Jestliže se pan Čermák prohlašuje za skauta, jestliže je vášnivým čtenářem J. Foglara, tak jistě musí vědět, že nejedna příhoda Rychlých šípů se končí varováním typu: „Nezapíjejte třešně vodou!
Neskákejte uřícení do vody!
Neutíkejte za bouřky!“
A ano, jedna epizoda, ve které jakýsi nešťastník vypadne z vagónu, se končí i varováním: „Neseďte za jízdy s nohama ven!“
Nepamatuji se, že by někdy Mirek Dušín vyzýval své parťáky, aby přecházeli koleje, jsou-li spuštěné závory.
Ptám se proto pana Čermáka: „Vy byste, jako oddílový vedoucí, přešel se svěřenými dětmi, přes koleje, jsou-li stažené závory a svítí-li výstražné světla?“
Opravdu jste tak hloupý, pane Čermáku, když tvrdíte, že jsou vychovatelky z obliga, jestliže na ně mává strojvedoucí z vlaku, pokud vstoupí na přejezd, když jsou stažené závory?
Představme si modelovou situaci, že by ještě u toho stála policejní hlídka, přičemž policisté běžné udílejí pokuty za přecházení kolejí.
Podle vaší logiky by tedy učitelky neměla pokutovat, protože se vlastně za nic nemohou, když jim dával strojvedoucí znamení máváním (tedy pokud to nebyl Bulhar), třebaže strojvedoucí není zaměstnancem SŽDC, který jediný, jsa k tomu pověřen, může něco takového umožnit?
Podle vás by tam ovšem ty závory vlastně ani neměly být, protože jsou, dle vašeho ctěného názoru, špatně řešené a špatně řešené jsou proto, že se stáhnou, kdykoliv jede přes přejezd vlak!
Jestli to třeba nebude tím, že zabezpečovací systém, který má na starosti SŽDC, stáhne závory vždy, když vlak stojí ve stanici, protože to tak prostě vyžadují bezpečnostní předpisy, která nám nejspíše nadiktoval Brusel?
Co myslíte?
Místo psaní hloupostí se, pane Čermáku věnujte, něčemu čemu, rozumíte, pokud vůbec něčemu rozumíte, je ostatně docela možné, že řeporyjský železniční přejezd je dílem mimozemské civilizace, protože kdo jiný by ho mohl tak blbě postavit, že?