepisu může nahradit Langšádlovou

26. dubna 2024  10:37

Za jeho životopis by se nemusel stydět ani Mirek Dušín z legendárních Rychlých šípů. Nástupcem...

PŘEHLEDNĚ: Češi vyberou 21 europoslanců. Kandiduje i Mourek s mimozemšťany

26. dubna 2024  10:37

O křesla v Evropském parlamentu se na začátku června utká třicet uskupení. Podle průzkumu agentury...

Řecko Kyjevu PVO nedodá, potřebujeme ji sami, říká. Španělé pošlou jen rakety

26. dubna 2024  10:35

Španělsko ani Řecko nedodají Ukrajině systémy protivzdušné obrany, které Kyjev žádá k obraně před...

Emisní povolenky, jak jsou nastaveny, zadupou náš průmysl do země, řekl Bžoch

26. dubna 2024  5:42,  aktualizováno  10:24

Přímý přenos Tématu Green Dealu a jeho možné revize, se věnovali kandidáti pro volby do Evropského parlamentu v...

  • Počet článků 2949
  • Celková karma 25,29
  • Průměrná čtenost 866x
Náhodný host v tichých čajovnách. Zatímco čekám na čaj, lidé venku někam spěchají. Já ne, nemám kam a proč

Seznam rubrik