Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Moje poslední večeře Páně

Co se týče posledních večeří, mám s nimi celkem bohaté zkušenosti. Dnešní doba je už prostě taková a život v ní jakbysmet

            Už nějakou dobu pozoroval jsem na ni jisté známky neklamně svědčící o tom, že je zamilovaná. Nebilo to do očí, zřejmě se dobře ovládala, ale nedalo se to ovšem ani, při troše vnímavosti, pokud člověka nezajímal jen chlast či televize, přehlédnout. Moje domněnka se dnes plně potvrdila.

            Přišel jsem domů z práce, v ruce kytku petrklíčů, fialek, pampelišek, všeho toho, co teď kvete.

            „To je pro tebe,“ řekl jsem, podávaje jí kytku.

            „Pro mě? Co blázníš?“ podívala se na mně.

            „Napadlo mě to, nevím ani jak, že ti přinesu kytku. Asi podvědomě,“ řekl jsem a docela klidně dodal, „jsi přece zamilovaná.“

            „Jak to víš?“ nezapírala.

            „Asi taky podvědomě,“ odvětil jsem.

            „Chtěla jsem ti to říct. Zítra, nebo pozítří. Ale nebyla jsem si jistá,“ řekla.

            „Nebyla sis jistá tím, že jsi zamilovaná?“ zeptal jsem se, ale vůbec ne ironicky.

            „Ne tím, ne. Vím, že jsem zamilovaná.

            Nebyla jsem jistá, jestli ti tím neublížím,“ odpověděla.

            Usmál jsem dotčeně: „Proč bys mi tím měla ublížit?

            S tím přece spolu dva lidé žijí, mají děti a společné jmění, že se kdykoliv může jeden z nich zamilovat. Stejně tak dobře jsem se mohl zamilovat já. Člověk se přece zamiluje, ani neví jak, prostě to jednoho dne přijde a je vymalováno.“

            „To je fakt.

            Máš pravdu, stejně tak ses mohl zamilovat i ty,“ přikývla a dodal, „co budeme dělat?“

            „Rozejdeme se, co jiného. Přece nebudeme žít spolu, dělat si násilí, když jsi zamilovaná,“ řekl jsem.

            „Ano, rozejdeme se.

            To bude nejlepší,“ přikývla s oním šťastným výrazem ve tváři, kteří mají všichni zamilovaní lidé, ale pak zvážněla, „ale co barák?

A auto?

A hlavně, co děti?“

„To všechno ti samozřejmě zůstane. Barák, auto, a hlavně děti. Nechci ti dělat žádné problémy, ani se ti nechci plést do života, když jsi zamilovaná. Nechci nic, zůstaň tady, já odejdu pryč a začnu hezky znova. Na děti ti budu platit, kolik si řekneš. Jestli nechceš, tak se s nimi nemusím ani vídat. Bude to pro ně i lepší, aby v tom neměly zmatek, aby nejezdily sem a tam.

Opravdu se ti nechci nijak plést do tvého života,“ zdůraznil jsem.

„Já jsem vždy věděla, že jsi moc fajn, chlap,“ rozzářila se a políbila mě, i když ne tak něžně, jako ještě před čtyřmi či pěti lety.

„Chci za to všechno jen jedno,“ řekl jsem, když ode mne odtáhla své rty.

„Co?“ zeptala se.

„Abychom zůstali přátelé.

Nechci, abychom si otravovali život vzájemnou nenávistí.

Můžeš mi to slíbit?“ podíval jsem se na ni.

„Můžu!

Slibuji, že zůstaneme přátelé!“ slíbila mi to a zeptala se, „co teď budeš dělat?“

„Dnes ještě přespím tady.

Ráno si sbalím to nejnutnější a vypadnu, abyste už mohli velikonoce sdílet na facebooku v klidu spolu,“ mávl jsem rukou.

V očích se jí objevily slzy: „Je mi to moc líto, že musíš pryč. Víš, chci, abys věděl, že to bylo s tebou moc pěkné, prostě super. Kdybych se nezamilovala, nemusel bys vůbec odcházet.

Chápeš?“

„Chápu.

Mně s tebou bylo taky moc fajn, bylo to s tebou prostě taky super,“ uklidnil jsem ji.

„Ani nevíš, jak ti přeji, aby ses taky co nejdřív zamiloval.

Bylo by moc super, kdyby sis co nejdřív našel někoho, kdo tě taky bude milovat,“ přála mi.

„Dnes to není těžké zamilovat se. Brzy se jistě taky zamiluji. Postavím další barák, koupím auto, budeme mít děti, neměj strach,“ ujistil jsem ji.

„To jsem ráda!

To bude super!“ zajásala a dodala, „promiň, ale nic jsem neuvařila, jestli máš hlad. Jsem jako omámená, úplně mimo.“

„To je tím, že jsi zamilovaná.

Koupil jsem si cestou z práce rohlíky.

Podívej, tady jsou,“ vytáhl jsem rohlíky a položil je na stůl.

„Ty jsou pěkné!

Takže ti nemusím dělat nic na jídlo?“ podívala se na mne prosebně.

„Ne, nemusíš. Stačí mi to. Pro tebe je teď nejdůležitější tvoje láska. Měla bys mu co nejdřív napsat, že se zítra může nastěhovat,“ upozornil jsem ji.

„Hned mu napíšu!“ radostně vyjekla, vzala mobil a její palec okamžitě rozehrál nádhernou taneční etudu.

Jedl jsem suché rohlíky a zapíjel je vodou s domácím sirupem, který dělala, stejně jako všechny její kamarádky, loni v létě, tehdy ještě nejspíš nebyla „omámená“.

Ona celou dobu, co jsem jedl, hleděla na mobil. Něco napsala, čekala na odpověď, aby se rozesmála, když přišla a zářící štěstím zase něco napsala, prostě se chovala tak, jak se chovají zamilovaní.

Ale já jsem byl úplně v klidu, v poho.

Nemělo smysl se kvůli tomu nějak stresovat, věděl jsem, že takových posledních večeří ještě bude!

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Karel Trčálek | čtvrtek 18.4.2019 18:13 | karma článku: 16,11 | přečteno: 381x
  • Další články autora

Karel Trčálek

Hlavní vinu za rozpoutání války na Ukrajině nese prof. Václav Klaus

Smím mít vlastní názor? Nebo je každý, kdo ho má odlišný od vládní linie a jediné pravdy, ruský šváb a Putinův nohsled?

7.5.2024 v 17:42 | Karma: 19,86 | Přečteno: 352x | Diskuse| Společnost

Karel Trčálek

Neúčast českého zástupce na inauguraci V.V. Putina je mezinárodní ostuda

Stydím se za naši hanebnou vládu, která neumožnila ani J. Nohavicovi, ani Václavu Klausovi aby dnes reprezentovali Českou republiku v Kremlu

7.5.2024 v 15:49 | Karma: 20,29 | Přečteno: 307x | Diskuse| Politika

Karel Trčálek

Kdo seje len, nesklízí bouři!!!

Už jste zkoušeli, i když jste třeba konzervativní katolíci, odříkávat místo Otčenáše či Zdrávas tibetskou mantru? Jestli ještě ne, tak to ani nezkoušejte, bylo by to ve vašem případě zcela zbytečné...

4.5.2024 v 15:33 | Karma: 18,57 | Přečteno: 508x | Diskuse| Ostatní

Karel Trčálek

Češtinářky, čili om padme mani hum

Výborně, Varle. Tohle je úplně jiný level. Holt kdo umí, ten umí. Zasloužená trefná karma. Jo, souhlasím, tohle už se dá naprogramovat s přehledem

4.5.2024 v 13:24 | Karma: 14,76 | Přečteno: 257x | Diskuse| Hyde park

Karel Trčálek

Kdy napíše Karel Trčálek konečně něco původního?

Třeba o slunéčku sedmitečném, o Kohoutkově kometě, nebo o smažáku... leč marnost, nestane se tak, zatím si tedy přečtěte tento článek, i když není o okeně

3.5.2024 v 19:27 | Karma: 22,95 | Přečteno: 577x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Přes Česko přešly bouřky s krupobitím. Dálnici D1 pokrylo bahno a větve

6. května 2024  15:47,  aktualizováno  7.5

Do Česka přišly přívalové deště, na některých místech padaly i kroupy. Hasiči hlásili desítky...

Německo je otřeseno. Přišel brutální útok na politika, pak následoval další

4. května 2024  17:40,  aktualizováno  21:09

Na lídra kandidátky německé sociální demokracie (SPD) v Sasku do evropských voleb Matthiase Eckeho...

Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů

4. května 2024

Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...

Monopol skončil. Čínské satelity obsazují orbitu, znepokojují Pentagon

8. května 2024

Čína buduje svou „flotilu“ satelitů v takovém tempu, že Spojené státy ztrácejí svou dominanci ve...

Další útok na politika v Německu. Někdejší primátorku napadli v knihovně

8. května 2024  12:47,  aktualizováno  17:57

Někdejší primátorku Berlína Franzisku Giffeyovou ve středu napadl útočník, těžkým předmětem ji...

USA pozastavily dodávky bomb Izraeli. Nechtějí krveprolití v Rafáhu

8. května 2024  10:51,  aktualizováno  17:29

Spojené státy odložily plánovanou dodávku munice Izraeli a kvůli jeho operacím v Rafáhu na jihu...

Výnosy z ruských aktiv půjdou na zbraně pro Ukrajinu, shodli se zástupci EU

8. května 2024  16:12,  aktualizováno  16:33

Zástupci členských zemí Evropské unie se ve středu v Bruselu v zásadě shodli, že výnosy z ruských...

Rozdáváme kojenecké mléko Hipp ZDARMA
Rozdáváme kojenecké mléko Hipp ZDARMA

HiPP rozšiřuje své portfolio kojeneckého mléka o nový typ obalu. Novinka přichází ve formě HiPP COMBIOTIK® v plechové dóze, 800 g, která nabízí...

  • Počet článků 2962
  • Celková karma 24,64
  • Průměrná čtenost 863x
Náhodný host v tichých čajovnách. Zatímco čekám na čaj, lidé venku někam spěchají. Já ne, nemám kam a proč

Seznam rubrik