Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Vláda chce udělat z hlavního hygienika diktátora

Už brzy, čeká se už jen na přijetí příslušného zákona, bude o našich životech rozhodovat hlavní hygienik. Doba prostě přeje čistotě, která je půl zdraví

            Zdá se, že má, pro mě tak důležitá, věc přece jen pokročila, že jsem dosáhl jistého, třebaže jen dílčího úspěchu, protože ještě zdaleka vyhráno nemám, ale vypadá to, že se mi již brzy bude dýchat zase o něco volněji.

            Dnes totiž do mého sklepního pokoje s malým zamřížovaným okénkem vstoupil osobně ministr zdravotnictví ještě s několika lidmi, mezi kterými jsem poznal jen dvě či tři osoby podle jejich roušek, kdo byli ti ostatní nevím, snad zástupci médií, která přitápějí pod kotlem strachu a paniky.

            „Poznáváte mne?“ sklonil se nade mnou ministr zdravotnictví.

            „Ano, jste ministr zdravotnictví, pamatuji si vás z tiskových konferencí, stával jste tam takovým pultíkem,“ přikývl jsem.

            „Ano, je to tak. I teď jdu za vámi přímo z vlády. Právě skončilo její další mimořádné zasedaní, na kterém jsme o vás fundovaně rozhodovali,“ sdělil mi ministr a upravil si roušku, kterou měl trochu nakřivo, „přesuneme vás z pátého stupně do čtvrtého, jiným slovy, rozvolníme váš režim.“

            „Co to znamená?“ zeptal jsem se.

            „Znamená to, že už nebudete v klecovém lůžku. Zůstanete sice stále ve svěrací kazajce, ale budete na volné podestýlce. V každém ohledu je to změna k lepšímu. Co myslíte?“

            Ministr se na mě tázavě zadíval. I ostatní se na mě tázavě dívali.

            „Samozřejmě, je to změna k lepšímu,“ přikývl jsem, nakolik mi to pevně utažená svěrací kazajka z kvalitního tchajwanského sukna, dovolila.

            Ministr zdravotnictví si po mé odpovědi viditelně oddechl.

            „Uvidíme, co s vámi toto rozvolnění udělá,“ řekl ministr zdravotnictví, na chvíli se odmlčel, jako by o něčem přemýšlel, a pak pokračoval, „ale budu k vám upřímný. Na nakupování ani návštěvu restaurací to zatím nevypadá. Ostatně není ani třeba, abyste chodil po obchodech a navštěvoval restaurace. Jak mne informovali, nic vám tady nechybí a výživa je vám podávána nitrožilně při každé slavnostní příležitosti.“

            „A co návštěva divadla? Smím navštívit divadelní představení?“ zeptal jsem se.

            „Vidíte, na to jsem docela zapomněl, máte pravdu. Návštěva divadla samozřejmě taky zatím nepřichází v úvahu, to byste se musel přesunout do dvojky a vy jste zatím ve čtyřce,“ vysvětlil mi ministr zdravotnictví.

            „Rozumím, zatím jsem ve čtyřce,“ opět jsem přikývl.

            „Ano, pořád jste ještě ve čtyřce. Až budete ve trojce, tak vám povolíme svěrací kazajku o tří dírky nohy, i když v ní pořád zůstanete,“ nastínil mi ministr zdravotnictví moje nadějné vyhlídky a zeptal se mne, „vy jste kulturní člověk?“

            „Proč se ptáte?“ zeptal jsem se zase já.

            „Protože jste se mne ptal, jestli budete moct jít do divadla. Copak vám nestačí streamování? Nikdy nebyla nabídka streamování bohatší než teď, lidé nevědí, co dřív streamovat. To skutečně tolik toužíte po živé kultuře?“ podivil se ministr zdravotnictví.

            „Ne, nejsem kulturní člověk. Ani trochu. Nikdy jsem v žádném divadle nebyl, dokonce ani v Národním na Bílé nemoci ne. Vlastně ani nestraemuji. Kultura, natož umění jako takové, mi nic neříká. Ptal jsem se na to divadlo jen proto, že kdybych mohl jít do divadla, tak bych už nebyl ve svěrací kazajce.

Nebo snad ano?“ vysvětlil jsem.

„O tom budeme na vládě teprve jednat, jestli byste mohl do divadla i bez svěrací kazajky. Pokud ovšem ještě nějaká divadla budou. Jenom za tu dobu, co jste byl v klecovém lůžku, skončilo ze dne na den několik tisícovek masen, ano slyšíte dobře, masen a udíren taky.

A když musely skončit masny a udírny, proč by to měla přežít zrovna divadla?

Ale nechci dělat předčasné závěry, ještě zdaleka nemáte vyhráno. Ještě se můžete kdykoliv vrátit do pětky, do klecového lůžka. Děláme samozřejmě všechno proto, aby se tak nestalo, ale zaručit to nemohu. Jediné, co vám mohu slíbit je to, že kdyby se tak opravdu stalo, kdybychom vás zase museli zavřít do klecového lůžka, podám demisi. Osobně.

Stačí vám tato záruka?“ sdělil mi ministr.

„Pořád lepší než nic,“ musel jsem uznat, že ministrova osobní demise v případě, že bych se vrátil zase do pětky, tedy do klecového lůžka, je v mé situaci aspoň něco trochu hmatatelného.

„Ano, máte pravdu. Ale nebudu vás už zdržovat. Již brzy vás přemístí z klecového lůžka na volnou podestýlku, jistě teď máte o čem přemýšlet a mě ještě čeká neodkladné jmenování generálního ředitele VZP. Pokud by vláda náhle přijala nějaká, třeba i mimořádná opatření ve vaší věci, budu vás samozřejmě včas informovat, ať se můžete na to adekvátně připravit. Nashledanou,“ rozloučil se se mnou ministr zdravotnictví.

Určitě nelhal. Brzy, možná už pozítří mne přemístí z klecového lůžka na volnou podestýlku. Budu sice stále ve svěrací kazjce, jak mne na to ministr upozornil, ale klecové lůžko se s volnou podestýlkou nedá vůbec srovnávat, to jsou prostě nebe a dudy.

 Tento zjevný posun v mé věci mne naplňuje mírným optimismem, že bych se mohu opravdu jednou do tohoto divadla poprvé dostat. Nemohu vyloučit, že někdo ve vládě pracuje, třebaže skrytě v můj prospěch. A třeba je to sám ministr zdravotnictví, nebo rovnou premiér, kterého můj osud nenechává chladným.

Ostatně, když jsem naposled viděl před sedmi lety, připadal mi jako schopný člověk. Určitě je to on, leda by to byl ještě hlavní hygienik, ale o něm, jako každý, nevím vůbec nic, nikdy jsem ho neviděl, ani neslyšel, vím jen, že existuje...

 

Autor: Karel Trčálek | úterý 1.12.2020 18:04 | karma článku: 33,08 | přečteno: 1846x
  • Další články autora

Karel Trčálek

Helena Langšádlová byla nejlepší ministryní Fialovy vlády, nechápu, proč končí!

Ač to zní poněkud paradoxně, v případě současné vlády jsou nejlepší ti její členové, kteří se řídí zásadou, kdo nic nedělá, ten nic nezničí, protože Fialova vláda už zničila skoro všechno...

28.4.2024 v 9:58 | Karma: 15,51 | Přečteno: 256x | Diskuse| Politika

Karel Trčálek

K té vší válečné vřavě! Je smutné, když lékař podporuje válku!

Vždy mne rozesmutní, když válku hájí nebo ospravedlňuje lékař. Lékař toho povolání (omlouvám se za tuto kostrbatou a nesmyslnou formulaci, ale jsem z toho opravdu moc a moc smutný) by si něco takového neměl vůbec dovolit!

27.4.2024 v 15:32 | Karma: 21,12 | Přečteno: 438x | Diskuse| Společnost

Karel Trčálek

Malá poznámka k malé ukázce z nového románu zdejší spisovatelky

Byli jsme nedávno poctěni názornou ukázkou z připravovaného románu spisovatelky, která zde rovněž publikuje. Kolem této ukázky se rozhořel určitý spor, který si ovšem netroufám nijak rozhodnout, jelikož k tomu nejsem kompetentní

27.4.2024 v 11:02 | Karma: 21,93 | Přečteno: 528x | Diskuse| Ostatní

Karel Trčálek

Nebezpečná hra s ohněm paní Kateřiny L.

Co myslíte, že je nebezpečnější? Kouřit na bedně s dynamitem, kontrolovat množství benzínu v nádrži s hořící sirkou v ruce, nebo se vojensky zapojit do války? Kdo tipoval poslední možnost, podle mne trefil

26.4.2024 v 15:32 | Karma: 21,10 | Přečteno: 426x | Diskuse| Společnost

Karel Trčálek

Mistr a Markétka

Budu si muset někdy tuto knihu opravdu přečíst, třeba bude skvělá. Zatím jsem ji jen spálil ve svém krbu...

25.4.2024 v 14:53 | Karma: 20,75 | Přečteno: 430x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Podmínky míru musí určit Ukrajina, říká ministryně obrany Černochová

29. dubna 2024

Premium Ministryně obrany Jana Černochová (ODS) o sbírce na munici pro Ukrajinu, komunikaci náčelníka...

Vědmy jdou do akce. Mladé dronařky tvrdě cvičí a chystají se na Rusy

29. dubna 2024

Premium Ukrajina (od zpravodajů iDNES.cz) Válka na Ukrajině je v nemalé míře válkou dronů a technologií. Ukrajina, ale i Rusko je vyvíjejí,...

Americkou Oklahomu a okolní státy zasáhla série tornád. Úřady hlásí čtyři mrtvé

28. dubna 2024  22:16

Nejméně čtyři mrtvé si vyžádala série tornád, která od sobotního večera zasáhla Oklahomu. Podle...

Nikdy nekončící hrozba. Finsko si zvyká na nový vztah s Ruskem

28. dubna 2024  20:49

Ozbrojení finští pohraničníci na běžkách střeží východní část země, nejnovější a nejdelší hranici...

Svatý grál na suchou kůží na nohou. Přečtěte si, co vám pomůže!
Svatý grál na suchou kůží na nohou. Přečtěte si, co vám pomůže!

30 uživatelů eMimina mělo možnost otestovat krém na nohy od Manufaktury z kolekce Louka. Pomohl vám na suchou a hrubou pokožku chodidel? Přečtěte...

  • Počet článků 2953
  • Celková karma 25,01
  • Průměrná čtenost 865x
Náhodný host v tichých čajovnách. Zatímco čekám na čaj, lidé venku někam spěchají. Já ne, nemám kam a proč

Seznam rubrik