Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Stalin nebyl krutý tyran, ale dobrák od kosti, kovaný liberál

Dovoluji si souhlasit s panem Lhotákem. Označovat Stalina za tyrana, to je jasně ukázkové překrucování pravdy

            Už se zvedá, už zase duje!

            Ze širých stepí, z Uralu i z Kavkazu, ze Sachalinu i Murmansku, duje a sílí, sílí a duje vítr času!

            Nanesli na můj hrob berkovce (berkovec rovná se deset pudů rovná cca sto šedesát čtyři kilogamy) špíny všichni ti špinavci.

            Ale co špíny!

            Toho nejryzejšího hnoje!

            Trockij, Chruščov, slavní disidenti, kteří zpívali podle cizích not a vezli se na cizích vlnách, o běsech perestrojky, ani nemluvě, vždyť oni, ne já, nesmrtelný Stalin, rozvrátili samo paradigma tisícileté historie!

            A kde jsou teď všichni ti špinavci, co na mě kydali hnůj?

            Jsou mrtví!

            Ale já je neodsoudil, ani nepopravil!

            Každý svého štěstí strůjce!

            To vítr času je pohřbil v zapomnění, kdežto mne, vzkřísil k životu věčnému!

            A proč by ne, vždyť já jsem ten největší dobrák pod Sluncem!

            Trockij se zničil sám, Bucharin taky, Kameněv a Zinovjev, ti dva bratři v triku jakbysmet, o Ordžonikidzem ani nemluvě.

            A hladomor na Ukrajině?

            „Když nezaseješ, tak nesklidíš!“ to už se říkalo u nás v Gori.

            Ukrajinští kulaci nezaseli, proto nesklidili, a proto hladověli.

            To je dialektika!

            Ne, já nechtěl nikoho zlikvidovat, to všichni chtěli zlikvidovat mě!

            Kominterna, trockisté, světoví imperalisté, globalisté, sovětští liberálové, no prostě všichni mi šli po krku!

            A proč vlastně?

            „Žij a nech žít!“ to je mé životní krédo, kterému jsem zůstal věrný doposledka.

            Vždyť i toho Hitlera bych nechal žít.

            Ale abych mohl žít a nechat žít, musel jsem i přežít!

            Myslíte, že jsem při moskevských procesech jásal radostí?

            Kdyby to jen trochu šlo, dal bych všem milost, pozval je do Kremlu na báječnou hostinu, řekl jim: „Soudruzi, jestli jste špatní na plíce, má dača na Jaltě je vám plně k dispozici.

            Tamější vzduch dokáže divy, klíče jsou pod rohožkou, až půjdete, tak ho tam dejte zpátky!“

            Když mi oznámili, že odsouzení byli popraveni, plakal jsem celou noc, takže jsem ráno vypadal jak po těžké opici.

            „Škoda jich, dobrých lidí!“ třeštila mi hlava smutkem.

            Proto jsem taky nechal zlikvidovat Ježova.

            Vzrůstem byl sice malý, ale jeho ruce byly tvrdé, stalinské.

            Jenže co z toho, když nadělaly takovou paseku?

            Tolik lidí zlikvidoval proti mé vůli a za mými zády, mezi nimi ještě mé nejlepší přátele, dávné revoluční druhy, a ještě se odmítl přiznat ke spiknutí proti mně!

            Kdyby se přiznal, že mě chce odstranit, jistě bych mu dal milost, řekl mu: „I na Sibiři je pěkně, jdi si s pánembohem, všude jsou dobří lidé!“

            Ale co jsem měl dělat, když se nepřiznal?

            Co byste dělali vy na mém místě?

            Aby mohl někdo dostat milost, musí se napřed přiznat, i to je dialektika!

            Ale čert vezmi všechny ty hlupáky!

            I kdybych je skutečně zlikvidoval, co na tom?

            Hlupák zůstane hlupákem, špinavec špinavcem, i kdybyste ho na trůn ze zlata posadili.

            Jediné, na čem mi skutečně záleží, je to, abych nebyl viněn ze smrti Osipa Mandelštama.

            Pravda, napsal ten epigram.

            No, už se stalo.

            Žijeme a necítíme pod sebou zem,... kdejaká poprava, to je přece hračka, v široké náruči Osetince...

            Říkalo se, že si Mandelštam sám napsal rozsudek smrti, ježíšmarjá, ale já to vůbec nebral na sebe, ani trochu, vždyť je na světě tolik Osetinců!

            Naopak, chtěl jsem, aby právě on napsal text k sovětské hymně, jenže politbyro mne přehlasovalo, nejvíc proti byl samozřejmě Chruščov, svoloč jedna...

            Jenže on ještě předtím stihl zemřít v tranzitním táboře. Byl bych ho rehabilitoval, udělal předsedou svazů spisovatelů, ale už jsem to nestihl, tyfus byl rychlejší než já...

            Já vím, je to moje chyba, měl jsem se za ním co nejrychleji rozjet, osobně dohlédnout, aby dostával řádnou porci jídla. Jenže jsem zrovna prováděl armádní personální reorganizaci, bože, kolik mi to jen tehdy sežralo času, kvůli generálům jsem nakonec nechal zemřít básníka...

            To snad jediné mi lze vyčítat.

            Ale to všechno ostatní?

            To už odvál z mého hrobu vítr času...

            Jsem opět čistý a při síle, mé roucho je bělostné, vždyť vypral jsem si je v krvi beránkově, v krvi velikého Ruska, v krvi ruského národa, v jehož čele už zase kráčím, pokračuji v mírovém kursu stále vpřed, ani krok zpět!

Námět převzat z článku Byl Stalin krutý tyran? Vítr času pomalu oprašuje Stalinův hrob

Autor: Karel Trčálek | pondělí 9.10.2017 18:23 | karma článku: 18,19 | přečteno: 806x
  • Další články autora

Karel Trčálek

Helena Langšádlová byla nejlepší ministryní Fialovy vlády, nechápu, proč končí!

Ač to zní poněkud paradoxně, v případě současné vlády jsou nejlepší ti její členové, kteří se řídí zásadou, kdo nic nedělá, ten nic nezničí, protože Fialova vláda už zničila skoro všechno...

28.4.2024 v 9:58 | Karma: 17,20 | Přečteno: 350x | Diskuse| Politika

Karel Trčálek

K té vší válečné vřavě! Je smutné, když lékař podporuje válku!

Vždy mne rozesmutní, když válku hájí nebo ospravedlňuje lékař. Lékař toho povolání (omlouvám se za tuto kostrbatou a nesmyslnou formulaci, ale jsem z toho opravdu moc a moc smutný) by si něco takového neměl vůbec dovolit!

27.4.2024 v 15:32 | Karma: 21,36 | Přečteno: 479x | Diskuse| Společnost

Karel Trčálek

Malá poznámka k malé ukázce z nového románu zdejší spisovatelky

Byli jsme nedávno poctěni názornou ukázkou z připravovaného románu spisovatelky, která zde rovněž publikuje. Kolem této ukázky se rozhořel určitý spor, který si ovšem netroufám nijak rozhodnout, jelikož k tomu nejsem kompetentní

27.4.2024 v 11:02 | Karma: 22,16 | Přečteno: 579x | Diskuse| Ostatní

Karel Trčálek

Nebezpečná hra s ohněm paní Kateřiny L.

Co myslíte, že je nebezpečnější? Kouřit na bedně s dynamitem, kontrolovat množství benzínu v nádrži s hořící sirkou v ruce, nebo se vojensky zapojit do války? Kdo tipoval poslední možnost, podle mne trefil

26.4.2024 v 15:32 | Karma: 21,12 | Přečteno: 435x | Diskuse| Společnost

Karel Trčálek

Mistr a Markétka

Budu si muset někdy tuto knihu opravdu přečíst, třeba bude skvělá. Zatím jsem ji jen spálil ve svém krbu...

25.4.2024 v 14:53 | Karma: 20,76 | Přečteno: 434x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Člověk v tísni poprvé sbírá peníze na Palestince. Hamásu nepůjdou, slibuje

29. dubna 2024  15:35

Největší a nejznámější česká humanitární organizace se odhlodala k bezprecedentnímu kroku. Poprvé...

Exprezident Klaus nepovažuje dvacet let Česka v EU za úspěšné období

29. dubna 2024  11:35,  aktualizováno  15:30

Exprezident Václav Klaus vystoupil silně kriticky ke dvacátému výročí vstupu České republiky do...

OBRAZEM: Dvě různá řešení příkladu s cukrovím. Řešte hlavolamy přijímaček

29. dubna 2024  15:28

Na vyhodnocení jednotné přijímací zkoušky budou uchazeči o střední školy a víceletá gymnázia čekat...

Lidé radši vystupovali dřív. Za jízdu v opilosti dostal autobusák podmínku

29. dubna 2024  15:20

Podmínkou potrestal Okresní soud v Lounech šoféra autobusu, který loni v červnu vezl silně opilý...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 2953
  • Celková karma 25,06
  • Průměrná čtenost 865x
Náhodný host v tichých čajovnách. Zatímco čekám na čaj, lidé venku někam spěchají. Já ne, nemám kam a proč

Seznam rubrik