Manželství není posvátný svazek mezi mužem a ženou
Mnohá, ne-li všechna proroctví Starého zákona byla bez nejmenšího zbytku pro prasata naplněna, včetně těch, jež dopředu anoncují příchod Krista na tento svět.
A Kristus přišel, viděl a zvítězil.
Zvítězil nad smrtí.
Aby taky ne, když si bůh něco umane a naplánuje, byl by v tom čert, aby svůj plán nesplnil.
A jak přišel Kristus na svět poprvé jako novorozeně v betlémském chlévě, tak přijde na svět i podruhé.
Přijde na něj jako mladý muž v nejlepších letech, jako muž, který již jednou nohou vstoupil do středního věku, neznaje však jeho krizi.
Přijde podruhé a bude soudit mrtvé i živé.
Hroby se otevřou jako rodidla a mrtví, protahujíce své ztuhlé údy, setřepávajíce ze sebe hlínu, poběží k poslednímu soudu.
Někteří budou zapsáni do knihy života, ti se budou radovat ze svého vzkříšení.
Mnozí však do knihy života zapsáni nebudou, a ti pak budou své vzkříšení proklínat, ba budou proklínat i samotného Krista.
Jejich vina, jejich strašlivá vina!
Měli chodit do kostela, měli se kát a litovat svých hříchů, věděli přece, že mimo církev není spásy!
Jedněm život věčný, těm druhým věčné zatracení!
Pod vlivem této zjevené pravdy pravdoucí a nejspíše i pod vlivem prudké oblevy, jež nám s nevyléčitelnou krutostí připomněla pomíjivost všeho, pustili jsme se v hospodě do teologické diskuse, byť samozřejmě naprosto laické, o věcech, které nelze chápat jinak než jako metafyzické.
Jak míjel čas a zvedala se hladina alkoholu (to jest Krve Páně) v krvi naší, sklouzla tato naše diskuse, jak se ostatně u mužů ženatých dá i čekat, k ožehavému tématu svátosti manželské. Nejvíce ze všeho bylo slyšet Frantu, ovšem není divu, když má doma hotové peklo.
„Rozvod není hřích!“ křičel Franta na celou hospodu, mlátě pěstí do stolu jako by byl v kostele.
„To se pleteš, Franto. Nejsi papež,“ řekl jsem mu.
Ale kdeže Franta, ten že by uznal svůj omyl?
„Rozvod není hřích!“ hřímal dál Franta, strkaje mi teď pěst před obličej, „rozvod není hřích, protože nic takového jako rozvod ani neexistuje!“
„To snad, Franto, nemyslíš vážně,“ namítl jsem.
Franta vrtěl hlavou: „Ne, ne, neexistuje! Z pohledu církve a tedy i boha existuje jen to manželství, které bylo uzavřeno v kostele. Toto manželství se uzavírá na furt, jde o nerozlučitelný posvátný svazek ne ředkviček, ale muže a ženy.
Pokud se někdo rozvede, tak se rozvede občansky, ale rozhodnutí soudu o rozvodu manželství se nemůže dotknout tohoto posvátného, a proto nerozlučitelného svazku mezi mužem a ženou, který tak pořád trvá.
Církevní rozvod, jenž jediný dává naději nešťastným lidem, kteří k sobě cítí nepřekonatelný odpor, že jejich svazek není nerozlučitelným, že mohou snad v budoucnu okusit skutečnou lásku, je jen potvrzením toho, že tento svazek, dle příslušných paragrafů církevního práva, vlastně ani nevznikl vinou jednoho z manželů, a že tedy toto manželství nikdy ani neexistovalo, nejedná se tedy o rozvod jako takový.
A když rozvod neexistuje, tak nemůže být ani hříchem!“
„Meleš páté přes deváté, Franto.
O to právě přece jde.
Člověk, který se domněle, to jest civilně, rozvede, je de facto pořád v posvátném svazku manželském, který byl uzavřen v kostele. Je-li blázen, nebo rovnou hlupák, a vstoupí znovu do manželství, ovšem jen občanského, tak toto manželství není manželstvím, to jest posvátným a nerozlučitelným svazkem mužem a ženy, ale toliko jen občansko-právním vztahem, který nemá, ani nemůže mít žádné metafyzické konotace.
Respektive má a může mít jen tu metafyzickou konotaci, že se takový člověk dopouští hříchu smilstva či cizoložství, protože může souložit, a nehřešit při tom, jen s tím, kým byl oddán v kostele. A jako takový, žijící v hříchu, nemůže jít pochopitelně ke svatému přijímání, leda kdyby mu dal pan farář rozhřešení. Ale to mu nedá, ani kdyby se Kristus na hlavu postavil.
Co bylo spojeno na zemi a v katechismu, je spojeno i v nebi.
To si, laskavě, uvědom, Franto!“
Ale Frantu moje klidná a laskavá slova rozzuřila.
„Amen, amen, pravím vám, tady na zemi se lidé vdávají a žení, ale v nebi už to tak nebude. V nebi už budou lidé podobni andělům a blízko pánu bohu!“, vykřikl Franta už tak, že překřičel i puštěnou televizi, ve které běžel biatlon, naše vedla, právě střílela ležku, „jak může být spojeno v nebi něco, co tam ani není?
Aha?
Žádna svátost manželská neexistuje, protože v nebi, ve věčném životě, který jediný je a musí být rozhodující, žádné manželství neexistuje!
Tady můžeme žít a trpět v manželství třeba padesát let, ale tam budeme věčně svobodní!
Kdyby bylo v nebi spojeno, co je spojeno na zemi, muselo by manželství existovat i v nebi.
Ale ono tam neexistuje!
Neexistuje!“
Frantův výraz byl nyní tou nejčistší esencí radostné víry v život věčný, v to, co nám bylo zjeveno v Písmu svatém.
„Snad. Je fakt, že to řečeno bylo,“ řekl jsem zamyšleně, protože mě cosi napadlo, „ale můžeme nebe ztotožnit s Božím královstvím?
Totiž v katechismu je třeba napsáno, že ten, kdo žije v bohu, jde rovnou nebe.
Jenže boží království přijde až s naším vzkříšením, až vstaneme z mrtvých, až se otevřou naše hroby, až nás Kristus odsoudí či zapíše do knihy života.
To nebe, do kterého odcházejí rovnou ti, kdož žili v bohu, tedy většinou faráři, a kde jsou lidé podobni andělům, (ale ovšem jen podobni) tedy nemůže být božím království, protože ani tito faráři nebyli dosud vzkříšeni, jejich hroby se neotevřely, nevstali z mrtvých, jsouce zase lidmi, ne už bytostmi, jež jsou podobné andělům.
Což mi připomíná kardinála Berana.
Ten, jak známo, projevil písemně poslední přání být pohřbený v Praze, nebo v hrobu rodičů, ta listina se objevila teprve teď nedávno. Ale jelikož je pohřbený v bazilice svatého Petra, panuje v církvi názor, že jeho ostatky nemohou být do Prahy přemístěny, protože být pohřbený v těsné blízkosti svatého Petra je jedna z největších ctí, které se může křesťanu dostat.
Totiž až nadejde čas zmrtvýchvstání, vstane kardinál Beran z hrobu a prvního koho potká, bude svatý Petr. A kde je svatý Petr, tam jistě někde hodně blízko bude i samotný Kristus .
Jeho duše sice teď dlí nepochybně v nebi, kam se odebrala hned po smrti, on sám je jistě teď podoben andělu a snad je blízko boha, ale ani kardinál Beran není ještě vzkříšen, nevstal z mrtvých v tom těle, v němž zemřel (jak učí církev), a tedy nemůže ještě být v božím království jako takovém.
Já na tvém místě, Franto, byl bych s těmi prognózami přece jen opatrnější. Nebe, jak vidno, to není ještě boží království, to je jen jakýsi mezistav, to ještě není nic absolutního a definitivního.
„Ach, bože, kdy to všechno skončí!“ zaúpěl Franta po mých slovech a rozplakal se jako malé dítě.
Plakal, toužící po lásce, skutečné lásce, které se mu nedostávalo, jsa sice ženatý, jak se na muže, vyjma těch, co žijí v celibátu, sluší a patří, ale sotva šťastný, trpící, prohýbající se pod křížem, jenž nemohl odložit, protože by to byl hřích, ale zároveň nejsa Kristus, jsa jen člověk, který bez přestání musí bojovat o svou spásu, o svůj život věčný, přičemž každé jeho, i to nejmenší pochybení je krutě potrestáno zatracením.
„Měl jsem raději držet hubu, nežvanit o žádném kardinálovi Beranovi,“ vyčítal jsem si v duchu.
Ale bylo pozdě.
Když jsem pak vedl sotva na nohou stojícího Frantu domů, do toho pekla tam, nepřipadal jsem si jako ten, kdo podpírá padající, ale jako nelítostný kat.
Karel Trčálek
Minuty pro Hitlera z Institutu Václava Klause
Majitelé jediných pravd, např. ti z IVK, jsou-li přitlačeni ke zdi důkazy, že zadupávají svobodu slova, že destruují voltairovský princip a že umlčují a zastrašují své oponenty, vytáhnou obvykle svůj poslední zoufalý argument...
Karel Trčálek
Zrádce Beneš zachránil republiku, málo platné!
Západní spojenci měli naštěstí dost rozumu, na rozdíl od tehdejších našich domácích chciválků, aby zabránili v Mnichově masakru českého národa, takže Edvard Beneš mohl v klidu vyvěsit bílou fangli, abychom přežili
Karel Trčálek
Cos to porobil, Pavelenko Pavle?
Tuto píseň si dost možná prozpěvovali někteří učitelé na Slovácku, když na obličeji pana prezidenta viděli malou, asi půlmetrovou řeznou ránu
Karel Trčálek
Íránské střely a Institut ajatolláha Václava Klause
Mudrlanti, kterým se dnes v médiích říká experti, vytrubovali do světa, jak prý Írán zpackal nejen svůj víkendový útok, ale jak nepovedené je prý i íránské pivo...
Karel Trčálek
Integrace imigrantů v německých školách nefunguje, ale nesmí se o tom mluvit nahlas
Ještě nedávno se za podobné názory dával ban. Jo, když jsme to před 5 lety my xenofobové říkali, tak nás různí lepšolidi, sluníčkáři a vítači přesvědčovali, jak ta multikultůra krásně prosperuje
Další články autora |
Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl
Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...
Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný
Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...
Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování
Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...
Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci
Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...
Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce
Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...
Rakety ATACMS jsou stěžejní, ale Rusové se mohli připravit, míní analytici
Rakety dlouhého doletu ATACMS, které USA poskytly Ukrajině, by mohly oslabit ruskou logistiku a...
Ministerstvo vyčlenilo vakcíny pro těhotné. Válek apeluje na přeočkování dětí
Přímý přenos V Česku stále rapidně přibývá případů černého kašle. „Registrujeme 956 nových případů černého...
Vrah hodil tělo ubodaného muže do žumpy, tam tlelo dva měsíce. Dostal 20 let
Krajský soud v Ostravě poslal na dvacet let do vězení 62letého Karla Machalu za to, že předloni v...
„Není podstatné být vidět, ale mít výsledky.“ Politici reagují na konec ministryně
O demisi ministryně pro vědu, výzkum a inovace Heleny Langšádlové (TOP 09) byl premiér Petr Fiala...
Chalupa v Kochánově u Uhlířských Janovic
Uhlířské Janovice - Kochánov, okres Kutná Hora
2 200 000 Kč
- Počet článků 2948
- Celková karma 25,31
- Průměrná čtenost 867x