Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Proč se se hloupí Češi nechávají odírat Kellnerem a dalšími mobilními operátory?

Mně je hej, já mobil nemám. Ale co z kůže za živa odíraný český cyp? Proč ten není naštvaný na Kellnera,který ho odírá na tarifech a na Zemana, který mu to dovolí? Asi proto, že je Kellner příliš velký

            Existenční podmínky, ve kterých se nyní nalézám, jsou dokonale nelidské.

            „Jsem vůbec člověk?

Lidská bytost?

Nejsem jen fantom, přízrak, nebo dokonce zlý duch, démon, nebo dokonce český cyp, jenž byl spravedlivě potrestán?“ pochybuji kolikrát o svém lidství, když si plně uvědomím, kolik platím za mobil, jaké pálky to jsou a jak málo za to dostávám, jak mne to všechno společensky deklasuje a ponižuje.

Jdu třeba kolem nějakého domu, který má otevřené okno, z něhož se ozývají hlasy.

Nedá mi, abych se nedozvěděl, kolik ti, co jsou uvnitř, platí za mobil, a tak se zastavím a poslouchám.

„Já mám 4 giga měsíčně jenom za pětistovku,“ slyším, jak kdosi vykládá.

„Já mám zase 3,5 giga jenom za čtyřista osmdesát,“ vykládá kdosi jiný.

„Tak to jsme na to skoro stejně,“ řekne první hlas.

„Není to kdoví co, ale mohlo by být i mnohem hůř,“ řekne druhý hlas.

„To by mohlo. Buďme rádi, že jsme rádi, při troše skromnosti dá se důstojně vyjít i s tím,“ souhlasí první hlas a dodá, „zdá se mi, že nás někdo poslouchá pod oknem, kolik platíme měsíčně za mobil.“

„Mně se to taky zdá, že nás někdo poslouchá, kolik platíme měsíčně za mobil,“ řekne druhý hlas a dodá, „zeptáme se ho, kolik platí on.“

A než se naděju, jsou v okně dva andělé.

„Hej ty, kolik platíš?

Ale pravdu!

Slyšíš?

Čistou pravdu!“ křikne na mě jeden z těch andělů.

„Za sto mega tisíc měsíčně, jede mi to 64 kb/s!“ přiznám se a hanbou se div nepropadnu do absolutního nebytí.

„No to mě poser!

Kliď se odtud, žebráku jeden, holoto jedna mizerná, ještě nám to tady všechno zasviníš!“ vykřikne okamžitě, než bys řekl ou tú, druhý anděl a v jeho ruce se objeví plamenný meč, kterým mne žene pryč.

„Nevíš, ty šmejde jeden mizerná, nevíš, že bylo řečeno, že ten, kdo má hodně, bude platit ještě míň, a kdo málo, bude platit ještě víc?

Kliď se nám ze sociální sítě!

Tebe si určitě do přátel nedáme!“ křičí za mnou oba andělé společně.

A já běžím, běžím, co taky jiného mi zbývá, když nechci, aby mě tím plamenným mečem nepřetáhli?

„Co jsem komu udělal, že se tak musím vydávat z peněz, že jsem tak neúprosně vysáván něčím, co je silnější než já, že jsem tím neustále odírán, že si musím neustále draze platit za data potřebné k životu víc než voda či láska?“ hořekuji bez přestání, protože data jsou nutný předpoklad existence, i já sám jsem jen souborem dat v boží paměti neomezené kapacity, moje existence není než jen neustálá interference jedněch dat s jinými daty, jenže já nemám skoro žádná data, těch sto megabytů, to je nic, to nestačí pomalu ani na uvědomění si sebe sama a přitom za to platím takové hříšné peníze.

Stěžoval jsem si už kolikrát na příslušných místech, poukazoval na nesnesitelnost podmínek, v nichž existuji, požadoval jsem neomezená data pokud možno zadarmo, abych mohl důstojně existovat, abych nebyl nejposlednějším z posledních.

„Nárok na neomezená data gratis má jen bůh.

Ostatním bytostem jsou data přidělována na základě jejich zásluh či naopak provinění v jejich minulých životech. Tento systém trestů a odměn funguje již celou věčnost a není důvod jej měnit, neboť je absolutně pravedlivý,“ dostává mi stále, už tisíce let, téže odpovědi z hlasové schránky.

Abych unikl z reality, tak drsné, nezbývá mi než jen co nejvíc snít, že jsem bůh a mám neomezená data. Jsou to sladké sny a procitnutí z nich je vždy kruté.

Ale přesto sním, představuji si, že si stahuji data, kvanta dat a nic za to neplatím, mám to docela grátis, všichni mi závidí.

„Představ si, že ta svině má neomezená data úplně zadarmo, celé dny nedělá nic jiného, než jen stahuje milióny a milióny tera a je u toho vysmátý jako lečo!“

„Větší kurvu svět neviděl!

Chtěl by všechna data jen pro sebe!“

„Ať se z toho všeho posere!

Ať ho všechna ta neomezená data zavalí a on pod nimi navěky chcípne!“ nadávají mi všichni do kurev a k smrti proklínají v těch sladkých snech a já se té lidské nenávisti nemůžu nabažit, vždyť až se probudím, budu to já, kdo bude všechny nenávidět a k smrti proklínat, nenávidět je za to, že mají víc dat, za která platí méně než já, který až se skutečně naseru, rozdrtím tento blbý svět napadrť, jak už to přede mnou udělal jeden spisovatel v Krakatitu.

Autor: Karel Trčálek | čtvrtek 20.9.2018 17:55 | karma článku: 18,85 | přečteno: 834x
  • Další články autora

Karel Trčálek

Válka je zločin! Paradoxní pacifismus pana Hornera

Známý pacifista pan Horner ve svém nejnovějším počinu tradičně obviňuje Západ z toho, že nedodává na Ukrajinu dostatek zbraní, a zároveň na válce vydělává. Co ovšem na první pohled vypadá jako paradox, je u pana Hornera normál...

1.5.2024 v 15:48 | Karma: 23,86 | Přečteno: 401x | Diskuse| Společnost

Karel Trčálek

Do prvomájového průvodu jsem chodil dobrovolně manifestovat touhu po míru!

A nebyl jsem sám. Všichni, kdo toužili po míru, kráčeli v prvomájovém průvodu stejně jako, nijak to neskrývajíce pod zakaboněnou maskou...

1.5.2024 v 12:21 | Karma: 19,03 | Přečteno: 327x | Diskuse| Společnost

Karel Trčálek

Chcimír a chciválek. Malé zamyšlení s panem Flaškou...

Je to jednoduché. Chcimír touží po míru a bojuje proti válkám. Naopak chciválci se libují v prolévání krve a, stejně jako husité, touží jen po tom, aby lidé umírali ve válce a proto posílají zbraně na Ukrajinu...

30.4.2024 v 16:08 | Karma: 23,65 | Přečteno: 540x | Diskuse| Společnost

Karel Trčálek

Helena Langšádlová byla nejlepší ministryní Fialovy vlády, nechápu, proč končí!

Ač to zní poněkud paradoxně, v případě současné vlády jsou nejlepší ti její členové, kteří se řídí zásadou, kdo nic nedělá, ten nic nezničí, protože Fialova vláda už zničila skoro všechno...

28.4.2024 v 9:58 | Karma: 19,23 | Přečteno: 415x | Diskuse| Politika

Karel Trčálek

K té vší válečné vřavě! Je smutné, když lékař podporuje válku!

Vždy mne rozesmutní, když válku hájí nebo ospravedlňuje lékař. Lékař toho povolání (omlouvám se za tuto kostrbatou a nesmyslnou formulaci, ale jsem z toho opravdu moc a moc smutný) by si něco takového neměl vůbec dovolit!

27.4.2024 v 15:32 | Karma: 21,73 | Přečteno: 502x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Zemřel bývalý místopředseda ODS Miroslav Macek. Bylo mu 79 let

1. května 2024  12:58

Ve věku 79 let zemřel bývalý místopředseda ODS a federální vlády Miroslav Macek, bylo mu 79 let. O...

To nemyslíte vážně! Soudce ostře zpražil bývalého vrchního žalobce

1. května 2024  10:17

Emotivní závěr měl úterní jednací den v kauze údajného „podvodu století“, v němž měly přijít tisíce...

Moskva se chlubí kořistí z Ukrajiny: Abramsy, Leopardy i českým BVP

1. května 2024  15:38

V Moskvě ve středu začala výstava západní vojenské techniky, kterou používá ukrajinská armáda a...

Sluší se, aby zaměstnanec věděl, proč je propouštěn, řekl Juchelka

2. května 2024  5:42,  aktualizováno  18:36

Přímý přenos Poslanci začali projednávat úpravu zákoníku práce. Stínový ministr práce a sociálních věcí Aleš...

Rozhodnutí o přijetí či nepřijetí eura v Česku udělá příští vláda, říká Fiala

2. května 2024  14:35,  aktualizováno  18:25

Dvacet let od vstupu do Evropské unie Česká republika stále nepřijala společnou evropskou měnu...

Na Plzeňsku hoří střecha sklárny. Zásah je komplikovaný, říkají hasiči

2. května 2024  18:22

V Heřmanově Huti na severním Plzeňsku hoří v areálu sklárny. Podle informací iDNES.cz od hasičů,...

SPOLU paroduje heslo ANO a spojuje ho s Ruskem, premiér Fiala to hájí

2. května 2024  10:56,  aktualizováno  17:53

V kampani před volbami do Evropského parlamentu vsadila koalice SPOLU i na antikampaň. Na sociální...

  • Počet článků 2956
  • Celková karma 25,03
  • Průměrná čtenost 864x
Náhodný host v tichých čajovnách. Zatímco čekám na čaj, lidé venku někam spěchají. Já ne, nemám kam a proč

Seznam rubrik