Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Studená sprcha Jaromíra Nohavici

Největší český básník se sprchuje studenou vodou. Ale není sám. Celý národ se se svým největším básníkem sprchuje studenou vodou

Nemám rád Puškina, jeho verše mi připadají primitivní a nechutně vlezlé, nemluvě už vůbec o jeho licousech, takové licousy může opravdu nosit jen Puškin, není divu, že ho ten Francouz zastřelil, Puškin svými licousy musel k smrti urážet každého řádného muže.

Řekl jsem, že nemám rád Puškina, ale musím říct, že Puškinova cena dělá s lidmi hotové divy, nebojím se říct zázraky, takže Puškin možná nebyl tak špatný básník, jak naznačují jeho licousy. Jen se narodil ve špatné zemi, kdyby se narodil u nás, byl by jistě nositelem Nohavicovy ceny, pojmenované po našem největším básníkovi, který, díky bohu, nemá licousy, jen sympatický knír (stejný knír měl i Kryl) a kromě kníru má i Puškinovu cenu.

Puškinovu cenu má i Klaus. I Klaus má knír, ale ne takový knír, jaký měl Kryl. Klaus má knír jako Havel, což ho pochopitelně tak trochu trápí, lidé si ho totiž s Havlem pro ten knír často pletou. Proto nosí Klaus Puškinovu cenu, aby si ho lidi nepletli s Havlem, protože Havel by nikdy, jako válečný štváč, Puškinovu cenu nedostal.

Tak si to shrňme, Klaus i Nohavica mají Puškinovu cenu a oběma neteče doma teplá voda, co ti dva  asi tak udělají?

„Já mám Puškinovu cenu, Nohavica má Puškinovu cenu! Já jsem největší státník, Nohavica je největší básník! Já jsem agent KGB, Nohavica je agent StB! Půjdu za Nohavicou a navrhnu, abychom se sprchovali spolu!“ řekne si Klaus a jde za Nohavicou.

Nohavica, to se ví, má úplně stejné myšlenky.

„Já jsem nevrátil Puškinovu cenu, Klaus nevrátil Puškinovu cenu, já jsem agent StB, Klaus je agent KGB, já jsem svědomí národa, Klaus je svědomí národa, co kdybychom se sprchovali spolu?“ přemítá Nohavica.

Ale to už je Klaus u Nohavici a říká mu: „Já se studené vody vůbec nebojím! My měli doma jen studenou vodu! Havel měl teplou, ale my studenou! Pojďme se sprchovat spolu!“

„Pojďme. A do sprchy si vezmeme jen Puškinovu cenu,“ souhlasí Nohavica.

„Ano, vezmeme si jen Puškinovu cenu,“ souhlasí Klaus a dodá, „a kromě Puškinovy ceny si do sprchy vezmeme ještě Bobošíkovou a Lipavskou, aby lidi měli jasno, že jsme ve sprše jen samí kluci!“

Klaus se sprchuje, Nohavica se sprchuje, Lipavská se sprchuje a Bobošíková se sprchuje.

Voda je studená, ale nikdo ani nepípne, tak je jim spolu ve sprše dobře.

Puškin se taky sprchoval studenou vodou.

„To mi nedělejte, Alexandře Sergejeviči! Nastudíte se, umřete a lidi řeknou, že jsem vás nechal otrávit poloniem, choďte raději do páry,“ prosil car Puškina , aby se nesprchoval studenou vodou.

Ale Puškin se dál schválně sprchoval studenou vodou, aby se nastudil a umřel, protože pak by lidé řekli, že ho car otrávil poloniem.

A tak carovi nezbylo, než poslat Puškina do vyhnanství na Krym, kde se nemohl nastudit.

To mi velmi připomíná Nohavicův osud.

Za komunistů mohl aspoň mluvit, když nikomu neublížil.

A teď už pro jistotu nemůže mluvit vůbec.

Nohavica je Puškin dneška a Klaus je taky druhorozený Puškin dneška, a Bobošíková s Lipavskou nemají taky do Puškina daleko, stačí jen, když se trochu oholí.

Sprchují se všichni studenou vodou jako Puškin a taky brzy skončí na Krymu jako Puškin, aby se nenastudili.

Zatímco poslušný dobytek chodí do páry a mrská se tam březovou metlou podle nějaké evropské normy.

Fuj, z takových lidí, co chodí do páry, se mi chtělo vždycky zvracet, proti nim je i Puškin s těmi svými licousy hotový anděl!

 

Autor: Karel Trčálek | neděle 7.8.2022 17:27 | karma článku: 22,51 | přečteno: 621x
  • Další články autora

Karel Trčálek

K té vší válečné vřavě! Je smutné, když lékař podporuje válku!

Vždy mne rozesmutní, když válku hájí nebo ospravedlňuje lékař. Lékař toho povolání (omlouvám se za tuto kostrbatou a nesmyslnou formulaci, ale jsem z toho opravdu moc a moc smutný) by si něco takového neměl vůbec dovolit!

27.4.2024 v 15:32 | Karma: 17,89 | Přečteno: 288x | Diskuse| Společnost

Karel Trčálek

Malá poznámka k malé ukázce z nového románu zdejší spisovatelky

Byli jsme nedávno poctěni názornou ukázkou z připravovaného románu spisovatelky, která zde rovněž publikuje. Kolem této ukázky se rozhořel určitý spor, který si ovšem netroufám nijak rozhodnout, jelikož k tomu nejsem kompetentní

27.4.2024 v 11:02 | Karma: 20,89 | Přečteno: 408x | Diskuse| Ostatní

Karel Trčálek

Nebezpečná hra s ohněm paní Kateřiny L.

Co myslíte, že je nebezpečnější? Kouřit na bedně s dynamitem, kontrolovat množství benzínu v nádrži s hořící sirkou v ruce, nebo se vojensky zapojit do války? Kdo tipoval poslední možnost, podle mne trefil

26.4.2024 v 15:32 | Karma: 20,51 | Přečteno: 396x | Diskuse| Společnost

Karel Trčálek

Mistr a Markétka

Budu si muset někdy tuto knihu opravdu přečíst, třeba bude skvělá. Zatím jsem ji jen spálil ve svém krbu...

25.4.2024 v 14:53 | Karma: 20,75 | Přečteno: 425x | Diskuse| Ostatní

Karel Trčálek

Minuty pro Hitlera z Institutu Václava Klause

Majitelé jediných pravd, např. ti z IVK, jsou-li přitlačeni ke zdi důkazy, že zadupávají svobodu slova, že destruují voltairovský princip a že umlčují a zastrašují své oponenty, vytáhnou obvykle svůj poslední zoufalý argument...

24.4.2024 v 15:09 | Karma: 22,34 | Přečteno: 469x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Co v EU prosadili čeští europoslanci? Nabíječky i Erasmus, připomínají se

28. dubna 2024

Premium V Bruselu a Štrasburku proběhlo v týdnu velké loučení. Ve stávajícím složení se totiž europoslanci...

Děti na Haiti cestou do školy překračují mrtvoly. Misie z USA líčí praktiky gangů

28. dubna 2024

Premium Od spolupracovnice MF DNES v USA Co mi vyprávěli po telefonu známí z Haiti, k nimž tam jezdím: školy a obchody se řídí podle toho,...

Zastřelili ho, pomočili a pověsili. Jak vznikla fotka mrtvého Mussoliniho

28. dubna 2024

Seriál Doufal, že uteče a i s milenkou dožije v bezpečí. To by se však víc než dvě dekády nesměl chlubit...

Hamás zveřejnil video Američana a Izraelce unesených v říjnu loňského roku

27. dubna 2024  19:18,  aktualizováno  21:55

Palestinské hnutí Hamás v sobotu zveřejnilo video zachycující dva z rukojmích, které uneslo při...

Prodej bytu 3+1 78 m2
Prodej bytu 3+1 78 m2

Na Vyhlídce, Šenov u Nového Jičína, okres Nový Jičín
3 250 000 Kč

  • Počet článků 2952
  • Celková karma 25,07
  • Průměrná čtenost 866x
Náhodný host v tichých čajovnách. Zatímco čekám na čaj, lidé venku někam spěchají. Já ne, nemám kam a proč

Seznam rubrik