Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Ortel nad neposednými teniskami. A taky nad zdravým rozumem

Už jsme zase v době, kdy máme svobodně na vybranou. Buď kývat hlávkami zelí, nebo zarputile mlčet. Co hrozného udělaly neposedné tenisky, že se prorežimní novináři mohou přetrhnout při jejich očerňovaní novinářskou černí?

To, co zde píši, nemá nic společného s adorací režimu, ani s mrkvemi, které mají sněhuláci zabodnuté ve svých sněhových hlavách místo nosu, protože já nejsem prorežimní aktivista (myslím samozřejmě režim nynější, ne normalizační, hehe!).

Ostatně, viděli jste, že by na této mrkvi někdy seděl slavík a klokotal?

Já ne!

To, co zde píši, je o citronově žluté šále a neposedných teniskách!

Vzpomínáte?

To byly, časy, pane jo!

Víťa Vávra měl vlasy až po zem a Lucie Bílá měla zase..., no, Lucie Bílá měla hlavně ty neposedné tenisky.

Jo, a taky už tenkrát byla horší než kluk!

Ano, autor těch mega hitů, to jsem já.

Ale abych se jen nechlubil, abych byl i trochu skromný, víte, že jsem nejen spoluautorem prvního českého artrockového alba „Město Er“, ale i autorem jeho revoluční symfonické složky (Marián Varga s tím vším přišel samozřejmě až po mně)?

To je, co?

To čubrníte!

Však už je to, jářku, víc jak čtyřicet let, co jsem revolucionář.

Prostě ani dnes se někdo nehodí do krámu, proč si myslíte, že má moje strana ve volbách jedno procento?

No, protože se někdo nehodí dnes do krámu kvůli tomu, že jsem už v roce 1970, kdy jiní odvolávali 2000 slov, byl zásadním spoluautorem, který přinesl přelomové prvky do přelomového alba, a to mi dodnes někteří nemůžou zapomenout!

Ale už dost vzpomínání.

Chci zde napsat něco jiného.

Chci totiž napsat: „S hudbou, a vůbec skoro se vším, je to teď stejné jako tehdy, v normalizačním režimu.“

Možná se zeptáte: „Jak to můžu vědět?“

Jenže já to nejen můžu vědět, ale já to i musím vědět!

Pravda je nadevše prostá a jednoduchá.

Dlouhá léta jsem totiž působil jako hudební redaktor v normalizačním rozhlasu, de facto jsem rozhodoval o tom, co se bude hrát, nebo taky nebude.

Franta Janeček měl pod kontrolou televizi a já rádio.

Zeptejte se, koho chcete z tehdejší hudební branže, a každý vám potvrdí, že jsem se na tom docela pěkně napakoval (stejně jako Franta Janeček v televizi).

Z toho vyplývá, že musím vědět, jak moc se tehdejší situace podobá té dnešní.

Jednou jsem pustil Pražský výběr a hle, na druhý den už ho zakázali. Ale mě za to nevyhodili, protože jsem pro spoustu lidí tehdy dělal v rozhlase maximum. Tito stateční lidé mě podrželi, vzepřeli se soudruhům. Určitě ta jména znáte, Petr Janda, Standa Procházka ml., Pavel Liška, Bobina Ulrichová, abych jmenoval aspoň některé, ty nejstatečnější.

Tak je to, mojí milí!

Obujte si neposedné tenisky, zabalte si krk do citrónově žluté šály, ať vám nenastydne zdravý rozum. Já mám zdravý rozum v pořádku a proto s mediálním ortelem nad bílými teniskami a citronově žlutou šálou nemohu zásadně souhlasit.

P.S. To mi mimochodem připomíná, že mě jeden populární moderátor chtěl předevčírem pozvat do televizního studia na oběd, abych mu u něho řekl něco zdravého a rozumného o zdravém rozumu, ale bylo mu řečeno, že se nesmí, protože v televizním studiu se nemůže obědvat!!!

Autor: Karel Trčálek | pondělí 5.12.2016 17:00 | karma článku: 20,16 | přečteno: 1055x
  • Další články autora

Karel Trčálek

Kdo seje len, nesklízí bouři!!!

Už jste zkoušeli, i když jste třeba konzervativní katolíci, odříkávat místo Otčenáše či Zdrávas tibetskou mantru? Jestli ještě ne, tak to ani nezkoušejte, bylo by to ve vašem případě zcela zbytečné...

4.5.2024 v 15:33 | Karma: 17,11 | Přečteno: 415x | Diskuse| Ostatní

Karel Trčálek

Češtinářky, čili om padme mani hum

Výborně, Varle. Tohle je úplně jiný level. Holt kdo umí, ten umí. Zasloužená trefná karma. Jo, souhlasím, tohle už se dá naprogramovat s přehledem

4.5.2024 v 13:24 | Karma: 12,83 | Přečteno: 188x | Diskuse| Hyde park

Karel Trčálek

Kdy napíše Karel Trčálek konečně něco původního?

Třeba o slunéčku sedmitečném, o Kohoutkově kometě, nebo o smažáku... leč marnost, nestane se tak, zatím si tedy přečtěte tento článek, i když není o okeně

3.5.2024 v 19:27 | Karma: 22,75 | Přečteno: 538x | Diskuse| Ostatní

Karel Trčálek

GEN (6) Nejen Pavel Novotný. Trochu prostořeký, ale představuje naše vlastenecké hodnoty

V našem nepravidelném seriálu s příznačným názvem GEN (Galerie elity národa) se budeme věnovat těm nejlepším z nás. A budou to právě vlastenci, neboť se učinili elitou národa.

3.5.2024 v 16:25 | Karma: 18,18 | Přečteno: 399x | Diskuse| Politika

Karel Trčálek

Válka je zločin! Paradoxní pacifismus pana Hornera

Známý pacifista pan Horner ve svém nejnovějším počinu tradičně obviňuje Západ z toho, že nedodává na Ukrajinu dostatek zbraní, a zároveň na válce vydělává. Co ovšem na první pohled vypadá jako paradox, je u pana Hornera normál...

1.5.2024 v 15:48 | Karma: 25,03 | Přečteno: 454x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Německo je otřeseno. Přišel brutální útok na politika, pak následoval další

4. května 2024  17:40,  aktualizováno  21:09

Na lídra kandidátky německé sociální demokracie (SPD) v Sasku do evropských voleb Matthiase Eckeho...

Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů

4. května 2024

Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...

Auto vyjelo z vozovky a srazilo tři lidi. Žena zemřela, dvě vnučky jsou zraněné

2. května 2024  16:40,  aktualizováno  3.5 12:38

Osobní auto srazilo dnes odpoledne v Čáslavicích na Třebíčsku ženu a dvě děti. Žena srážku...

Ani vás nepustí do haly. Podvodů při prodeji lístků na MS v hokeji přibývá

6. května 2024

Organizátoři i policie varují: Kupovat vstupenky na mistrovství světa v hokeji od někoho jiného než...

Katar plánuje vyhoštění lídrů Hamásu, ale není kam. Jordánsko je zpět nechce

6. května 2024

Premium Katar je místo, kde si lídři teroristické organizace Hamás léta užívali pětihvězdičkového luxusu....

Za bydlení politiků platíme tisíce, vládní byty a vily mnozí z nich nevyužívají

6. května 2024

Premium Stát jen za tento rok zaplatí za bydlení v Praze mimopražského ministra školství Mikuláše Beka...

Izrael zavřel hraniční přechod do Pásma Gazy. Humanitární pomoc tam končí

5. května 2024  14:36,  aktualizováno  22:53

Izraelská armáda v neděli oznámila, že po ostřelování uzavírá hraniční přechod Kerem Šalom, určený...

  • Počet článků 2960
  • Celková karma 24,81
  • Průměrná čtenost 863x
Náhodný host v tichých čajovnách. Zatímco čekám na čaj, lidé venku někam spěchají. Já ne, nemám kam a proč

Seznam rubrik