Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

S Beátou je svět veselejší

Dnes má svátek Beáta/Beata a já se přiznám, že dokud jsem nepoznal svoji ženu, která je rovněž Beáta, bylo pro mne toto jméno synonymem afektovaných hysterek

            Když jsem svou ženou poprvé spatřil, byla již spoutaná.

            Šel jsem tehdy po ulici v cizím městě a rozvázala se mi tkanička. Sehnuv se k zemi, abych si ji zavázal, nahlédl jsem do sklepního okénka a spatřil, ke svému nemalému úžasu, spoutanou ženu ležící na shnilé slámě.

            Oznámil jsem to okamžitě na nejbližší policejní stanici přívětivým lidem, již tam konali službu.

            Následné vyšetřování však ukázalo, že žena byla zavřená a spoutaná ve sklepě docela dobrovolně, na své vlastní přání, přičemž soudně nařízené přezkoumání jejího duševního stavu ukázalo, že je zcela při smyslech, že na jejím přání trávit svůj život právě takto, není nic nenormálního.

            To mne zaujalo natolik, že jsem ji, se svolením jejích rodičů, neboť to byli oni, kdo ji na její přání spoutávali, začal navštěvovat. Ukázalo se velmi záhy, že je nejen inteligentní, ale i půvabná, a tato inteligence a půvab vynikal právě nejvíc, když byla spoutaná.

            Zamiloval jsem se do ní, ani jsem nevěděl jak, a tak mi nezbývalo, než požádat její rodiče, ostatně taky velmi inteligentní lidi, o její ruku.

            „Zdá se, že jste slušný člověk, a že to s naší dcerou myslíte vážně, proti vašemu sňatku můžeme sotva něco namítnout,“ souhlasili s tím, abych si ji vzal, dodávajíce, „jo a jmenuje se Beáta.“

            Ukázalo se však, že během svatebního obřadu nemůže být moje nastávající žena spoutaná, neboť nad právoplatnosti našeho sňatku vznášely by se mnohé otazníky.

            A tak se svatba stala nejtěžší zkouškou naší lásky.

            Když jsem se dostavil toho rána, jsa ženichem, do příbytku své nevěsty, nevěřil jsem svým očím.

            Nespoutaná a nastrojená ve svatebních šatech stála tu přede mnou docela nezajímavá žena, jakých na svatbách potkáte tisíce.

            „Bože!“ zasténal jsem a sednul si na židli, nevěda, co si s nyní počít, představa, že bych s takovou ženou měl strávit celý život, nebyla věru lákavá.

            Žena hned vytušila, co se ve mně děje.

            Poslala jediným gestem všechny přítomné ven a chytla mě za ruku, konejšíc mne: „Nevěř tomu, co vidíš, to nejsem já!

Hned jak budeme navěky svoji, můžeš mne zase celou spoutat a zavřít do sklepa, po ničem jiném netoužím, než abys mne spoutal právě ty, můj muž!

            Předtím však musíme učinit za dost všem těm formalitám, jsou směšné, já vím, ale za chvíli už budeme svoji!“

            Pohlédl jsem na svoji ženu a div se neotřásl odporem, jak byla obyčejná a všední ve svých svatebních šatech.

            „Já už tě nemiluji!

            Nemůžu si tě vzít,“ vydralo se mi odkudsi z nitra.

            „Miluješ mne, jen tomu teď nevěříš.

            Věř však tomu, co ti říkám!

            Jen co si řekneme ano, jen co budeme oddáni, spoutáš mne a pochopíš, jak ses teď šeredně mýlil!“ povzbuzovala mne žena.

            Ale já se cítil dokonale prázdný.

            „Nedokážu to!

            Aspoň sám ne!

            Mé pochyby o lásce k tobě jsou stále větší a větší, sílí každým okamžikem, a to jsme ještě ani nevyšli z domu. Někdo mne musí popadnout, pevně sevřít a takto mne dotáhnout před oddávajícího nás úředníka.

            Jinak se s tebou neožením!“ vykřikl jsem již takořka šílený.

            Po těchto mých slovech přivolala žena zpět svatebčany, šlo vesměs o její rodinu, neboť z mé strany se svatby nikdo neúčastnil.

            Nevěstin otec a ještě jeden muž, tchánův kolega z práce, mne chytili každý z jedné strany a takto jsme se vydali na skalní ostroh, kde se měla naše svatba konat.

            Dlouho předlouho mi trvalo, než jsem ze sebe dostal ano, kterým jsem stvrzoval svůj vstup do manželství, sám nevím, jak jsem to dokázal.

            Svatební hostina byla krátká, snědlo se na ní a popilo jen to nejnutnější. Jakmile skončila, spěchali jsme domů, do bytu ženiných rodičů, kteří nám přenechali jeden celý pokoj, aby oni sami bydleli v kuchyni, kde si stlali na zemi.

            „Rychle!“ podávala mi žena provaz, abych ji spoutal.

            Třesoucíma rukama jsem ji svázal tak, jak mne to učil tchán, uzel se mi podařilo zavázat až napodruhé.

            A sotva jsem jej utáhl, pocítil jsem tak prudký příliv lásky ke své ženě, že jsem si musel sednout na manželskou postel, na které ještě do včerejška spávali ženiny rodiče.

            „Tak co, už je to lepší?“ zeptala se mne žena.

            „Je.

            Je to mnohem lepší.

            Skutečně tě miluji,“ přikývl jsem, rukou něžně přejížděje po provaze, kterou byla moje žena svázána.

            „A teď mne ještě odnes do sklepa. Řekni tátovi, aby ti pomohl, neboj, síly má pořád dost,“ požádala mne žena.

            „Neboj, hned to bude, zlato!“ řekl jsem a běžel do kuchyně.

            Tchán si četl noviny, ale na moji prosbu je hned odložil.

            „Už jdu.

            Neboj, ve dvou ji uneseme, vždyť jsi chlap.

            Co my jsme se jí s mámou dřív tak sami nanosili,“ řekl tchán a nazul si pantofle.

            „Než se vrátíte, udělám vám kávu.

            Chceš turka, nebo instantní?“ zeptala se mne tchyně.

            „Instantní.

            Ať vám nepřidělávám hned první den práci s lógrem,“ řekl jsem.

            „Jakápak práce?“ mávla rukou tchyně a začala napouštět vodu do rychlovarné konvice.

            Popadli jsme s tchánem ženu a odnesli ji do sklepa a tam položili na trochu shnilé slámy.

            „Jen vypiju kávu a zase přijdu,“ řekl jsem ženě a dodal, „leží se ti dobře?“

            „Leží,“ usmála se žena.

            „Hned jsem zpátky, dám si do kávy schválně víc mléka, aby nebyla tak horká,“ usmál jsem se taky a šel za tchánem, pro kterého bylo ve sklepě příliš vlhko, už asi pět roků ho trápilo revma, ale to jsem v tu chvíli ještě nevěděl.       

 

 

           

Autor: Karel Trčálek | pátek 25.10.2019 18:43 | karma článku: 17,06 | přečteno: 542x
  • Další články autora

Karel Trčálek

Chcimír a chciválek. Malé zamyšlení s panem Flaškou...

Je to jednoduché. Chcimír touží po míru a bojuje proti válkám. Naopak chciválci se libují v prolévání krve a, stejně jako husité, touží jen po tom, aby lidé umírali ve válce a proto posílají zbraně na Ukrajinu...

30.4.2024 v 16:08 | Karma: 18,73 | Přečteno: 295x | Diskuse| Společnost

Karel Trčálek

Helena Langšádlová byla nejlepší ministryní Fialovy vlády, nechápu, proč končí!

Ač to zní poněkud paradoxně, v případě současné vlády jsou nejlepší ti její členové, kteří se řídí zásadou, kdo nic nedělá, ten nic nezničí, protože Fialova vláda už zničila skoro všechno...

28.4.2024 v 9:58 | Karma: 18,59 | Přečteno: 397x | Diskuse| Politika

Karel Trčálek

K té vší válečné vřavě! Je smutné, když lékař podporuje válku!

Vždy mne rozesmutní, když válku hájí nebo ospravedlňuje lékař. Lékař toho povolání (omlouvám se za tuto kostrbatou a nesmyslnou formulaci, ale jsem z toho opravdu moc a moc smutný) by si něco takového neměl vůbec dovolit!

27.4.2024 v 15:32 | Karma: 21,55 | Přečteno: 493x | Diskuse| Společnost

Karel Trčálek

Malá poznámka k malé ukázce z nového románu zdejší spisovatelky

Byli jsme nedávno poctěni názornou ukázkou z připravovaného románu spisovatelky, která zde rovněž publikuje. Kolem této ukázky se rozhořel určitý spor, který si ovšem netroufám nijak rozhodnout, jelikož k tomu nejsem kompetentní

27.4.2024 v 11:02 | Karma: 22,34 | Přečteno: 596x | Diskuse| Ostatní

Karel Trčálek

Nebezpečná hra s ohněm paní Kateřiny L.

Co myslíte, že je nebezpečnější? Kouřit na bedně s dynamitem, kontrolovat množství benzínu v nádrži s hořící sirkou v ruce, nebo se vojensky zapojit do války? Kdo tipoval poslední možnost, podle mne trefil

26.4.2024 v 15:32 | Karma: 21,13 | Přečteno: 442x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

NATO by Rusy porazilo, Putin má jedinou naději, řekl polský ministr zahraničí

26. dubna 2024  12:04

Rusko by se mělo bát Severoatlantické aliance, protože ho v případě střetu s ní čeká „nevyhnutelná...

Pokleknete a budete prosit. Generál slíbil zničit NATO do roku 2030

24. dubna 2024  21:21

Velitel čečenských sil bojujících na Ukrajině a věrný obdivovatel ruského prezidenta Vladimira...

Počkej na mě! Vyprovodil tátu do války, jeho fotka otevírala peněženky

1. května 2024

Seriál Jeho rozzářená tvář bývala za druhé světové války vystavena v každé třídě a kanadským žáčkům...

Bijec migrantů živoří. Salvini zamrzl v minulosti, spásu hledá v bájném mostu

1. května 2024

Premium Někdejší hvězda italské krajní pravice Matteo Salvini politicky živoří. Jeho strana Liga před...

Strach z problémového nájmu? Majitelé bytů mají získat garanci za nájemníky

1. května 2024

Premium Stát chce motivovat majitele nemovitostí k poskytování bydlení i rizikovým nájemcům. Pronajímatelé...

Dvacet let v Unii řečí čísel. Češi dominují v kaprech, letí také Erasmus

1. května 2024

Dvě dekády po vstupu do Evropské unie je co se týče peněz Česko více než bilion korun v plusu. Z...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 2954
  • Celková karma 24,97
  • Průměrná čtenost 865x
Náhodný host v tichých čajovnách. Zatímco čekám na čaj, lidé venku někam spěchají. Já ne, nemám kam a proč

Seznam rubrik