Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V14l94a36d60i26m67í54r 98H81r14u92b14ý 4137353154349

Mýlíte se - poprask je, když někdo lživě prohlásí, že OSVČ platí méně.

OSVČ platí 15 % ze svého hrubého příjmu, jako zaměstnanci ze "superhrubé" Hrubý příjem OSVČ je jeho superhrubou (neboť z ní platí celá pojištění, i to 'zaměstnavatelské'). Takže daň stejná

OSVČ platí na zdravotní a důchodové pojištění stejná procenta z hrubého příjmu, jako zaměstnanci. Jenže hrubý příjem zaměstnance je snížen (oproti supehrubé) o 35 %. Do výpočtu OSVČ vstupuje i oněch 35 %. Takže OSVČ platí vyšší pojistné!! Že je možná v průměru z nižšího základu je jiná věc. Ovšem průměrná mzda .......

Závěr: O nižších daních a pojistném OSVČ lžou prolhaní političtí darebáci, kteří potřebují "zlosyny", proti kterým budou bojovat. Za tento boj jim jejich voliči rádi dají hlasy. A mnozí to po nich budou papouškovat. (Víme: Stokrát ....).

+1/0
20.6.2017 11:21

J67i30ř23í 12Ř41e76z88n54í46k 4922322143705

Opravdu platí OSVČ z hrubého příjmu, tedy z tržeb?

0/0
20.6.2017 22:15

B62o70h55u22m21i75l 19V69a59n26ě90k 5682815222976

Jak by dopadlo srovnání odvodů zaměstnance a OSVČ za 10 let.

Pokud by po celých deset let platili stejné podmínky pak zaměstnanec při měsíčním čistém příjmu 20 000 K4 zaplatí na pojištění celkem 343 560 Kč z toho na zdravotní 140 520 Kč a na sociální 203 040 Kč. Na dani zaplatí 379 800 Kč - Celkem 723 360 Kč

OSVČ za těch 10 let musí minimálně zaplatit na pojištění celkem 476 040 Kč z toho na zdravotní 228 720 Kč a na sociální 247 320 Kč. Ve skutečnosti by to bylo více, protože se ta minimální částka každý rok zvyšuje o cca 50-100 Kč.

Pokud by měla OSVČ dosáhnout čistého měsíčního příjmu 20 000 Kč pak by za těch 10 let zaplatila na pojištění 722 320 Kč z toho na zdravotní 228 680 Kč a na sociální 493 640 Kč. Na dani zaplatí 507 150 Kč - Celkem tedy 1 229 470 Kč

Celkem tedy OSVČ zaplatí státu za těch 10 let při stejném měsíčním příjmu 20 000 Kč o 506 110 Kč více než zaměstnanec!!!

To minimální pojištění 476 040 Kč by OSVČ musela zaplatit i kdyby za celých 10 let nevydělal ani korunu!

+3/0
19.6.2017 21:53

J86i29ř31í 90Ř34e80z95n51í93k 4972352363155

Toho zaměstnance počítáte i s tím, co za něj zaplatí zaměstnavatel? A co by měla zaplatit OSVČ jako osoba, která zaměstnává sama sebe?

0/0
20.6.2017 7:30

P80a23v32e45l 50V38é28b42r 5479912912581

To ale nezaplatí zaměstnanec, ale OSVČ jako trest za to, že někoho zaměstnává...

+2/0
20.6.2017 8:13

P94a63v18e13l 31V43é59b64r 5909672272711

A OSVČ, která by zaměstnávala sama sebe, by platila dvakrát: jednou za OSVČ a podruhé za příjem ze zaměstnání.

+1/0
20.6.2017 11:52

J40i78ř88í 65Ř29e60z24n84í48k 4132872453935

A neměla by?

0/0
20.6.2017 19:53

P55a28v53e92l 64V49é37b38r 5429392262871

Neptal jste se, jestli měla, nebo ne.

0/0
20.6.2017 21:53

J48i72ř64í 75Ř71e24z23n95í60k 4142712483615

Rozhodně by měla, aby bylo z ekonomického hlediska nesmyslné používat švarcsystému.

Víte, mě o podivnosti našeho systému přesvědčili tři věci, o hodně vyšší poměr OSVČ k počtu zaměstnanců než v jiných státech, 2) údiv asi již asi zesnulého amíckého bloggera Novotného nad nerovnostmi našeho systému, 3) publikované zmínky o podílech obou skupin na celkovém objemu odvodů do veřejných rozpočtů.

0/0
20.6.2017 22:27

P23a85v77e16l 19V91é74b71r 5189742252151

K tomu vašemu bodu 1: Víte, jak obtížné, až nemožné, je po padesátce najít nějaké zaměstnání, i když máte v nějakém oboru špičkové vzdělání a praxi? Potom vám nic jiného, než OSVČ nezbývá, nebo živoříte na dávkách.

0/0
21.6.2017 8:40

B70o35h28u89m42i97l 48V72a77n79ě87k 5582195762876

Pro jasné pochopení:

OSVČ platí na zdravotní 6,75% z příjmů po odečtení nákladů. Avšak musí zaplatit každý měsíc na zdravotní minimálně 1906 Kč a to až do do čistého příjmu 28237 Kč za měsíc. Zaměstnanci tuto stejnou částku 1906 Kč strhnou až když dosáhne hrubé mzdy 42 345 Kč.

OSVČ platí na zdravotní 14,6% z příjmů po odečtení nákladů. Avšak musí zaplatit každý měsíc na sociální minimálně 2061 Kč a to až do do čistého příjmu 14116 Kč za měsíc.. Zaměstnanci tuto stejnou částku 2061 Kč strhnou až když dosáhne hrubé mzdy 31 701 Kč.

Toto minimální pojištění musí každý měsíc zaplatit OSVČ i když si za celý rok nevydělá ani korunu. Celkem 47 604 Kč za rok. Zaplať ber kde ber nebo na tebe přijde exekutor a zaplatíš mnohem více a když na to nebudeš mít tak ti seberou veškerý majetek, protože jím ručíš.

+2/0
19.6.2017 21:47

B74o48h43u51m56i14l 40V51a62n58ě31k 5322475502256

OSVČ tedy platí v každém případě vyšší pojištění než zaměstnanec!!

0/0
19.6.2017 21:54

B39o96h48u69m10i88l 94V16a27n15ě32k 5752835422966

Pane Trčálku,

a co kdybychom to obrátili a zaměstnanci museli platit stejné pojištění jako OSVČ?

Zaměstnanci by určitě řičeli nadšením, kdyby museli i při nulovém příjmu zaplatit na sociální 2061 Kč a na zdravotní 1906 Kč. A kdyby jim bylo po dosažení těchto minimálních částek bylo z hrubé mzdy sráženo namísto dosavadních 6,5% na sociální 14,6% a u zdravotního namísto současných 4,5% rovnou 6,75%.

To by byla ta správná rovnost, kterou tak vehementně požadují odborářští bossové a mnozí nemyslící naivové jim v tom přizvukují.

+2/0
19.6.2017 21:18

J28o96s42e13f 10N32o74ž32i68č11k40a 5825641409206

To je ovšem trochu mimo mísu: zaměstnanec těžko bude mít nulový příjem. Nebo snad znáte někoho, kdo by chodil do zaměstnání i tehdy, pokud by měl na výplatní pásce částku 0 Kč? ;-)

0/0
20.6.2017 8:11

P74a11v31e61l 50V89é20b48r 5759972792421

No, strhávalo by se mu to z podpory a kdyby neměl žádnou podporu, tak by holt přišel exekutor - jako u OSVČ.

+2/0
20.6.2017 11:55

P25a46v33e37l 55K18u65c40h34t89a 4436501917634

Mně by zajímalo kolik je tedy optimum odvodů pro živnostníky. Rád bych to věděl, podotýkám, že jsem v životě (po r.1989) byl na obou barikádách.

0/0
19.6.2017 20:07

P74a79v68e69l 15K39u74c17h40t30a 4546321917164

Pravda by se ukázala, kdyby si obě kategorie sami dobrovolně platily na důchod, ev. nezaměstnanost či dávky v nemoci - i u státu a soukromě se pojišťovaly u zdravotních pojišťoven nebo platily cash. Při dnešním systému hádky kdo platí víc a dělá na druhého neskončí.

+2/0
19.6.2017 20:01

M18i58l66a14n 30P89t59á85č44e72k 6832740981982

Živnostník z platu 15000 odvádí státu víc jak zaměstnanec státu

+7/0
19.6.2017 18:14

J85i84ř67í 80Ř68e85z25n39í78k 4162922493675

A že živnostníci nezačnou stávkovat? Chce to útok na Bastilu, pardon na Dům odborových svazů Praha 3, tam co je ta socha válečného štváče.

0/0
19.6.2017 18:33

V17ě16r13a 82K33a25b58í32č74k32o39v30á 7124146870457

Nemají čas.

+5/0
19.6.2017 18:52
Foto

D95a84l40i40b74o31r 54B62a72r62t16o90š 5784780607219

protože OSVČ dělá mnohem víc...zaměstnanec má padla , když padla, a OSVČ, když padla, jde do práce shánět práci, aby měl padla i zítra

+5/−2
19.6.2017 17:59

P79a31v51e79l 40V88é59b58r 5509762202611

Kromě toho: Zaměstnanec toho do státní kasy moc neodvede. Vlastně vůbec nic. Vyzývám zde přítomné zaměstnance, aby uvedli, kdy naposledy nesli složenku na poštu, či dávali příkaz k bance k úhradě, popř. místo předchozích způsobů platili přímo cokoliv finančnímu úřadu. Nikdo nic? Správně, protože to platí zaměstnavatel. A výše těch úhrad je stejná, nebo nižší, než platí OSVČ při stejném příjmu. OSVČ např. platí zdravotní pojišťovně, i když nic nevydělá, nebo když prodělá. A za platbu ručí svým majetkem.

+8/0
19.6.2017 18:17

J38i60ř65í 81Ř36e92z82n30í61k 4192912853605

Ano, zaměstnanci si horko těžko vydělávají na svého zaměstnavatele. Bez nich by byl nular.

0/−1
19.6.2017 18:35

P50a20v69e19l 66V53é94b71r 5279492792611

Nebo lze též říct, že jim zaměstnavatel dává práci, bez něho by chcípli hlady.

Rozhodně znám víc OSVČ bez zaměstnanců, než zaměstnanců bez zaměstnavatele (tedy bez OSVČ). Tedy, pardon, ono stačí zajít na nejbližší úřad práce a tam se nějací najdou...

+1/−1
19.6.2017 20:48

M18i15c16h34a81e88l96a 20S91p34á22l95e33n63k84o95v39á 8584693394656

Vy někoho zaměstnáváte? Pokud ano, koukám, že vaši zaměstnanci nejsou pro vás víc, než exkrement na botě.

+1/−1
20.6.2017 1:14

P89a78v88e48l 82V33é25b88r 5209202852301

Tyhle řeči o exkrementech si laskavě nechte od cesty.

Ne, nejsem zaměstnavatel, jsem zaměstnanec. Manželka zaměstnavatelkou byla, a s velkou úlevou už drahně let není, byla potom OSVČ bez zaměstnanců (a nyní je v důchodu). Znám to tedy z obou stran a vím, kde je - nebo není - spravedlnost.

+1/0
20.6.2017 8:56

P28a87v75e94l 79V29é93b75r 5679252962721

Neznáte mě a hned škatulkujete (citát vašeho vyjádření z jiného blogu). Co vyčítáte jiným, sama děláte.

0/0
20.6.2017 21:56

M85i12c67h97a42e67l79a 50S94p88á24l37e44n42k16o73v93á 8134243124206

Máte pravdu, platbu provádí zaměstnavatel, ale z peněz, které vydělal zaměstnanec. Pro zaměstnavatele jsou to náklady na zaměstnance a může mu být ukradené, která část z těchto peněz jde na pojistění, která na daně a která zůstane zaměstnanci. Tak jako tak, pro zaměstnavatele jsou to náklady, které nemůže ovlivnit. Ledaže by zaměstnance propustil.

Já osobně bych si ráda platila všechny platby sama, protože přesně ten váš přístup - že je zaměstnanec trouba a neumí si svoje odvody zaplatit sám, mě dost vytáčí. Bohužel, systém je nastaven tak, jak je.

+1/−1
20.6.2017 1:03

P13a45v96e29l 44V78é49b44r 5889602742801

Ovšem, za platbu odpovídá zaměstnavatel a nikoho nezajímá, jestli zaměstnanec zaměstnavateli něco vydělal. A zbavit se lempla, nebo i dobrého pracovníka v období bez zakázek, je setsakramentsky obtížné. Takže zaměstnavatel musí platit a platit a pouze v dlouhodobém horizontu může rozhodnout o počtu a složení zaměstnanců. Mezitím ale může prodělat kalhoty a na dveře mu zaklepe exekutor...

A kde jsem tvrdil, že je zaměstnanec trouba a neumí si svoje odvody zaplatit? On si je prostě neplatí - to je tak tady nastaveno - a platí je zaměstnavatel.

+1/0
20.6.2017 12:03

P26a62v79e65l 26K56u51c39h44t34a 4386721487594

Pane Bartoši, vy si myslíte že OSVČ neshání práci "přes den" ale až když padla?

+1/0
19.6.2017 20:04
Foto

D47a23l30i80b64o11r 94B62a82r66t70o78š 5974880397159

milý pane to bylo řečeno obrazně..ale je fakt, že zaměstnanec si nemusí práci shánět....chápete...a tak má OSVČ DVOJNÁSOBNOU PRACOVNÍ DOBU...shání práci, vykoná práci a dělá dokumenty pro sebe a stát a statistiky........pro stát a nechává se státem kontrolovat a to mu opět sebere čas..a když jede OSVČ na dovolenou má dvojnásobnou finanční újmu...platí dovolenou a nevydělává a neshání práci na příští týden...ale to vy asi nevíte.........

0/0
19.6.2017 20:13

P16a38v49e55l 28K78u35c18h76t55a 4716711757774

Ale vím to velmi dobře. Nedělejte ale z OSVČ chudáčky, samozřejmě jsou mezi nimi velké rozdíly.

+1/0
19.6.2017 20:26
Foto

D16a33l80i83b41o36r 23B17a95r72t85o62š 5794230937479

Je dobře že to už víte

+1/0
19.6.2017 20:27

P58a61v10e38l 28V10é33b91r 5409672862221

Pravda je taková, že shání práci i "přes den", i když padla.

Podotýkám, nemluvíme o OSVČ typu Bureš!

+1/0
19.6.2017 20:50

J13o18s38e32f 86N14o59ž46i96č23k57a 5125911979416

Zrovna tak se ovšem dá argumentovat tím, že zcela jistě je i dost zaměstnanců, pracujících také tehdy, když jim "padla".

0/0
20.6.2017 8:17

P75a69v64e98l 22V23é39b96r 5199712462581

Ovšem, existuje to. Jsou to ale ale víceméně výjimky, kdežto u OSVČ je to spíše pravidlo.

0/0
20.6.2017 19:19





Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.