Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Covid-19 si do konce roku vyžádá deset tisíc lidských životů

Nevím, proč se tento scénář, který předkládají někteří odborníci, považuje za ten horší, když nás nic lepšího už potkat nemůže

            Zase jsme, všichni lidé dobré vůle, slavili den, kdy přišla na tento svět naděje a já srdečně blahopřál známému imunologovi: „Měl jste pravdu, hrom do toho! Máme teprve štědrý den a desítitisící lidská oběť covidu už spokojeně odešla z tohoto světa!

Do konce roku nám zbývá ještě jeden celý týden, takže i kdyby si už covid nevyžádal žádný lidský, natož vší, život, nikdo vám už nemůže nasazovat psí hlavu!

Deset tisíc obětí! Když si to představím, těch sto řad po sto lidech, jímá mne závrať z úspěchu! Dokázali jsme to! Magická hranice deseti tisíc je prolomena!

Kdo by to byl ještě v září řekl!?

Zdálo se to nemožné, nedosažitelné, mysleli jsme si, že je to nad naše síly! Ještě jednou gratuluji ke skvělé předpovědi, ještě že jsme ty hospody a bary nezavřeli úplně!“

Třásl jsem, zachovávaje samozřejmě jinak bezpečný odstup, známému imunologovi rukou. Aby ne, vždyť to byly nejradostnější vánoce za posledních mnoho let, kdy jsem si myslel, jako všichni ostatní, že ta fádní, věčně se opakující vánoční jednotvárnost, mne jednou provždy udusí.

„Děkuji, není to ale samozřejmě jen moje zásluha,“ odpověděl skromně imunolog a dodal, „já jsem toliko expert, odborník, nic víc. Ale to víte, že mi spadl kámen ze srdce, že se moje proroctví vyplnilo a že s týdenním předstihem, to je takový bonus navíc.“

„A my vás za to málem ukamenovali! Měli vás za nepříčetného sýčka!“ sypal jsem si jmelí na hlavu, kál se jako papež, „nechtěli tomu věřit, říkali si, že tomu chlapovi přeskočilo! Ale nakonec to nebylo tak strašné. Brzy jsme si zvykli, brali to umírání, ve své podstatě nádherné, jako nezbytnou součást našich životů, naučili se ho chápat jako příjemné zpestření, které se nám nakonec stalo potřebou. Když některý den umřelo na covid míň lidí než den předtím, byli jsme tím zklamáni, pocítili jsme v duši strašlivé prázdno, hned jsme znejistěli, jestli to není jen podvod.

,Dnes jenom osmdesát a jeden člověk?‘nechtěli jsme věřit, že je mrtvých tak málo, podezřívali jsme ministerstvo zdravotnictví, že skutečný, mnohem vyšší počet mrtvých před námi tají, vždyť není možné, aby jeden den zemřelo skoro dvě stě lidí, a na druhý den ani sto!

To zklamání bylo strašlivé a my se báli, že pokud na druhý den nezemře víc než dvě stě lidí, tak magická hranice nebude prolomena!

Ale jak hodiny další nového dne ubíhaly, jak přibývali mrtví, uklidňovali jsme se, a když jich v pravé poledne bylo už sto, věděli jsme, že už se není čeho bát, že ta včerejší necelá stovka byla jen taková neškodná odchylka.

A dnes, na štědrý den, je hranice deseti tisíc mrtvých pokořena! Dokázali jsme to!

Šťastnější a radostnější vánoce jsem si sotva mohli přát a já se přiznávám, že je mi trochu smutno, že ta britská vakcína je asi účinná. Mohli jsme se ještě pokusit o dosažení další magické hranice padesáti tisíc mrtvých do velikonoc.

Jen si to představte, že o velikonocích vstalo padesát tisíc obětí covidu z mrtvých a sdílí s námi všemi své čerstvé dojmy na sociálních sítích!

Ale je těch deset tisíc mrtvých skutečně obětí covidu?

To víte, že se najdou nepřejícníci, kteří to budou zpochybňovat, kteří budou tvrdit, že ti mrtví by zemřeli tak jako tak, a to že měli covid ještě neznamená, že na covid skutečně zemřeli a proto je skutečné číslo mnohem a mnohem menší, a tedy není žádný důvod se radovat.

Vy tomu rozumíte, řekněte mi, zemřeli ti mrtví opravdu na covid?

Lidé by měli aspoň o vánocích znát pravdu!

Je sice pěkné, že vyrostla spousta nových nádherných, moderních a přitom vzdušných, urnových hájů. Ale pokud všichni přece jen nezemřeli na covid, zůstala by nám v ústech z toho jakási trpká pachuť, snad bychom ty, kteří ve skutečnosti nezemřeli na covid začali i nenávidět, že nám zkazili vánoce.

Řekněte, jak to po pravdě je!“

Ale známý imunolog nebyl mojí otázkou zaskočen.

„Všichni zemřeli na covid. Když měl mrtvý covid, musel na něj zemřít, to dá rozum, protože proč by jinak ten covid měl?“ odpověděl mi známý imunolog.

„Tušil jsem to. Už od začátku jsem to tušil, že když měl mrtvý covid, tak na něj musel i zemřít,“ řekl jsem a dodal, „těch deset tisíc mrtvých nezemřelo zbytečně. Konec starého roku se blíží, a když jej budeme bilancovat, když se budeme ohlížet zpátky, nebudeme muset jen zase trapně mlčet, nebo dokonce si lhát do kapsy. A to je zásluha těch deseti tisíc mrtvých, že se život nás, co jsme zatím přežili, stal opravdovým a skutečným, protože těch deset tisíc mrtvých, ty už nám nikdo nevezme!

Šťastné a veselé, a hodně zdraví do nového roku, pane profesore!“

„Vám taky! Ať už teď, nebo v životě po životě!“ popřál mi známý imunolog šťastné a veselé vánoce, načež jsem ho odpojil od plicní ventilace, jsem toho názoru, že aspoň na vánoce by se neměl nikdo zbytečně trápit.

Autor: Karel Trčálek | čtvrtek 24.9.2020 18:11 | karma článku: 18,01 | přečteno: 590x
  • Další články autora

Karel Trčálek

Válka je zločin! Paradoxní pacifismus pana Hornera

Známý pacifista pan Horner ve svém nejnovějším počinu tradičně obviňuje Západ z toho, že nedodává na Ukrajinu dostatek zbraní, a zároveň na válce vydělává. Co ovšem na první pohled vypadá jako paradox, je u pana Hornera normál...

1.5.2024 v 15:48 | Karma: 24,02 | Přečteno: 412x | Diskuse| Společnost

Karel Trčálek

Do prvomájového průvodu jsem chodil dobrovolně manifestovat touhu po míru!

A nebyl jsem sám. Všichni, kdo toužili po míru, kráčeli v prvomájovém průvodu stejně jako, nijak to neskrývajíce pod zakaboněnou maskou...

1.5.2024 v 12:21 | Karma: 19,04 | Přečteno: 330x | Diskuse| Společnost

Karel Trčálek

Chcimír a chciválek. Malé zamyšlení s panem Flaškou...

Je to jednoduché. Chcimír touží po míru a bojuje proti válkám. Naopak chciválci se libují v prolévání krve a, stejně jako husité, touží jen po tom, aby lidé umírali ve válce a proto posílají zbraně na Ukrajinu...

30.4.2024 v 16:08 | Karma: 23,65 | Přečteno: 543x | Diskuse| Společnost

Karel Trčálek

Helena Langšádlová byla nejlepší ministryní Fialovy vlády, nechápu, proč končí!

Ač to zní poněkud paradoxně, v případě současné vlády jsou nejlepší ti její členové, kteří se řídí zásadou, kdo nic nedělá, ten nic nezničí, protože Fialova vláda už zničila skoro všechno...

28.4.2024 v 9:58 | Karma: 19,23 | Přečteno: 415x | Diskuse| Politika

Karel Trčálek

K té vší válečné vřavě! Je smutné, když lékař podporuje válku!

Vždy mne rozesmutní, když válku hájí nebo ospravedlňuje lékař. Lékař toho povolání (omlouvám se za tuto kostrbatou a nesmyslnou formulaci, ale jsem z toho opravdu moc a moc smutný) by si něco takového neměl vůbec dovolit!

27.4.2024 v 15:32 | Karma: 21,73 | Přečteno: 502x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Zemřel bývalý místopředseda ODS Miroslav Macek. Bylo mu 79 let

1. května 2024  12:58

Ve věku 79 let zemřel bývalý místopředseda ODS a federální vlády Miroslav Macek, bylo mu 79 let. O...

Moskva se chlubí kořistí z Ukrajiny: Abramsy, Leopardy i českým BVP

1. května 2024  15:38

V Moskvě ve středu začala výstava západní vojenské techniky, kterou používá ukrajinská armáda a...

Nová odhalení z fakulty: studenti viděli vraha dřív, policie byla v budově víckrát

3. května 2024

Premium Masový vrah David K., který v prosinci při střelbě na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy v...

Na důchodce zaklekli, chalífát neřeší. Němce děsí mdlé reakce jejich politiků

3. května 2024

Premium Snímky stovek radikálních islamistů demonstrujících v ulicích severoněmeckého Hamburku, kteří...

Na jednání o míru nepřijdeme, vzkázali Rusové. Švýcaři je ani nezvali

2. května 2024  22:11

Švýcarsko iniciuje vlastní mírovou konferenci o Ukrajině. S pozváním Ruska na setkání, které se má...

Pavel zkritizoval všechny. Nefér jsou Babišova slova i kampaň SPOLU, míní

2. května 2024  21:36,  aktualizováno  21:50

Kampaň, která dělá z hnutí ANO zastánce ruských zájmů, je podle prezidenta Petra Pavla stejně nefér...

  • Počet článků 2956
  • Celková karma 25,03
  • Průměrná čtenost 864x
Náhodný host v tichých čajovnách. Zatímco čekám na čaj, lidé venku někam spěchají. Já ne, nemám kam a proč

Seznam rubrik