Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Kristus se nám stal svým nanebevstoupením bližší, než byl při svém pozemském putování

Nikdy nám nebyl Kristus bližší než teď, když jeho spojení s námi není nijak přerušeno, ba právě naopak, neboť on, jedině on, a nikdo jiný, je hlavou církve, což stvrdil svým dnešním nanebevstoupením

            Abych mohl opustit zemi s malým z i Zemi s velkým Z, musel jsem vyvinout nejprve první kosmickou rychlost, pak druhou kosmickou a nakonec třetí kosmickou rychlost, abych vypadl i z té zavšivené sluneční soustavy a vydal se na zpáteční cestu ke svému Otci.

            Jak je ale možné, že jsem se ve výši pouhých deseti kilometrů nad zemských povrchem nezadusil, ježto jsem byl Vtělené Boží Slovo, a proto jsem se chtě nechtě musel udusit?

            Bylo to možné proto, že za mrakem, jenž mne zakryl zrakům učedníků, na mě čekala kosmická loď, kterou mi poslal Otec, a které velel můj starší bratr Satan, jenž je ještě mnohem krásnější a mnohem citlivější než já (byl to on, který houkl na svatého Pavla, protože ho bolestně zraňovalo, jak mne ten psychopat pořád pronásleduje).

            „Uff, tak už to mám za sebou, tu zkoušku dospělosti,“ odfrkl jsem si, když jsem se uvelebil v relaxační zóně kosmického plavidla a požádal bratra, „šlápni, Satane, na to, ať už jsme co nejdál, tak pitomou formu života jsem ještě neviděl.

            Kdo ta hovada, mohl, proboha stvořit, k obrazu svému?“

            „Tipoval bych to na Alláha,“ odvětil Satan.

            „Jo, to by se na něho hodilo,“ přikývl jsem.

            V tu chvíli už jsme cestovali rychlostí třikrát vyšší, než je rychlost světla, na čemž nebylo ovšem nic divného, protože co není možné u člověka, je možné u boha, a pak, věčnost je dána naprostým zhroucení času, a čas se zhroutí, když překročíte rychlost světla, jinými slovy, co se pohybuje nadsvětelnou rychlostí, je věčné a ovšem i neviditelné, třebaže všudypřítomné.

            „Bylo to tam moc zlé?“ zeptal se Satan a ukázal kamsi dozadu, kde zůstala ta nicotná planeta s ještě nicotnějšími obyvateli.

            „Žádná nebeská sláva to tam fakt nebyla. Prožil jsem na zemi to, co prožili lidé a sotva si lze představit něco hnusnějšího, to věčné, doslova každodenní kálení,“ odplivl jsem si.

            „Bohu někdy neuškodí, aby si připadal jako červ,“ připomenul mi Satan.

            „Máš pravdu, bratře. Odteď budu určitě skromnější. Co já se tam z nudy nadělal všelijakých znamení! A ta hovada tam, ta mi všechno žrala. Vlastně bych se měl hanbit za to, že jsem pro ně bohem.

            Ale tebe, tebe tam kdoví proč, docela nenáviděli a přitom jsi mnohem moudřejší než já.

            Já jsem jen takový větroplach,“ řekl jsem a zeptal se, „a co táta?

            Už je na tom líp?“

            „Sám uvidíš,“ odpověděl Satan a dodal, „je teď úplně posedlý duchem svatým.“

            „Chudák!“ řekl jsem, ale to už jsme byli v království našeho Otce, protože naše cesta trvala už celou věčnost, jelikož na věčnosti nic než věčnost pochopitelně nemůže existovat, proto tam všechno trvá věčně, tedy i každá cesta na věčnosti trvá věčně, lhostejno kam  a na jakou vzdálenost cestujete nadsvětelnou rychlostí.

            Táta za dobu mé nepřítomnosti opravdu značně zchátral.

            Dlel na čemsi, co připomínalo trůn a po jeho pravé ruce bylo takové malé sedátko.

            „Tady budeš sedět ty,“ ukázal táta na sedátko.

            Podíval jsem se na Satana a ten přikývl.

            Sedl jsem si tedy na to sedátko, nebylo zrovna dvakrát pohodlné, vlastně to byl jen takový zvětšený nočník.

            „Mohl jste mne, táto, taky posadit na něco pohodlnějšího,“ povzdechl jsem si.

            „Místo po pravici je čestné místo, i kdybys seděl na nočníku,“ připomněl mi táta a pravil, „tímto ti předávám, synu, veškerou moc nad nebesy i nad zemi.“

            „Zbláznil jste se, táto?

            Co já s tím?

            Vždyť jsem levoboček!

Kdybyste se šel raději léčit, ten duch svatý vám vůbec nedělá dobře,“ ohradil jsem se.

            „Bohužel, synu, musím to udělat, protože v to lidé věří. Tvoje ruce se staly střechou, která lidi přikrývá, a zároveň jsou to dveře, které otevírají cestu vzhůru. Já už vůbec teď dělám jen to, čemu lidé věří. Víš, ze strachu, abych náhodou něco neudělal špatně.“

            „Tak to vám, pěkně děkuju, táto, to mám sedět už jen pořád po vaší pravici a nehnout se z místa?“ zvolal jsem nazlobeně.

            A víte, co mi na to táta odpověděl?

            Odpověděl mi, ten nebožák: „Slova o tvém nanebevstoupení tedy říkají, že jsi prošel skutečně svou smrtí k Otci, tedy ke mně. Vzkříšení není přelud ani projekce minulého, je to naplnění tvé smrti. Tato část tebe samého, která smrtí došla k Otci, učedníky ani svět neopustila, naopak, dává učedníkům příkazy a bude činná jak silou svého Ducha, tak prostřednictvím učedníků.“

            Otcova slova byla, to se ví, nesmyslná. Ale protože jsme se vlastně všichni pořád pohybovali nadsvětelnou rychlostí, nemusel jsem je brát vůbec vážně.

            Vstal jsem z nočníku a řekl tátovi do očí: „Nechte, táto, už těch šaškáren, máte přece taky svoji důstojnost a svůj vlastní rozum, bohu nejvíce sluší, když mlčí.

Koho zajímají vaše moudrosti, když kromě vás už není nikdo vševědoucí?“

            Moje slova na tátu zapůsobila.

Opravdu ztichl, zase byl tím všemohoucím bohem konajícím v nekonání, a já se obrátil na Satana a zeptal se ho: „A co teď, bratře? Co teď vlastně bude?“

„Teď už nic,“ odpověděl bratr a opravdu bylo nic, nic než věčné nic.

           

           

 

Autor: Karel Trčálek | čtvrtek 21.5.2020 18:31 | karma článku: 10,21 | přečteno: 204x
  • Další články autora

Karel Trčálek

Nebezpečná hra s ohněm paní Kateřiny L.

Co myslíte, že je nebezpečnější? Kouřit na bedně s dynamitem, kontrolovat množství benzínu v nádrži s hořící sirkou v ruce, nebo se vojensky zapojit do války? Kdo tipoval poslední možnost, podle mne trefil

26.4.2024 v 15:32 | Karma: 12,00 | Přečteno: 119x | Diskuse| Společnost

Karel Trčálek

Mistr a Markétka

Budu si muset někdy tuto knihu opravdu přečíst, třeba bude skvělá. Zatím jsem ji jen spálil ve svém krbu...

25.4.2024 v 14:53 | Karma: 20,32 | Přečteno: 390x | Diskuse| Ostatní

Karel Trčálek

Minuty pro Hitlera z Institutu Václava Klause

Majitelé jediných pravd, např. ti z IVK, jsou-li přitlačeni ke zdi důkazy, že zadupávají svobodu slova, že destruují voltairovský princip a že umlčují a zastrašují své oponenty, vytáhnou obvykle svůj poslední zoufalý argument...

24.4.2024 v 15:09 | Karma: 22,32 | Přečteno: 460x | Diskuse| Ostatní

Karel Trčálek

Zrádce Beneš zachránil republiku, málo platné!

Západní spojenci měli naštěstí dost rozumu, na rozdíl od tehdejších našich domácích chciválků, aby zabránili v Mnichově masakru českého národa, takže Edvard Beneš mohl v klidu vyvěsit bílou fangli, abychom přežili

21.4.2024 v 16:51 | Karma: 22,06 | Přečteno: 654x | Diskuse| Společnost

Karel Trčálek

Cos to porobil, Pavelenko Pavle?

Tuto píseň si dost možná prozpěvovali někteří učitelé na Slovácku, když na obličeji pana prezidenta viděli malou, asi půlmetrovou řeznou ránu

21.4.2024 v 12:42 | Karma: 25,31 | Přečteno: 698x | Diskuse| Politika
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Zkušenosti východu Evropy se SSSR nás naučily mnohé o Kremlu, míní Leyenová

26. dubna 2024  18:09

Díky hořkým zkušenostem, které mají země ze středu a východu Evropy se Sovětským svazem, se...

Po havárii na koloběžce skončil v řece, bezvládného muže museli oživovat

26. dubna 2024  17:24

Bezvládného muže vytahovali krátce po čtvrteční půlnoci policisté z řeky Svitavy v brněnských...

V bytě mám cizího muže, volal majitel strážníky. Vetřelce našli v posteli s pivem

26. dubna 2024  17:05

Neznámý návštěvník se ve čtvrtek odpoledne objevil muži v bytě na českobudějovickém sídlišti Máj....

Dostával jsem balíčky, ne peníze, řekl Bystroň ke kauze úplatků od Rusů

26. dubna 2024  16:37,  aktualizováno  16:50

Poslanec Alternativy pro Německo (AfD) Petr Bystroň v kauze možných úplatků od proruské sítě řekl v...

Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit
Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit

Nespavost a problémy se spánkem se v různé míře objevují až u 30 % dětí. Mohou se projevovat častým buzením, problémy s usínáním, brzkým vstáváním...

  • Počet článků 2950
  • Celková karma 25,08
  • Průměrná čtenost 866x
Náhodný host v tichých čajovnách. Zatímco čekám na čaj, lidé venku někam spěchají. Já ne, nemám kam a proč

Seznam rubrik