Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Nikdy jsem neměl rád ty fanatické ultralevičáky z Letné, Národní třídy a Václávaku!

Opravdu si nevzpomínám, že bych je někdy měl rád, a pokud jsem byl dnes na Národní třídě, tak jen čirou náhodou

            Šli jsme po Národní třídě a lidé na nás pískali, ačkoliv jsme neměli v ruce žádné květiny a na Národní třídě ocitli jsme se zcela náhodou, mohu za sebe i za něho odpřisáhnout, že jsme nebyli nikým zmanipulováni.

            „Nevím proč, ale lidé si mne pletou s mladým Klausem, a přitom jsem nikdy nelhal,“ řekl můj společník.

            „Mne si zase lidé pletou s Babišem, taky nevím proč, nikdy jsem nic neukradl, natož vlastnil,“ řekl jsem zase já.

            Ale lidé svůj omyl nerozpoznali a dále na nás pískali, dokud jsme z Národní třídy neodbočili do boční uličky a nezmizeli jim ze zorného pole.

            „Sejde z očí, sejde z mysli,“ komentoval to společník, ukazuje přitom si metr před sebe, „přesně před třiceti lety jsem zde dostal pendrekem do hlavy.

            Je to zvláštní, ale i tehdy ocitl jsem se zde, stejně jako dnes, jen čirou náhodou.“

            Ukázal jsem na místo asi o dva metry dál a řekl: „A já zase dostal přesně před třiceti lety pendrekem do hlavy tady. A taky jsem zde byl zcela náhodou!“

            Popošli jsme na místo, na které jsem ukázal, a můj společník zamyšleně pravil: „Z toho jasně vyplývá, že nejsme ani trochu svobodní.“

            „Ano, třicet let jsme žili v nesvobodě a dalších třicet let nesvobody nás ještě čeká, zase tady budeme za třicet let stát, jako tady stojíme dnes, a jak nás tady přetáhli pendrekem před třiceti lety.“

            „Jen kdyby ti lidé na nás nepískali, to si opravdu pak připadám jako mladý Klaus, brr!“ řekl můj společník a po těch slovech se naše cesty rozdělily.

            On se rozběhl a běžel jako šílený uličkou dál, stejně jako před třiceti lety a já zase vběhl do nejbližšího domovního vchodu, abych se v něm ukryl stejně jako před třiceti lety, a i dnes, stejně jako tehdy, byl ten vchod plný lidí, kteří se k sobě tlačili dlouho do noci, bojíce se, stejně jako já, vyjít ven, do uličky plné rozběsněných policajtů.

Autor: Karel Trčálek | neděle 17.11.2019 18:41 | karma článku: 12,52 | přečteno: 463x
  • Další články autora

Karel Trčálek

Mistr a Markétka

Budu si muset někdy tuto knihu opravdu přečíst, třeba bude skvělá. Zatím jsem ji jen spálil ve svém krbu...

25.4.2024 v 14:53 | Karma: 15,71 | Přečteno: 198x | Diskuse| Ostatní

Karel Trčálek

Minuty pro Hitlera z Institutu Václava Klause

Majitelé jediných pravd, např. ti z IVK, jsou-li přitlačeni ke zdi důkazy, že zadupávají svobodu slova, že destruují voltairovský princip a že umlčují a zastrašují své oponenty, vytáhnou obvykle svůj poslední zoufalý argument...

24.4.2024 v 15:09 | Karma: 21,63 | Přečteno: 437x | Diskuse| Ostatní

Karel Trčálek

Zrádce Beneš zachránil republiku, málo platné!

Západní spojenci měli naštěstí dost rozumu, na rozdíl od tehdejších našich domácích chciválků, aby zabránili v Mnichově masakru českého národa, takže Edvard Beneš mohl v klidu vyvěsit bílou fangli, abychom přežili

21.4.2024 v 16:51 | Karma: 22,06 | Přečteno: 650x | Diskuse| Společnost

Karel Trčálek

Cos to porobil, Pavelenko Pavle?

Tuto píseň si dost možná prozpěvovali někteří učitelé na Slovácku, když na obličeji pana prezidenta viděli malou, asi půlmetrovou řeznou ránu

21.4.2024 v 12:42 | Karma: 25,31 | Přečteno: 697x | Diskuse| Politika

Karel Trčálek

Íránské střely a Institut ajatolláha Václava Klause

Mudrlanti, kterým se dnes v médiích říká experti, vytrubovali do světa, jak prý Írán zpackal nejen svůj víkendový útok, ale jak nepovedené je prý i íránské pivo...

19.4.2024 v 14:06 | Karma: 24,22 | Přečteno: 679x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident má absolutní imunitu. Trump zaměstnal Nejvyšší soud, věří v průtahy

25. dubna 2024  19:09,  aktualizováno  19:40

Nejvyšší soud USA se poprvé zabývá otázkou, zda mají bývalí prezidenti absolutní imunitu vůči...

Trvalo to měsíc. Baltimore otevřel kanál pro lodě uvězněné po zřícení mostu

25. dubna 2024  19:34

Měsíc po zřícení přístavního mostu proplula nově otevřeným plavebním kanálem v Baltimoru první loď....

Chcete peníze? Máme otázky! Jourová jménem Bruselu griluje Ficovu vládu

25. dubna 2024  19:25

Nikdo si nepřeje, aby Slovensko přišlo o peníze z evropských fondů, řekla ve čtvrtek...

Ázerbájdžán v Karabachu zboural arménskou vesnici, na místě staví mešitu

25. dubna 2024  18:55

Ázerbájdžán v jedné ze znovuzískaných vesnic v Náhorním Karabachu zbořil 200 let starý arménský...

Slož puzzle a vyhraj jedinečné dárky od značky BEBELO
Slož puzzle a vyhraj jedinečné dárky od značky BEBELO

Každý den po celý tento týden můžete vyhrávat jedinečné dárky od značky BEBELO.

  • Počet článků 2949
  • Celková karma 25,21
  • Průměrná čtenost 866x
Náhodný host v tichých čajovnách. Zatímco čekám na čaj, lidé venku někam spěchají. Já ne, nemám kam a proč

Seznam rubrik