Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Na ekosummitu v Madridu zvítězil zdravý rozum, ekofašisté s Gretou dostali na frak

Zase se jednou v Madridu bojovalo i za Prahu, ale tentokrát vítězně, po Vánocích nebude o rychlokvašené celebritě Gretě ani vidu, ani slechu

            Sotva jsem mohl mít lepšího průvodce!

            Byl vlahý adventní den, teplota šplhala se dobře ke dvacítce, blankytně modrá obloha naplňovala moji duši pocitem navýsost vznešeným a já kráčel Pecí pod Sněžkou v doprovodu osoby k průvodcovství nanejvýš povolané, Václava Klause ml., absolventa oboru zeměpisu na Pedagogické fakultě Univerzity Karlovy.

            „Letos se nám vánoční výzdoba opravdu povedla, vidíte ten šeřík, jak kvete?“ ukázal mi můj průvodce na rozkvetlý šeřík, kolem něhož jsme procházeli.

            „Nádhera!

            Rozkvetlý vánoční šeřík je mnohem pěknější, a taky přirozenější než holé stromy omotané světélkujícími paskvily,“ souhlasil jsem se svým průvodcem.

            „Já, když jsem byl malý, se koupal s bráchou o Vánocích ve Vltavě, zatímco máma s tátou se slunili na břehu. Jednou to táta se sluněním přehnal a tak měl na štědrý den úpal, poznalo se to tak, že vedl u stromečku protistátní řeči a máma nás zapřísahala, abychom to nikde nevykládali, nebo je vyhodí z práce,“ zavzpomínal můj průvodce na své dětství a pak rozhodně dodal, „vidíte a teď máme sotva dvacet stupňů týden před štědrým dnem, tak jaképak oteplování?

            I sníh bude!“

            „Cože, i sníh na vánoce bude?“ podivil jsem se velmi jeho slovům.

            „Ano, bohužel.

            Ekologičtí aktivisté hodlají na štědrý den spustit sněžná děla a zcela ochromit život v Peci. Prý aby to bylo jako kdysi, aby lidi o Vánocích hezky seděli doma a nikam netrajdali, hezky zavátí sněhem. Chtějí tím snížit uhlíkovou stopu, a přitom ta jejich sněžná děla spotřebují tolik energie a tolik vody jako celý Žižkov za rok.

            A přitom, co já si pamatuji, o Vánocích sníh nikdy nebyl.

            Nebyl!“

            „Rudí měli Pavlíka Morozova, Zelení mají Gretu. Stejný fanatismus, stejná nenávist, stejné pohrdání demokracií, protože ani já si nepamatuji, že by byl kdy na Vánoce sníh.

            Zjistit, kdo za tím vším je, není vůbec těžké.

            V každém případě, děkuji, že jste mne varoval. Chtěl jsem zůstat na Vánoce tady u Vás v Peci pod Sněžkou, pronajal bych si nějaký skromný pokoj s vlastním wellness. Ale takto raději poletím na Bali, tam žádný sníh jistě nebude.“

            „Věřte, že Vánoce bez sněhu jsou tady velmi krásné!

            Vše kvete, ptáci zpívají jako o život, lidé jdou na půlnoční jen v žabkách. Já bych ta sněžná děla zakázal, řekněte, k čemu jsou, když je aktivisti takto zneužívají, aby zkazili lidem nejkrásnější svátky v roce?

            Máte pravdu, rudí měli Pavlíka Morozova, Zelení mají Gretu.

            Ukradla mi Vánoce, kvůli ní budu muset na štědrý den vytáhnout lyže, abych se vůbec dostal do obchodu!

            A tak jsem se těšil, že kolem mne budou poletovat ptáčkové a zobat mi důvěřivě z ruky a místo toho, abychom se radovali ze života, budeme se choulit u kamen, protože venku bude zuřit vánice.

            Tak tady bydlím!

Taková obydlí zde byla dříve typická, byl to chudý kraj, v listopadu napadl sníh a roztál až v březnu, nehledě na to, že to tady byl samý Němec, to víte, Reisengebirge, fujtabl!“

            Průvodce ukázal na skromnou chýši, před kterou jsme stanuli, čímž mne trochu zklamal, nečekal jsem, že člověk tak vzdělaný a erudovaný bude bydlet v něčem tak ubohém, co snad ani nemá komín.

            Ale možná jsem byl ve svém soudu příliš unáhlený a příkrý, ono platit výživné na čtyři extrémně inteligentní děti, které chtějí studovat, není taky žádná sranda…

 

Autor: Karel Trčálek | pondělí 16.12.2019 10:32 | karma článku: 20,30 | přečteno: 1615x
  • Další články autora

Karel Trčálek

Válka je zločin! Paradoxní pacifismus pana Hornera

Známý pacifista pan Horner ve svém nejnovějším počinu tradičně obviňuje Západ z toho, že nedodává na Ukrajinu dostatek zbraní, a zároveň na válce vydělává. Co ovšem na první pohled vypadá jako paradox, je u pana Hornera normál...

1.5.2024 v 15:48 | Karma: 24,03 | Přečteno: 415x | Diskuse| Společnost

Karel Trčálek

Do prvomájového průvodu jsem chodil dobrovolně manifestovat touhu po míru!

A nebyl jsem sám. Všichni, kdo toužili po míru, kráčeli v prvomájovém průvodu stejně jako, nijak to neskrývajíce pod zakaboněnou maskou...

1.5.2024 v 12:21 | Karma: 19,04 | Přečteno: 332x | Diskuse| Společnost

Karel Trčálek

Chcimír a chciválek. Malé zamyšlení s panem Flaškou...

Je to jednoduché. Chcimír touží po míru a bojuje proti válkám. Naopak chciválci se libují v prolévání krve a, stejně jako husité, touží jen po tom, aby lidé umírali ve válce a proto posílají zbraně na Ukrajinu...

30.4.2024 v 16:08 | Karma: 23,65 | Přečteno: 543x | Diskuse| Společnost

Karel Trčálek

Helena Langšádlová byla nejlepší ministryní Fialovy vlády, nechápu, proč končí!

Ač to zní poněkud paradoxně, v případě současné vlády jsou nejlepší ti její členové, kteří se řídí zásadou, kdo nic nedělá, ten nic nezničí, protože Fialova vláda už zničila skoro všechno...

28.4.2024 v 9:58 | Karma: 19,23 | Přečteno: 416x | Diskuse| Politika

Karel Trčálek

K té vší válečné vřavě! Je smutné, když lékař podporuje válku!

Vždy mne rozesmutní, když válku hájí nebo ospravedlňuje lékař. Lékař toho povolání (omlouvám se za tuto kostrbatou a nesmyslnou formulaci, ale jsem z toho opravdu moc a moc smutný) by si něco takového neměl vůbec dovolit!

27.4.2024 v 15:32 | Karma: 21,73 | Přečteno: 502x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Zemřel bývalý místopředseda ODS Miroslav Macek. Bylo mu 79 let

1. května 2024  12:58

Ve věku 79 let zemřel bývalý místopředseda ODS a federální vlády Miroslav Macek, bylo mu 79 let. O...

Moskva se chlubí kořistí z Ukrajiny: Abramsy, Leopardy i českým BVP

1. května 2024  15:38

V Moskvě ve středu začala výstava západní vojenské techniky, kterou používá ukrajinská armáda a...

Poslanci omezí prodej půdy cizincům, změní zákon po havárii na Bečvě

3. května 2024  5:16

Sněmovna má v pátek na programu vyšší ochranu nejlepší zemědělské půdy, novelu vodního zákona...

Nová odhalení z fakulty: studenti viděli vraha dřív, policie byla v budově víckrát

3. května 2024

Premium Masový vrah David K., který v prosinci při střelbě na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy v...

Na důchodce zaklekli, chalífát neřeší. Němce děsí mdlé reakce jejich politiků

3. května 2024

Premium Snímky stovek radikálních islamistů demonstrujících v ulicích severoněmeckého Hamburku, kteří...

Na jednání o míru nepřijdeme, vzkázali Rusové. Švýcaři je ani nezvali

2. května 2024  22:11

Švýcarsko iniciuje vlastní mírovou konferenci o Ukrajině. S pozváním Ruska na setkání, které se má...

  • Počet článků 2956
  • Celková karma 25,03
  • Průměrná čtenost 864x
Náhodný host v tichých čajovnách. Zatímco čekám na čaj, lidé venku někam spěchají. Já ne, nemám kam a proč

Seznam rubrik