Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Raději jednu aktivistku Gretu než milión M. Šichtařových

Co se týká těchto vizionářek a aktivistek, je mi mnohem sympatičtější bláznivá Greta než ta druhá. A jak to máte vy?

            Anděl, snad v hodnosti serafa, který mne doprovázel na tomto světě, byl nadmíru výřečný.

            „Nesmíte věřit všemu, co vám ta holka řekne,“ upozornil mne, když jsme se blížili ke Grétinu domovu, chtěl jsem se jí totiž zjevit.

            „Proč ne?“ zajímalo mne.

            „Ta holka je dočista pošahaná. Trpí autismem, a kdo ví, čím ještě. Stačí se podívat, co malovala křídou na asfalt, když jí bylo deset, samé zelené stromy a podobné pičoviny. Z toho, co řekne, je tak jedno procento pravda, zbytek jsou výmysly toho nejhrubšího zrna.

            Je svatě přesvědčena, že je potřeba bojovat proti klimatické změně. Chce vrhnout, ve svém svatém nadšení, lidstvo o mnoho set let zpátky, do doby, kdy všude bylo ticho, protože nebyla žádná auta, žádná letadla a nikdo nevyhlašoval válku trávě u svého baráku. Chce, aby lidé žili v jakési, blíže ovšem nespecifikované harmonii, aby všechno nedevastovali a neničili, což je samozřejmě nesmysl.

            Aby dodala svému apelu váhu, ona to totiž, všechny ty svoje nesmysly, prezentuje jako apel, rozhodla se, že nebude chodit do školy. Až mladý Klaus zruší inkluzi, tak tam stejně nebude chodit tak, jako tak, protože je pošahaná. Ale jestli tím někomu škodí, tak jen sama sobě, protože kvalitní vzdělání, to je dnes základ.

            Chce diskutovat s politiky jako rovný s rovnými, chce burcovat lidstvo, a přitom se jí může každý vysmát do očí, protože nebude vědět, stejně jako voliči SPD nebo Zemana, kdy upálili Jana Husa a co jsou to prokaryotické organismy, stejně jako voliči Zemana.

            Kdepak, bez školy, natož základního vzdělání, nikdo díru do světa neudělá, to věděl už Lenin.

            Já, abych se přiznal, nemůžu tyto pošahané aktivistky ani cítit, a to jsem, prosím pěkně, anděl, duchovní bytost.

            Ale na světě se najde dost hlupáků, kteří si myslí, že je třeba proti klimatické změně bojovat, že není dobré, když lidé létají letadly jako šílení sem a tam, jednou letí zemřít na Bali a jindy zase omrknout deštné pralesy v Jižní Americe a jindy zase třeba jen zapařit do Londýna nebo Gazy.

            Jenže, co chcete s takovými hlupáky, co se dají snadno zmanipulovat nějakou pošahanou holkou, dělat?

Vidíte ji, tamhle je.

Takové pošahané holky si ani prázdniny nezaslouží, když nechodí do školy, tfuj!“ odplivl si anděl.

Holka, na kterou mi ukazoval anděl, byla opravdu Greta.

Přistoupil jsem k ní a zeptal se: „Máš prázdniny?“

„Já mám prázdniny pořád,“ odpověděla Greta bezelstně.

Ta její bezelstnost, s jakou to vyslovila, mě, to se ví, trochu dopálila.

„Poslyš, kdo ti dal vůbec právo kázat, co je dobré a co je špatné?“ otázal jsem se a dodal, „neměla bys napřed získat vzdělání, vystudovat, například Vysokou školu ekonomickou v Praze, vdát se, přivést na svět nějaké děti, koupit si kuchyňského robota, mít nějakou ekonomickou poradenskou společnost a až pak teprve všechno kritizovat, protože až pak bys skutečně věděla, co je dobré a špatné?“

Ale Greta se zase bezelstně usmála.

„Kdybych udělala všechno to, co mi říkáte, tak by to přece nezměnilo nic na tom faktu, že je potřeba bojovat proti změně klimatu, proti tomu, jak se nesmyslně chová lidstvo, jak hubí samo sebe.

Na tom by přece nic nezměnilo to, kdybych se řídila vaší radou, na to přece nepotřebuji vystudovat Vysokou školu ekonomickou, kterou bych nestudovala ani tak, ani mít pseudoporadenskou společnost, abych upozornila na něco, co je tak zřejmé, totiž to, že naše civilizace jde do kytek, ať už je měnová politika ČNB, jaká chce.“

„Hrom do police, vždyť ti to říkám, ty holko jedna pošahaná!“ zvolal jsem a pokračoval, „jestliže jde civilizace do kytek, tak ji nemá smysl zachraňovat!

Lidi jsou prasata a nějaké apely na ně neplatí!

Myslíš si, že si čínská střední třída bude utrhávat od huby kvůli nějaké pošahané holce?

Že Češi přestanou létat umírat na Bali, a budou místo toho umírat na D1?

Kdybys vystudovala VŠE, jak ti radím, tak bys sama pochopila, jak jsi pošahaná, když chceš, aby politici bojovali s klimatickou změnou.

Politici, haha!

Babiš ti tak bude bojovat s klimatickou změnou!

Nebo Okamura, haha!“

Byl jsem dopálený tak, že mne musel anděl uklidňovat: „Neříkal jsem, že je ta holka pošahaná?

Nemá smysl se s ní bavit!

Ta diskuse nikam nevede, to už můžete rovnou diskutovat s volič KDU-ČSL, STAN nebo TOP09, to jsou taky takoví zabednění konzervativci.“

Přesto mi to nedalo a znovu jsem se na Gretu obořil: „Ty chceš zachránit lidstvo, přiznej se!

Chceš, aby se lidstvo na poslední chvíli vyhnulo katastrofě, do které se řítí!“

„A vy ne?

Vy nechcete zachránit lidstvo?“ odpověděla mi Greta.

„Mám už toho prašivého lidstva po krk.

Čím dřív zhebne, tím dřív budu mít klid!“ odsekl.

„Hm, tak potom musíte bůh,“ zadívala se na mě upřeně Greta.

„Bohužel,“ pokrčil jsem bezmocně rameny.

Greta ke mně přistoupila a lehce se mne dotkla: „Tak to budete asi autista. Jako já. Já jsem taky autistka. Tuhle mi diagnostikovali, taková hodná paní a takový hodný pán, Aspergerův syndrom.

A tady pán ten, co stojí vedle vás, to je anděl, seraf, viďte?“

Přikývl jsem a vzápětí na to se mi hlava div nerozskočila, protože všechno najednou pohltil strašlivý hysterický ženský jekot, před kterým nebylo kam utéct, protože byl ještě víc všudypřítomný než já.

„A jejda, naše siréna se nám zase rozječela,“ řvali mi do ucha anděl, ale i tak jsem ho sotva slyšel, „tak to už bude pátek, osm hodin ráno.

Jenže když jsou prázdniny, tak školáci nemůžou stávkovat, to je ten průser!“

Víc už jsem neslyšel, protože mi z toho jekotu napřed praskly ušní bubínky a pak se i docela rozskočila hlava, to jediné mě naštěstí zachránilo před tou sirénou.

 

 

Autor: Karel Trčálek | středa 10.7.2019 17:40 | karma článku: 22,71 | přečteno: 1376x
  • Další články autora

Karel Trčálek

K té vší válečné vřavě! Je smutné, když lékař podporuje válku!

Vždy mne rozesmutní, když válku hájí nebo ospravedlňuje lékař. Lékař toho povolání (omlouvám se za tuto kostrbatou a nesmyslnou formulaci, ale jsem z toho opravdu moc a moc smutný) by si něco takového neměl vůbec dovolit!

27.4.2024 v 15:32 | Karma: 17,13 | Přečteno: 257x | Diskuse| Společnost

Karel Trčálek

Malá poznámka k malé ukázce z nového románu zdejší spisovatelky

Byli jsme nedávno poctěni názornou ukázkou z připravovaného románu spisovatelky, která zde rovněž publikuje. Kolem této ukázky se rozhořel určitý spor, který si ovšem netroufám nijak rozhodnout, jelikož k tomu nejsem kompetentní

27.4.2024 v 11:02 | Karma: 20,49 | Přečteno: 385x | Diskuse| Ostatní

Karel Trčálek

Nebezpečná hra s ohněm paní Kateřiny L.

Co myslíte, že je nebezpečnější? Kouřit na bedně s dynamitem, kontrolovat množství benzínu v nádrži s hořící sirkou v ruce, nebo se vojensky zapojit do války? Kdo tipoval poslední možnost, podle mne trefil

26.4.2024 v 15:32 | Karma: 20,13 | Přečteno: 388x | Diskuse| Společnost

Karel Trčálek

Mistr a Markétka

Budu si muset někdy tuto knihu opravdu přečíst, třeba bude skvělá. Zatím jsem ji jen spálil ve svém krbu...

25.4.2024 v 14:53 | Karma: 20,74 | Přečteno: 424x | Diskuse| Ostatní

Karel Trčálek

Minuty pro Hitlera z Institutu Václava Klause

Majitelé jediných pravd, např. ti z IVK, jsou-li přitlačeni ke zdi důkazy, že zadupávají svobodu slova, že destruují voltairovský princip a že umlčují a zastrašují své oponenty, vytáhnou obvykle svůj poslední zoufalý argument...

24.4.2024 v 15:09 | Karma: 22,34 | Přečteno: 469x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Hamás zveřejnil video Američana a Izraelce unesených v říjnu loňského roku

27. dubna 2024  19:18,  aktualizováno  21:55

Palestinské hnutí Hamás v sobotu zveřejnilo video zachycující dva z rukojmích, které uneslo při...

Trumpova potenciální viceprezidentka zastřelila fenu. Byla nevychovaná, napsala

27. dubna 2024  21:46

Guvernérka Jižní Dakoty Kristi Noemová, kterou by si exprezident a předpokládaný republikánský...

Rusko útočilo na zařízení, která zajišťují dodávky plynu do EU, řekl Zelenskyj

27. dubna 2024  20:14,  aktualizováno  20:33

Sledujeme online Sobotní vzdušný útok ruských sil na energetickou infrastrukturu Ukrajiny cílil na plynárenská...

Povolení stavby do měsíce a online. Úředníci v obavách, mezi stavaři skepse

27. dubna 2024

Premium Místo obíhání stavebních úřadů a shánění razítek k povolení stavby nebo rekonstrukce bude lidem...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 2952
  • Celková karma 25,05
  • Průměrná čtenost 866x
Náhodný host v tichých čajovnách. Zatímco čekám na čaj, lidé venku někam spěchají. Já ne, nemám kam a proč

Seznam rubrik